Če avtomobile z motorji na notranje zgorevanje zamenjamo z električnimi vozili, to ne bo prineslo revolucije. Še vedno se ne bomo mogli izogniti zastojem ali skrajšati časa vožnje. Število vozil na cestah bomo morali zmanjšati drugače. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Če avtomobile z motorji na notranje zgorevanje zamenjamo z električnimi vozili, to ne bo prineslo revolucije. Še vedno se ne bomo mogli izogniti zastojem ali skrajšati časa vožnje. Število vozil na cestah bomo morali zmanjšati drugače. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Razmah avtomobilske tehnologije je izjemen, vsak naslednji avtomobil ponuja pomembne izboljšave na skoraj vseh področjih, in spomnili se boste, da smo še nedavno poslušali, kako smo tik pred tem, da se bodo mesta in sploh vse spremenilo, ker so pred vrati avtonomni avtomobili.

Teh seveda še ni tu, tudi jutri in kaj kmalu jih še ne bo, ampak jasno je, da enkrat pa le bodo prišli.

Kako je torej mogoče, da smo živeli v taki zmoti? Zmoti, da smo na dobri poti tehnološkega razvoja, ki avtomobilom statistično zmanjšuje porabo in povečuje varnost. In mimogrede, v avtomobilski industriji se zmanjšanje porabe goriva in povečanje varnosti regulirata veliko bolj zavzeto in hitreje kot v večini drugih panog.

Toyota je v tesnem sodelovanju s partnerji projekta Občino Kočevje, Komunalo Kočevje in Zavodom Sopotniki razvila edinstveno aplikacijo ToyotaGO, ki je omogočila varne, zanesljive in enostavne prevoze na zahtevo. Izvedbo storitve, eno od oblik trajnostne mobilnosti, bodo nadaljevali na drugih območjih Slovenije. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Toyota je v tesnem sodelovanju s partnerji projekta Občino Kočevje, Komunalo Kočevje in Zavodom Sopotniki razvila edinstveno aplikacijo ToyotaGO, ki je omogočila varne, zanesljive in enostavne prevoze na zahtevo. Izvedbo storitve, eno od oblik trajnostne mobilnosti, bodo nadaljevali na drugih območjih Slovenije. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Avto zamenjava za kočijo

Nismo živeli v zmoti, napredek je izjemen. Ni pa revolucionaren. Tako kot tudi elektrifikacija ni revolucija mobilnosti.

Avto je bil zamenjava za kočijo, in to tako dobra in velika, da smo mislili, da je tudi revolucionarna. Ampak avto je kočija brez konj. To je to. Ceste, gostilne, postanki za žejne konje in sploh vsa infrastruktura so bili že tu.

Druga industrijska revolucija, tekoči trak in vse, kar je sledilo, je ponudilo udobje, ki ga imamo. Več, veliko več vsega.

Zato elektrifikacija avtomobilov (kočij) ni revolucija. Ker spremembe niso bistvene. Ne zmanjša se število vozil in prevozov.

Ohraniti enako svobodo gibanja za enako ali nižjo ceno, za enako ali večje udobje in za enako ali večjo varnost – no, tak premik pa bi bil lahko revolucija.

Za to so laboratoriji, kot je bil kočevski, o katerem smo poročali v Avtomobilnosti, tako dragoceni, ker vsaj razmišljajo v to smer.
In to celo na področju, kjer je ljudi malo in je torej že od samega začetka jasno, da poslovni model, se pravi zaslužek, ni edini in prvi motiv.

Obvestilo uredništva:

Mnenje avtorice oziroma avtorja ne odraža nujno stališč uredništev RTV Slovenija.