Inženirji so s prenovo vozne lastnosti modela UX 300e izboljšali predvsem s pomočjo finih nastavitev vzmetenja in krmiljenja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Inženirji so s prenovo vozne lastnosti modela UX 300e izboljšali predvsem s pomočjo finih nastavitev vzmetenja in krmiljenja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Spoznali smo starodavni japonski šiv in starodavno japonsko začimbo ter se učili risati s svetlobo.

V škotski prestolnici Edinburgu smo spoznali prenovljeni električni lexus UX z dodatno oznako 300e, ki prinaša predvsem nadgrajen električni pogon. Glavna novost je večja baterija, ki seveda prinaša tudi večji električni doseg. S pomočjo njene “bruto” kapacitete 73 kilovatnih ur bo lahko vožnja z enim polnjenjem odslej dolga do 450 kilometrov po standardu WLTP.

Pri Lexusu smo že navajeni, da skuša ob tovrstnih premierah vozila razložiti svojo usmeritev oziroma filozofijo, ki je več kot le proizvodnja in končna prodaja avtomobilov. Omotenaši je japonski izraz za gostoljubje oziroma za japonski način gostoljubja. Pri Lexusu se nanj naslanjajo predvsem, ko govorijo o odnosu do svojih strank, ki jih želijo obravnavati kot goste v svojem domu.

Po prvih kilometrih v okolici Edinburga smo ugotovili, da ta avtomobil še naprej sledi vozniški zgodbi Lexusa, saj prinaša za to znamko značilno mehkobo v vožnji, no, v primeru tega modela pa tudi nadpovprečno lahkotnost. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Po prvih kilometrih v okolici Edinburga smo ugotovili, da ta avtomobil še naprej sledi vozniški zgodbi Lexusa, saj prinaša za to znamko značilno mehkobo v vožnji, no, v primeru tega modela pa tudi nadpovprečno lahkotnost. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Počutje kot doma

V povezavi z avtomobili pa se omotenaši izraža predvsem v zasnovi lastnosti in elementov vozila, ki naj bi poskrbeli, da se njegov uporabnik počuti domače, prijetno in udobno.
Domačnost bi lahko bila že značilnost novega zaslona, ki je odslej do uporabnika prijaznejši, kot pa je bil pred prenovo, ko smo funkcije v glavnini še krmilili prek osrednje drsne ploščice.

Lexus udobje močno prepleta z umetnostjo in estetiko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Lexus udobje močno prepleta z umetnostjo in estetiko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Ampak omoteaši se po mojem mnenju odraža predvsem pri izbranih materialih, ki so deležni prav posebne zasnove. To velja predvsem za japonsko vrsto vezenja, ki se imenuje sašiko in v Lexusu UX tvori sedeže.
To je 1200 let stara vrsta vezenja, ki se uporablja za okrasno ali pa funkcionalno ojačitev blaga.

Tokrat so pri Lexusu svoj avtomobil povezali celo s kulinariko. Se sprašujete, kako? Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.