Novi C je v primerjavi s predhodnikom nekoliko večji, kar se pozna predvsem na zadnji klopi. Prostora je dovolj tudi za višjerasle osebe. Karavan je bolj praktičen od limuzine, pri obeh pa lahko elektronsko spustimo navzdol zadnjo klop. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Novi C je v primerjavi s predhodnikom nekoliko večji, kar se pozna predvsem na zadnji klopi. Prostora je dovolj tudi za višjerasle osebe. Karavan je bolj praktičen od limuzine, pri obeh pa lahko elektronsko spustimo navzdol zadnjo klop. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pred skoraj štirimi desetletji – tako daleč je namreč že leto 1982 – se je rodil mercedes 190, predhodnik današnjega mercedesa razred C.

Šlo je za kompaktno luksuzno limuzino, ki se je z naslednjo generacijo – leta 1993 – preimenovala v razred C. To je bil "baby benz". Torej najmanjši mercedes, ki je predstavljal še najlažje dosegljiv avtomobilski ključ, ki so vam ga v zameno za kupček dinarjev, tolarjev ali pa nemških mark izročili v lepem salonu.

Danes ga primerjamo z razredom S

Danes na razred C gledamo nekoliko drugače. To ni več baby benz, v salonu imamo zdaj kar nekaj manjših in cenejših modelov. To je danes avto za ljubitelje preverjenega, za ljubitelje klasike, za ljubitelje poslovnih limuzin ali pa karavanov.

Karavan stavi na družinske uporabnike. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Karavan stavi na družinske uporabnike. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

In pri Mercedesu pravijo, da je odslej to baby razred S. Torej razkošna in tehnično napredna poslovna limuzina v kompaktni in bolj dinamični embalaži. Seveda, C ne ponuja SUV-vstopanja in visokega vozniškega položaja. Tu se sedi nizko, vozniški položaj je lahko zelo športen, če si tega želite, pa čeprav v bistvu nikakor ne gre za športen avto.

Dobrodošlo je, da je volanski obroč po novem kapacitiven, kar pomeni, da zaznava naši dlani. To je zelo dobro za delovanje asistenčnih sistemov – torej sistem za nemoteno delovanje ne potrebuje več tistih drobnih zasukov obroča, ki nam ob križarjenju na ravni avtocesti pogosto kar najedajo živce. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Dobrodošlo je, da je volanski obroč po novem kapacitiven, kar pomeni, da zaznava naši dlani. To je zelo dobro za delovanje asistenčnih sistemov – torej sistem za nemoteno delovanje ne potrebuje več tistih drobnih zasukov obroča, ki nam ob križarjenju na ravni avtocesti pogosto kar najedajo živce. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Petlitrska poraba goriva v zmogljivem avtomobilu

Mi smo na tokratnem testu preizkusili različici C 220 d in C 300 d. Torej gre za turbodizelska štirivaljnika s 147 oziroma 195 kilovati. Odslej so vsi motorji v razredu C dopolnjeni tudi z 48-voltno blago hibridno tehnologijo. Elektromotor skrbi za zagon motorja, dodatna baterija pa omogoča ugašanje motorja že pred samo ustavitvijo, ob tako imenovanem jadranju pa tudi med vožnjo.

Ugašanje dizelskega motorja med vožnjo poteka tedaj, ko preklopimo v način E – torej ekonačin. V tem načinu smo prišli do povprečne porabe goriva od 5 do 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Če smo pikolovski, nas je motilo to, da je del obvezne opreme krpa za brisanje prahu, saj je v kabini resnično ogromno površin, ki obožujejo nabiranje prahu in prstnih odtisov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Če smo pikolovski, nas je motilo to, da je del obvezne opreme krpa za brisanje prahu, saj je v kabini resnično ogromno površin, ki obožujejo nabiranje prahu in prstnih odtisov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V kabini kraljuje ogromen zaslon

V notranjosti kraljujeta dva velika zaslona. Prvega pred voznikom že poznamo iz drugih modelov, po vzoru razreda S pa je odslej sredinski zaslon postavljen nižje in vertikalno. Zaslon ima zares vrhunsko odzivnost, vse funkcionalnosti zelo tekoče delujejo, na voljo pa je tudi bogastvo informacij. Pomembno je tudi, da je z novo generacijo sistema MBUX uvedena slovenščina, pa čeprav nekatere funkcionalnosti, recimo govor navigacije, še ne delujejo brezhibno.

Več o plusih in minusih mercedesa "baby S" pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.