Kupci mustanga mach-E lahko izbirajo med zadnjim pogonom ali pogonom na vsa štiri kolesa ter med dvema baterijama. Osnovna ponuja kapaciteto 68 kilovatnih ur, podaljšani doseg pa zagotavlja baterija z neto kapaciteto 88 kilovatnih ur. Slednja je bila tudi v testnem avtu skupaj s štirikolesnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Kupci mustanga mach-E lahko izbirajo med zadnjim pogonom ali pogonom na vsa štiri kolesa ter med dvema baterijama. Osnovna ponuja kapaciteto 68 kilovatnih ur, podaljšani doseg pa zagotavlja baterija z neto kapaciteto 88 kilovatnih ur. Slednja je bila tudi v testnem avtu skupaj s štirikolesnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Leta 1964 so pri ameriškem Fordu predstavili relativno majhen in kompakten avtomobil z imenom mustang. Z njim so onkraj luže ustvarili nov avtomobilski razred, imenovan pony car.

Vanj so uvrščali cenovno dostopne, kompaktne in oblikovno drugačne avtomobile, ki so se bolj kot z udobjem spogledovali s športnostjo. Že v prvi generaciji je mustang postregel s številnimi različicami, kupci pa so ob obliki in motorjih lahko izbirali še posebne športne pakete. Leta 1968 se je tako rodila različica mach 1. Na voljo je bila okroglih deset let, potem so z njo pri Fordu poskusili spet leta 2003, a so jo že leta 2004 ukinili in jo letos znova obudili.

Legendo so obrnili na glavo

Novodobni mustang mach-E je precej drugačen od tistega izpred petdesetih let, predvsem pa je ob imenu druga oznaka: namesto številke 1 je dodana črka E, ki označuje elektriko. Zdaj je to križanec, ki je narejen na namenski platformi za električna vozila.
Oblikovno je takoj opaziti, da se krepko naslanja na legendarni mustangov model.

Premijski vtis dodajajo ozvočenje Bang & Olufsen z 10 zvočniki, ambientalna osvetlitev, ogrevani volan in prednja sedeža, aluminijaste stopalke ... Akumulator je nameščen pod tlemi med osema. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Premijski vtis dodajajo ozvočenje Bang & Olufsen z 10 zvočniki, ambientalna osvetlitev, ogrevani volan in prednja sedeža, aluminijaste stopalke ... Akumulator je nameščen pod tlemi med osema. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V notranjosti bolj kot preproste linije in odlični sedeži izstopata dva zaslona. Prvi, velik 10,2 palca, nadomešča klasične avtomobilske merilnike, drugi, velik kar 15,5 palca oziroma 39 centimetrov, pa je osrčje avtomobila. Z njim upravljamo praktično celoten avtomobil.

Sodelovanje pametnega telefona in avtomobila je nadgrajeno do te mere, da sta Apple CarPlay in Android avto združljiva brezžično, bolj kot to pa je pomembno dejstvo, da bo kupec lahko pametni telefon uporabljal tudi za odklepanje avtomobila in zagon elektromotorja. In če se izprazni baterija v telefonu? Avto bo mogoče odkleniti tudi s posebno kodo na tipkovnici, vgrajene v B-stebriček tega avtomobila.

Ford z električnim križancem odgovarja na izzive, ki jih je postavila Tesla. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ford z električnim križancem odgovarja na izzive, ki jih je postavila Tesla. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Dva prtljažnika

Izstopata še dva prtljažnika – klasični (zadnji) ponuja v osnovi 402 litra prtljažne prostornine, ki jo lahko z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev povečamo na 1420 litrov, ker pa mustang mach-E nima klasičnega motorja, je spredaj še 80-litrski prtljažnik, ki ga lahko uporabljamo tudi za bolj umazane stvari, saj ga lahko enostavno speremo in odtočimo vodo ali umazanijo.

Kako nas je navdušil med vožnjo? Poglejte si videoprispevek iz oddaje Avtomobilnost.