Qashqai proporcev ne spreminja, tudi noče biti preveč drzen, lep se mora zdeti večini. Po novem to večinsko všečnost pomaga doseči z japonsko tradicijo. Foto: Nissan
Qashqai proporcev ne spreminja, tudi noče biti preveč drzen, lep se mora zdeti večini. Po novem to večinsko všečnost pomaga doseči z japonsko tradicijo. Foto: Nissan

Nissan qashqai je dobil novo masko. Pravijo, da je to nov nasmeh, ker je oblika v črki V, in maska vsebuje elemente, ki izhajajo iz japonske tradicije. V Avtomobilnosti smo na premieri prenovljenega qashqaia slišali nekatere zelo zanimive obljube. Prva pravi, da bodo Nissanovi električni modeli postali cenovno izenačeni z bencinskimi avtomobili.

Nove baterije bodo cenejše

Kot so nam povedali pri japonskem proizvajalcu vozil, je veliko kupcev avtomobilov pripravljenih "prestopiti" na stran električnih vozil. Vendar še vedno obstajajo določene ovire, ki preprečujejo, da bi se kupci bolj množično odločali za ta vozila. Glavni razlog je cena. Strošek je za kupca ključnega pomena pri naložbi v vozilo. Japonci trdijo, da razliko med klasičnimi in električnimi pogoni zmanjšujemo iz leta v leto. Največji izziv je litijeva tehnologija baterij. Pravijo, da bodo leta 2028 predstavili novo rešitev polprevodniške baterije. Ponudili bodo baterijo z elektrolitom v trdnem agregatnem stanju (solid state battery). Te baterije že izdelujejo in testirajo. Vsak mesec povečujejo velikost baterije. Trenutno gre za fazo raziskave in razvoja. Pomembna je tudi proizvodnja. Baterijo je treba znati izdelovati, še pomembneje pa je, kako jo izdelovati v velikem obsegu. Dejali so na, da so pred nekaj tedni začeli proces industrializacije v zelo specifičnem obratu na Japonskem. Cilj je naučiti se učinkovite industrializacije. Razveseljivo je, da bodo po zaslugi baterij z elektrolitom v trdem agregatnem stanju električni nissani postali cenejši, ne pa bencinski dražji.

Nissan qashqai ima bistveno večji nabor asistenčnih sistemov, ki za voznika in potnike delujejo veliko bolj prijazno. Foto: Nissan
Nissan qashqai ima bistveno večji nabor asistenčnih sistemov, ki za voznika in potnike delujejo veliko bolj prijazno. Foto: Nissan

Natančno delovanje asistenčnih sistemov

Pri razvoju nove generacije qashqaia so se posvetili tudi prijaznemu delovanju asistenčnih sistemov. Govorimo o tistih oziroma predvsem o tistem asistenčnem sistemu, ki nam s svojim delovanjem para živce, namesto da bi nam pomagal. O sistemu za opozarjanje na prehitro vožnjo: ta v Sloveniji in v državah z enakimi pravili pravzaprav sploh ne bi smel biti uzakonjen, kajti avtomobili hitrostno omejitev ugotavljajo predvsem s kamero, ki skenira prometne znake. Ker pa pri nas križišče razveljavi hitrostno omejitev in zato za križiščem ni potrebe po novem znaku, avtomobili redno opozarjajo na prehitro vožnjo tudi takrat, kadar vozimo pravilno. Pri Nissanu nam torej bruseljski nesmisel pomagajo odpraviti z enostavnostjo izklopa, a hkrati so ta sistem izboljšali že skoraj do natančnosti, ko postanejo ta opozorila že skoraj smiselna. Govorijo o 90-odstotni natančnosti.

V Evropi je v veljavi nova zakonodaja, povezana z vsakim zagonom avtomobila. Vsakič, ko zaženete avto, morajo delovati vsi asistenčni sistemi. Da bi izpolnili to zahtevo, in hkrati ublažili težavo, da voznik ne bi uporabljal vseh sistemov, ki so lahko moteči, so ob zagonu vozila ustvarili gumb za bližnjico. Ta gumb na volanu je priročni meni. Takoj, ko ga aktivirate, se prvi element v priročnem meniju imenuje voznikova pomoč po meri. Foto: Nissan
V Evropi je v veljavi nova zakonodaja, povezana z vsakim zagonom avtomobila. Vsakič, ko zaženete avto, morajo delovati vsi asistenčni sistemi. Da bi izpolnili to zahtevo, in hkrati ublažili težavo, da voznik ne bi uporabljal vseh sistemov, ki so lahko moteči, so ob zagonu vozila ustvarili gumb za bližnjico. Ta gumb na volanu je priročni meni. Takoj, ko ga aktivirate, se prvi element v priročnem meniju imenuje voznikova pomoč po meri. Foto: Nissan

Nova kamera, ki rešuje težave pri zavijanju

Ena od novosti v qashqaiu je tudi posebna kamera, ki je skrita v sprednjem delu maske. Torej je meter in pol pred vozniškim sedežem. Ta kamera razkriva, kaj se dogaja pred vozilom, kar pomeni, da vam v nepreglednih križiščih ni treba zapeljati naprej, da se prepričate, ali je varno speljati naprej in zaviti. To se velikokrat dogaja v nepreglednih križiščih, pogosto preglednost motijo tudi grmičevja, drevesa ali stavbe. Zlasti, če morate zaviti levo, morate videti promet v obe smeri. V teh primerih bo nova kamera še kako dobrodošla.

Qashqai je po novem Googlov avtomobil, komunikacijske funkcije v avtomobilu zdaj delujejo prek Googlovega operacijskega sistema, to seveda pomeni, da imamo opravka z dodanimi podatki oplemeniteno navigacijo, ali pa tudi, da so spletni radiji zdaj v meniju neposredno prepleteni s klasičnimi FM- in DAB-postajami. Vse pomembnejša je tudi Nissanova aplikacija na našem mobilnem telefonu.

Pri Nissanu pravijo, da bodo resnični cenovni preboj na strani električnih vozil dosegli čez štiri leta. Foto: Nissan
Pri Nissanu pravijo, da bodo resnični cenovni preboj na strani električnih vozil dosegli čez štiri leta. Foto: Nissan

Upravljanje avtomobila na daljavo

Aplikacija Nissan Connected Services danes ponuja enega najširših naborov funkcij zunaj vozila, vključno z iskanjem avtomobila, daljinskim odklepanjem ključavnice, spremljanjem tlaka v pnevmatikah, aktiviranjem hupe in luči, da v množici vozil ali ponoči lažje lociramo vozilo. V novem qashqaiu so poleg funkcij, ki jih že poznamo, uvedli še nekaj novih. Na primer, če boste pozabili zakleniti vrata avtomobila in se boste oddaljili od avtomobila, vam bo aplikacija poslala sporočilo z vprašanjem, ali želite zakleniti avto. Od zdaj naprej ponujajo tudi sledenje ukradenim vozilom. Za zdaj le v Združenem kraljestvu, Nemčiji, Francij, Španiji in Italiji, tam, kjer imajo omogočeno sledenje in imobilizacijo ukradenih vozil.

Prvotni qashqai, ki je bil predstavljen leta 2006. Pred skoraj 20 leti je prožil velik premislek o formuli družinskih avtomobilov – ne nazadnje zato, ker se je Nissan takrat težko kosal s konvencionalnimi kombilimuzinami, prav s qashqaiem pa se je zavihtel v sam vrh prodaje. Foto: Nissan
Prvotni qashqai, ki je bil predstavljen leta 2006. Pred skoraj 20 leti je prožil velik premislek o formuli družinskih avtomobilov – ne nazadnje zato, ker se je Nissan takrat težko kosal s konvencionalnimi kombilimuzinami, prav s qashqaiem pa se je zavihtel v sam vrh prodaje. Foto: Nissan

To pomeni, da v sodelovanju z lokalnimi oblastmi in lokalno policijo v teh državah obstaja klicni center za primere, ko vam ukradejo vozilo. V sodelovanju z lokalnimi oblastmi se lahko odločijo za imobilizacijo vozila, kar onemogoča vnovičen zagon vozila. Zamisel je, da se bo storitev v naslednjih mesecih in letih razširila na druge države. V nekaterih državah že sodelujejo z zavarovalnicami, v Španiji na primer že ponujajo popust.

Vabljeni, da še več zanimivosti o novem qashqaiu spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.