V Zagrebu in okolici vlada veliko zanimanje za preizkušnjo svetovnega prvenstva v reliju. Na fotografiji hyundai voznika Thierryja Neuvilla in sovoznika Martijna Wydaeghea, ki sta bila vodilna po petkovih hitrostnih preizkušnjah. Foto: EPA
V Zagrebu in okolici vlada veliko zanimanje za preizkušnjo svetovnega prvenstva v reliju. Na fotografiji hyundai voznika Thierryja Neuvilla in sovoznika Martijna Wydaeghea, ki sta bila vodilna po petkovih hitrostnih preizkušnjah. Foto: EPA

S prvimi osmimi hitrostnimi preizkušnjami se je začel četrti reli sezone svetovnega prvenstva, reli Hrvaška. Najboljši mojstri volana so uvodni dan navdušili lepo množico gledalcev, ki se je zbrala ob trasi v širši okolici Zagreba.

V sprva suhih razmerah, popoldne pa tudi na mokrem asfaltu, se je najbolje znašel Belgijec Thierry Neuville s hyundaiem. Spretno se je izogibal pastem lukenj ob cesti, ki so nastale ob sekanju zavojev dirkačev. Precej je bilo namreč prebitih gum.

Rok Turk in Blanka Kacin po četrti hitrostni preizkušnji. Foto: Marko Polak
Rok Turk in Blanka Kacin po četrti hitrostni preizkušnji. Foto: Marko Polak

Od Slovencev je v skupni razvrstitvi najvišje državni prvak Rok Turk (24.), v svojem razredu reli 2 je na 14. mestu. Težav sta imela s sovoznico Blanko Kacin kar nekaj:

"Poskušala sva se izogniti skalam. To so sicer brzinci, ki jih nekako poznava, a ko gresta pred tabo dva ducata avtomobilov, ki cesto razkopljejo, je marsikaj drugače. Imela sva še smolo z voznikom, ki je startal pred nama. Na prvem brzincu sva ga ujela in se nekaj časa vozila za njim, videl naju je in spustil naprej. Na drugem brzincu sva se za njim vozila šest km, tako da sva izgubila ogromno časa. Žirija nama je povrnila približno pol minute, a izgubila sva precej več. To je del tega športa, s to številko se moraš sprijazniti tudi s takšnimi stvarmi," je Turk povedal za Val 202.

Zelo dobro je svoj prvi reli na najvišji ravni začel Jan Medved, saj je najhitrejši med dvokolesno gnanimi dirkalniki. In to kljub novemu avtomobilu, ki mu ga še ni uspelo dobro spoznati. Gre za dvokolesno gnani dirkalnik opel corsa razreda reli 4.

"Začetek je bil res vrhunski. Imava še veliko rezerve, avtomobil še malo testirava. Nisva še na limitu. Razmere so težke, cesta je polna kamenja, čim se preveč spustiš v ovinek, je lahko hitro kaj narobe."

Aleš Zrinski je po prvem dnevu 36.

Danes čaka dirkače veliko kilometrov, ki jih morajo dirkači prevoziti ob hitrostnih preizkušnjah, saj so te razpotegnjene od Zagreba do smučišča Platak nad Reko (zadnja preizkušnja na Platak se bo začela malo pred 19.30).

Jan Medved: "Te dolge etape ubijajo. V avtomobilu voziš 140 ali 150 km/h in vse ropota. To te ubije bolj kot sam brzinec."