Komunikacija med vozili ter med vozili in infrastrukturo lahko prispeva k večji varnosti vseh udeležencev v prometu. Foto: Ducati
Komunikacija med vozili ter med vozili in infrastrukturo lahko prispeva k večji varnosti vseh udeležencev v prometu. Foto: Ducati

Ducati in Audi sta delovanje tehnologije ConVeX (Connected Vehicle to Everything) prvič predstavila že lani poleti v Nemčiji, zdaj pa sta se jima, zato da bi pospešili razvoj tehnologij Cellular Vehicle to Everything (C-V2X), ki so namenjene varnosti, učinkovitosti prometa in avtonomni vožnji, pridružila še Ford in Qualcomm.

Na sejmu CES so delovanje sistema predstavili z Audijevimi in Fordovimi avtomobili ter z Ducatijevim motociklom multistrada 1260.

Nova tehnologija bo v vsakodnevnem življenju prispevala predvsem k večji varnosti, denimo s funkcijo Intersection Movement Assist (IMA), ki voznikom omogoča prejemanje sporočil o nevarnosti trka z vozili, ki se približujejo križišču.

Foto: Ducati
Foto: Ducati

V prometu prihaja do najrazličnejših položajev, tisti, ki vključuje vozilo in pešca, pa lepo prikazuje, kako je mogoče tehnologijo C-V2V uporabiti za zaščito ranljivejših udeležencev v prometu, med katere poleg pešcev sodijo tudi kolesarji.

Zelo nazoren je tudi prikaz delovanja funkcije Road Work Warning (RWW), ki voznike obvešča o morebitnih delih na cesti.