Spredaj se v žarometih lesketa aktivni podpis, ki si ga lahko voznik izbere sam, zadaj pa 180 elementov OLED utripa na vsaki strani in prek nekaj svetlečih piktogramov komunicira s prometom zadaj. Foto: Audi
Spredaj se v žarometih lesketa aktivni podpis, ki si ga lahko voznik izbere sam, zadaj pa 180 elementov OLED utripa na vsaki strani in prek nekaj svetlečih piktogramov komunicira s prometom zadaj. Foto: Audi

Audi je po dolgi zamudi razkril Q6 e-tron. Namenjen je naznanitvi električne ofenzive podjetja s sedežem v Ingolstadtu – prihajajo zmogljivi motorji in veliki zasloni, pa tudi veliko prostora za potnike in prtljago.

Zaradi električne platforme in medosne razdalje skoraj 2,90 metra pri Audiju še posebej poudarjajo udobno sedenje na zadnji klopi. Poleg prtljažnika, ki ima volumen od 526 do 1529 litrov, je pri Audiju prvič na voljo tudi precejšnja odprtina pod prednjim pokrovom, ki sprejme še za 64 litrov prtljage.

Audi z novim električnim modelom predstavlja tudi novo filozofijo oblikovanja. Panoramski MMI-zaslon in sovoznikov MMI-zaslon predstavljata vizualno pregledno zasnovan digitalni oder. Materiali so bili izbrani glede na funkcionalnost, veliko je recikliranih.

S 4,77 metra dolžine se Q6 e-tron umešča med model Q4 in Q8, a bolj učinkovito izkorišča notranji prostor. Foto: Audi
S 4,77 metra dolžine se Q6 e-tron umešča med model Q4 in Q8, a bolj učinkovito izkorišča notranji prostor. Foto: Audi

Večji doseg in hitrejše polnjenje baterije

Tehnološki preskok predstavlja nova 800-voltna arhitektura, ki v Q6 omogoča do 270 kW polnilne moči. Razvijalci obljubljajo, da naj bi deset minut na hitri polnilnici zadostovalo za 255 kilometrov vožnje. V približno 21 minutah se napolnjenost baterije poveča z 10 na 80 odstotkov. Ena od ključnih komponent te prepričljive zmogljivosti polnjenja je inteligentni, visokozmogljivi prediktivni toplotni management. Vozilo je opremljeno s funkcijo Plug & Charge, ki mu omogoča, da se na združljivih polnilnih stebričkih ob priklopu polnilnega kabla samodejno avtorizira in nato zažene postopek polnjenja. Tudi obračunavanje poteka popolnoma avtomatsko.

Nova platforma PPE, ki je bila razvita posebej za električno mobilnost, je omogočila izdelavo prostornejše kabine. V notranjosti je veliko prostora za shranjevanje in odlaganje. Značilna za električni avtomobil z dolgo medosno razdaljo (2899 mm) in brez sredinskega tunela je višja raven udobja v zadnjem delu kabine. Prostornina prtljažnika je 526 litrov. Foto: Audi
Nova platforma PPE, ki je bila razvita posebej za električno mobilnost, je omogočila izdelavo prostornejše kabine. V notranjosti je veliko prostora za shranjevanje in odlaganje. Značilna za električni avtomobil z dolgo medosno razdaljo (2899 mm) in brez sredinskega tunela je višja raven udobja v zadnjem delu kabine. Prostornina prtljažnika je 526 litrov. Foto: Audi

Če polnilni stebriček deluje s 400-voltno tehnologijo, je pri Q6 e-tron prvič mogoče tako imenovano vzporedno deljeno polnjenje. To pomeni, da se 800-voltna baterija avtomatsko razdeli v dve bateriji z enako napetostjo, ki ju je nato mogoče vzporedno polniti z močjo do 135 kW. Baterijska sklopa se najprej uskladita glede na napolnjenost, nato pa se polnita skupaj. Na hišnih polnilnih postajah je mogoče vozilo polniti z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kW.

Pri Q6 e-tron je na no voljo generacija litij-ionske baterije z začetno kapaciteto 100 kWh (neto 94,9 kWh), ki v teoriji omogoča do 625 kilometrov vožnje. Tudi motorji so iz nove generacije. Za zdaj je znano, da je sistemska moč Q6 e-tron quattro 285 kW, pospešek od 0 do 100 km/h je v 5,9 sekunde, v SQ6 pa je moč 380 kW KM in pospešek od 0 do 100 km/h 4,3 sekunde. Največja hitrost je 210 oziroma 230 km/h.

Audija Q6 e-tron smo v Avtomobilnosti že spoznali v živo. Strnili smo tudi prve vtise. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.