Foto: EPA
Foto: EPA

Po tednih molka je družba Life at Sea Cruises potnikom priznala, da nima ladje. Ta naj bi sicer iz Carigrada v Turčiji odplula 1. novembra, vendar so tik pred tem odhod prestavili na 11. november in ga prestavili v Amsterdam na Nizozemskem, nato pa na 30. november. Toda 17. novembra – manj kot dva tedna pred tretjim datumom odhoda – so potnike obvestili, da križarjenje odpade, poroča CNN.

Rezerviranih in plačanih je bilo 111 kabin. Nekateri potniki so še vedno v Carigradu, saj so se tja odpravili že nekaj dni pred predvidenim odhodom. Številni med njimi se zdaj nimajo kam vrniti, ker so v pričakovanju potovanja okoli sveta prodali ali oddali v najem svoje domove. "Veliko ljudi zdaj nima kam iti, nekateri pa potrebujejo povračilo denarja, da sploh lahko načrtujejo, kam bi šli," je dejal eden od potnikov.

Vplačali so namreč več deset tisoč dolarjev za doživetje, ki naj bi bilo njihova življenjska izkušnja, zdaj pa jih čaka vsaj nekaj mesecev čakanja, da dobijo svoj denar nazaj. Družba je sporočila, da bo dolg odplačevala v mesečnih obrokih, in sicer od sredine decembra do konca februarja. Prav tako je ponudila plačilo nastanitve do 1. decembra.

Nakup ladje ni uspel, umaknili so se vlagatelji

Družba Life at Sea Cruises je nameravala kupiti ladjo, ki so jo poleti upokojili pri nemški podružnici družbe Carnival Corp. Načrtovali so, da bo prodaja končana do konca septembra, nato pa naj bi ladjo v Nemčiji prenovili in odpluli v Carigrad, da bi začeli križarjenje. Po šestih tednih negotovosti, ko je družba Life at Sea gostom večkrat sporočila, da prodaja traja dlje od načrtovanega, je 16. novembra druga družba, Celestyal Cruises, sporočila, da je kupila to ladjo.

Vedat Ugurlu, lastnik podjetja Miray Cruises, ki ima v lasti Life at Sea Cruises, je gostom poslal pojasnilo, da "Miray ni tako veliko podjetje, da bi si lahko plačalo 40-50 milijonov za ladjo", vendar je "projekt predstavil vlagateljem in od nekaterih od njih dobil uradno odobritev za nakup ladje". Podjetje je nato plačalo predplačilo za ladjo, vendar so investitorji "zaradi nemirov na Bližnjem vzhodu zavrnili nadaljnjo podporo." Dražba se je sicer končala pred začetkom spopadov med Izraelom in Hamasom, zato ni jasno, katere nemire je imel Ugurlu v mislih, dodaja CNN.

"Nikoli ne bodo razumeli, koliko škode so nam povzročili"

Potniki, ki so želeli ostati anonimni, dokler ne dobijo povračila denarja, so za CNN povedali, da so šokirani in razočarani. Nekateri med njimi so namreč prodali svoje domove ali ukinili podjetja, da bi se pridružili križarjenju. "Zelo sem žalosten, jezen in izgubljen," je dejal eden od njih. "Za prihodnja tri leta svojega življenja sem načrtoval, da bom živel izjemno življenje, zdaj pa nimam ničesar."

Obžalujejo tudi izgubo skupnosti, ki se je ustvarila v času priprav na križarjenje: "Veselila sem se, da bom lahko sklepala prijateljstva – zaradi tega se je križarjenje razlikovalo od običajnega križarjenja. Vsi smo bili enako misleči." Eden izmed zakonskih parov pa je poudaril, da "niti približno ne moreta skriti razočaranja zaradi izgube te priložnosti. Mislim, da ne bodo nikoli razumeli, koliko škode so nam povzročili."

Bo priložnost zagrabilo drugo podjetje?

Medtem pa je nekdanja izvršna direktorica družbe Life at Sea, Kendra Holmes, ki je prejšnji teden odstopila, sporočila, da namerava ponuditi novo dolgoročno križarjenje z drugim podjetjem. Vzpostavila je stik s potniki, ki so obtičali brez načrtovanega potovanja, in jim poslala informacije glede nove ponudbe križarjenja okoli sveta. Po njenih besedah bo njeno novo podjetje dobilo začasno ladjo za tri ali štiri mesece plovbe, hkrati pa bo kupilo stalno plovilo za daljše potovanje, ki se bo začelo prihodnje leto.