Če imaš v karieri avtomobilskega oblikovalca prvič možnost ne več upoštevati, da mora imeti vozilo ogromen motor na notranje zgorevanj, zagrabiš to priložnost z obema rokama, nam je o oblikovanju EQS povedal Robert Lešnik. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Če imaš v karieri avtomobilskega oblikovalca prvič možnost ne več upoštevati, da mora imeti vozilo ogromen motor na notranje zgorevanj, zagrabiš to priložnost z obema rokama, nam je o oblikovanju EQS povedal Robert Lešnik. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Eno je prirediti električno vozilo, drugo pa je izdelati namensko električno vozilo. Najlažje je predelati SUV, mu vstaviti v dno, ki je tako ali tako od tal zelo oddaljeno, vstaviti baterije, mu dodati električni motor, pravi Robert Lešnik, ki mu je res pravi izziv predstavljal EQS.

Električni ekvivalent razreda S, ki pa je namenjen popolnoma drugim kupcem. Tu je bil vsaka podrobnost podrejena električni vožnji, večjemu dosegu vozila s polno baterijo. Tudi zato se ne obremenjuje, ali je komu avto všeč ali ni, saj pravi, da je to normalno, povrh vsega pa smo bili več kot stoletje navajeni avtomobilov z dolgim pokrovom motorja, pod katerim je skrit motor z notranjim zgorevanjem.

Pri Mercedesu so vprašali 20 oblikovalcev, kako bi interpretirali luksuz prihodnosti. Avto, ki bi ga uvrstili ob bok razreda S, ki pa ni razred S. Dobili so 20 različnih avtomobilov, od visokih do avtomobila brez volana, na koncu pa ugotovili, da morajo narediti najbolj aerodinamičen avto na svetu. Nastal je EQS. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec
Pri Mercedesu so vprašali 20 oblikovalcev, kako bi interpretirali luksuz prihodnosti. Avto, ki bi ga uvrstili ob bok razreda S, ki pa ni razred S. Dobili so 20 različnih avtomobilov, od visokih do avtomobila brez volana, na koncu pa ugotovili, da morajo narediti najbolj aerodinamičen avto na svetu. Nastal je EQS. Foto: MMC RTV SLO/Nejc Erjavec

V EQS-u kupec sedi spredaj

EQS je v nasprotju z modelom S z motorjem na notranje zgorevanje namenjen popolnoma drugemu ciljnemu občinstvu. Če se kupec v razredu S vozi desno zadaj, na direktorskem mestu, v EQS-u sedi za volanom, tudi zato ima ta avtomobil skoraj četrt kvadratnega metra velik zaslon spredaj, nam je v pogovoru pojasnil Lešnik.

Robert Lešnik za EQS pravi, ali ti je všeč ali pa ti ni. Hkrati pa poudarja, da bodo morali kupci novo obliko sprejeti, saj so stoletje in več navajeni na klasično obliko in proporce avtomobila, ki se bistveno niso spreminjali. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec
Robert Lešnik za EQS pravi, ali ti je všeč ali pa ti ni. Hkrati pa poudarja, da bodo morali kupci novo obliko sprejeti, saj so stoletje in več navajeni na klasično obliko in proporce avtomobila, ki se bistveno niso spreminjali. Foto: MMC RTV SLO/Nace Erjavec

Z njim smo se pogovarjali predvsem o obliki EQS, ki je posebna iz več vidikov. Nastala je iz nepopisanega lista papirja, zbrali so 20 idej, na koncu pa rešitev našli v naravi. "Najbolj popolna oblika aerodinamike v naravi je kapljica. Sledi pingvin, ki drsi skozi vodo" pravi Lešnik in dodaja, da so pri oblikovanju EQS-a vzeli obliko polovico kapljice in jo seveda prilagodili v avtomobilsko obliko.

Zanimiv pogovor si lahko ogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.