Toyotini hibridni menjalniki so se razvijali leta, skozi generacije različnih modelov. S tem se je izboljševala tudi učinkovitost zdajšnji hibridnih menjalnikov. Današnji menjalniki so veliko bolj učinkoviti kot pred 20 in več leti, odkar se je pojavil prvi prius. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Toyotini hibridni menjalniki so se razvijali leta, skozi generacije različnih modelov. S tem se je izboljševala tudi učinkovitost zdajšnji hibridnih menjalnikov. Današnji menjalniki so veliko bolj učinkoviti kot pred 20 in več leti, odkar se je pojavil prvi prius. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Lexus RX je na voljo v dveh tehnološko zelo različnih hibridnih sklopih. Eden ima klasičen Toyotin hibridni menjalnik, kakršnega najdemo v praktično vseh lexusih in pa vseh toyotah, ki se prodajajo pri nas. Lexus RX pa je lahko na voljo tudi z bolj evropsko popularnim, klasičnim samodejnim menjalnikom, na katerega so pripeli en majhen elektromotor.

V Avtomobilnosti smo na isti poti od Ljubljane do Milana in nazaj preizkusili oba lexusa RX in ugotovili, da je RX s hibridnim menjalnikom za poldrugi liter varčnejši od lexusa RX s klasičnim hidravličnim samodejnim menjalnikom. V čem je skrivnost Toyotinega hibridnega menjalnika, da je tako zelo učinkovit? V Avtomobilnosti smo obiskali Toyotin šolski center in se o tem pogovorili s Toyotinim tehničnimi inštruktorjem Sandijem Štukljem, ki nam je na praktičnih primerih razložil sestavo in delovanje različnih vrst menjalnikov.

V videu vam pokažemo sestavo in delovanje različnih vrst menjalnikov. Vabljeni k ogledu poučne videoreportaže.