Jogger se bo lahko že prihodnje leto spremenil v posteljo za dva. Foto: Dacia
Jogger se bo lahko že prihodnje leto spremenil v posteljo za dva. Foto: Dacia

Strategija Dacie, nizkocenovne znamke, ostaja tudi v prihodnje enaka kot do zdaj. In ta koncept znamke, ki je v lastništvu Renaulta, kaže odlične prodajne rezultate tudi na zahtevnih trgih zahodne Evrope. Ponuditi tisto, kar kupci potrebujejo.

Da je to lažje reči kot narediti, v teh prelomnih časih zelo verjamemo. Tudi razumemo odločitev, zakaj Dacia pragmatično ponuja samo tisto, kar lahko ponudi danes, takoj, ne pa šele jutri. Ker, kakšen bo jutri, je danes še vedno negotovo, predvsem pa je jasno, da kakšen bo jutri, Dacia ne more nadzorovati, zato vztraja pri danes. Pri Dacii je poudarek na oddihu v naravi, kar jo pelje v avanturistične vode, to pa daje jasno vedeti tudi koncept manifesto.

Dacia manifesto je laboratorij zamisli in tehnologij, ki bodo zaživele v prihodnjih modelih uspešne romunske znamke pod okriljem Renaulta. Foto: Dacia
Dacia manifesto je laboratorij zamisli in tehnologij, ki bodo zaživele v prihodnjih modelih uspešne romunske znamke pod okriljem Renaulta. Foto: Dacia

Laboratorij zamisli

Konceptni buggy, ki v pokazani obliki nikoli ne bo vozil po cestah, napoveduje ideje, ki jih bo Dacii nekako že uspelo uvrstiti v svojo ponudbo, vsaj kot dodatno opremo. Na primer posteljo v joggerju. Dacia bo namreč že prihodnje leto ponudila poseben zaboj kot dodatna opremo, ki je hkrati predal za opremo za plezanje na primer, hkrati pa se ob podiranju sedežev spremeni v posteljo z vzmetnico, na kateri lahko pod plezalno steno prespite in zjutraj nadaljujete svoje dejavnosti v naravi.

Zanimiva je tudi rešitev v obliki prenosnega žarometa LED, ki ga lahko snamete iz koncepta manifesto in ga uporabljate kot močno svetilko za nočni pohod po gozdu. Dacia se je zavezala tudi k uporabi ekoloških materialov pri gradnji svojih vozil.

Manifesto najavlja posebno reciklirano plastiko. Glavni plastični karoserijski deli vsebujejo material, poimenovan starkle, ki je izdelan iz recikliranega polipropilena, zanj pa je značilen lisast ali meliran videz. Foto: Dacia
Manifesto najavlja posebno reciklirano plastiko. Glavni plastični karoserijski deli vsebujejo material, poimenovan starkle, ki je izdelan iz recikliranega polipropilena, zanj pa je značilen lisast ali meliran videz. Foto: Dacia

Reciklirana plastika med osrednjimi izzivi

Podpredsednik Dacie Lionel Jaillet je za Avtomobilnost ob svetovni premieri koncepta manifesto povedal: "Eko pomeni ekonomično in ekološko. Dacia ne ponuja le ekoloških rešitev, temveč take, ki so širše dostopne."

Pragmatični eko pristop pri Dacii ima komercialno ime Sparkle. Z njim znamka celo brca v zadnjico velikim in finančno sposobnejšim znamkam, saj leta 2024 prihaja na trg novi duster, ki bo vsaj v enem pogledu bolj trajnosten kot vsa dražja konkurenca.

Pri Dacii delujejo po načelu manj je več. Za racionalno ceno želijo ponuditi to, kar kupec potrebuje. Foto: Dacia
Pri Dacii delujejo po načelu manj je več. Za racionalno ceno želijo ponuditi to, kar kupec potrebuje. Foto: Dacia

Reciklirana plastika na zunanjih avtomobilskih delih je velika zadeva, kot pa slišimo, je uporaba reciklirane plastike na zunanjih delih tehnološko mnogo večji izziv.

Pragmatičnost se kaže tudi pri uporabi elektronskih naprav. Pri Dacii se redno vprašajo, zakaj bi vrivali še eno svojo rešitev, če imamo kupci tako ali tako v žepu najbolj pametno napravico. In po novem vas bo vaš telefon v daciji tudi snemal.

Vabljeni k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost, v kateri smo podrobno predstavili konceptni manifesto in rešitve, ki bodo že kmalu zaživele v prihodnjih modelih romunske avtomobilske znamke.