Primož Roglič se po osmih sezonah in 74 zmagah poslavlja od nizozemske ekipe. Po zadnji letošnji dirki bo sporočil ekipo, za katero bo vozil v prihodnje. Govori se o triletni pogodbi z letno plačo šest milijonov evrov. Foto: Matic Božič/Val 202
Primož Roglič se po osmih sezonah in 74 zmagah poslavlja od nizozemske ekipe. Po zadnji letošnji dirki bo sporočil ekipo, za katero bo vozil v prihodnje. Govori se o triletni pogodbi z letno plačo šest milijonov evrov. Foto: Matic Božič/Val 202

V soboto pred startom dirke po Emiliji je Primož Roglič preprosto presekal ugibanja in potrdil, o čemer se je že dolgo šušljalo.

"Lahko potrdim, da odhajam iz moštva, kjer sem zdaj. Vse druge podrobnosti bi razkril po koncu sezone, po zadnji dirki," je za RTV Slovenija razkril slovenski kolesarski šampion, ki je nato vse to ponovil še za tuje medije. Sledila je odmevna 80. zmaga kariere in Roglič se bo z nasmeškom ločil od čebel, pri katerih sotekmovalci na isti dirki niso vedeli, da jih njihov kralj zares zapušča.

Roglič: Bolje za obe strani

"Primož bo za vedno v naših srcih kot kralj. Izredno smo mu hvaležni. Vedno ga bom občudoval kot človeka. A pridejo trenutki, ko se je bolje raziti. Pred kratkim je podal zahtevo po prestopu. Preveč spoštujemo drug drugega, da bi mu to otežili. Prižgali smo mu zeleno luč, kot smo jo v primeru Dylana Groenewegna," je vrhovni šef Richard Plugge pojasnil, zakaj bo vendarle izpustil svojega kralja.

Kako pa je to opisal sam Roglič? "Moji osebni cilji in kako vse poteka ... Skupaj smo se odločili, da zaključimo na ta način," je 33-letni Slovenec povedal v Bologni in še pojasnil: "Prepričan sem, da je tako bolje za obe strani. Veselim se novih izzivov."

Sorodna novica Roglič potrdil: Zapuščam Jumbo Vismo!

Pred zasavskim orlom je v torek Dirka po treh dolinah Vareseja in v soboto klasika Po Lombardiji, na katerega je dvakrat že prišel kot prvi favorit, a končal kot sedmi (2019) in četrti (2021).

Takoj po uradni potrditvi odhoda in napovedi, da bo ime novega delodajalca razkril po Lombardiji, se je začel lov na informacije in namige, kje bo pristal Roglič. Hitro so sledile izjave, uradne ali neuradne, katere ekipe so ostale praznih rok: Lidl Trek, Israel Premier Tech, Bahrain Victorious, Jayco AlUla.

V MMC-jevi anketi si 60-odstotkov uporabnikov želi, da bi Roglič nadaljeval pri ekipi Ineos Grenadiers, medtem ko je Bora Hansgrohe s 7 odstotkimi zgolj četrta želja slovenskih kolesarskih navdušencev. Foto: EPA
V MMC-jevi anketi si 60-odstotkov uporabnikov želi, da bi Roglič nadaljeval pri ekipi Ineos Grenadiers, medtem ko je Bora Hansgrohe s 7 odstotkimi zgolj četrta želja slovenskih kolesarskih navdušencev. Foto: EPA

Slovenec opažen v Salzburgu

Ostali sta le dve realni možnosti: prvi in najvztrajnejši snubec Ineos Grenadiers in javno skorajda zadnji prišlek Bora Hansgrohe.

V tednu po Zlatem krogu v Mariboru in pred Emilijo so očividci videli Rogliča s svojim zdajšnjim kolesom in njegovo kolesarsko prtljago pred Centrom za uspešnost športnikov podjetja Red Bull. Z rdečimi biki sodeluje nemška ekipa svetovne serije, ki svoja testiranja opravlja ravno v tem objektu v neposredni bližini Salzburga. Novinar Daniel Friebe (The Cycling Podcast) je dobil fotografijo, na kateri je bil Roglič pred stavbo z leseno fasado, identično Red Bullovemu objektu.

Oba Rogličeva snubca imata odlično kronometrsko kolo in tudi obsežno strokovno podporo za priprave. Sladke skrbi pri izbiri, a ključno merilo za Zasavca je kapetanska vloga na Dirki po Franciji 2024. Foto: EPA
Oba Rogličeva snubca imata odlično kronometrsko kolo in tudi obsežno strokovno podporo za priprave. Sladke skrbi pri izbiri, a ključno merilo za Zasavca je kapetanska vloga na Dirki po Franciji 2024. Foto: EPA

Nemški aduti: od podpore do taktike

Hitro so z vseh koncev kolesarskega spleta sledili novi namigi in pojasnila, zakaj bi lahko Bora Hansgrohe v boju za Rogličev podpis premagala mogočni Ineos Grenadiers. Nemci iz ekipe nap, kuhalnih plošč, prh in pip imajo zmagovalca Gira 2022, a Jai Hindley ima eno veliko hibo za skupne seštevke – neizstopajočo vožnjo na čas. Veliki dragulj ekipe je Belgijec Cian Uijtebroeks, medtem ko ima Rus Aleksander Vlasov pogodbo samo do 2024, v zadnjih letih pa je ostal brez uvrstitve na zmagovalni oder grand tourov.

Vrhovni vodja ekipe Ralph Denk je v preteklosti že kupoval velike zvezdnike, s Petrom Saganom mu je uspel veliki met, preostalih pa mu ni uspelo prepričati, a vedno znova je dokazal, da resnih ovir z denarjem pri Nemcih ni. Rezerve so tako pri opremljevalcu koles Specialized kot okrepljenem partnerstvu ravno z RedBullom, medtem ko oba glavna pokrovitelja zagotavljata podporo vsaj še za naslednjih pet let.

Taktično je Bora zadnji dve sezoni znala presenečati in skrbeti za zanimive dirke. Podpora s kolesarji, kot so Max Schachmann, Emi Buchmann, Bob Jungels in po novem tudi Danile Martinez, zlasti v gorah ne bo sporna. Za dobro mero imajo na plačilnem spisku za naslednjo sezono uradno le 22 kolesarjev, tako da lahko še okrepijo zasedbo z morebitnimi odvečnimi kolesarji iz megazdružitve.

Marsikaj odvisno od združitve čebel in volkov

Vzporedna velika zgodba je združevanje Jumbo Visme in Soudal Quickstepa. Še prejšnjo nedeljo neverjetna zgodba, ki je mejila na znanstveno fantastiko, je zdaj pred odločilnimi dnevi. Patrick Lefevere je v svoji kolumni potrdil, da je bilo podpisano pismo o nameri in da se vrstijo pospešeni pogovori med vpletenimi stranmi. Če se lastnik licence volčjega tropa Zdenek Bakala in vodja upravnega odbora čebel Robert van der Wallen res dogovorita, se pričakuje tržni pretres. Belgijska in nizozemska ekipa imata skupaj za sezono 2024 zdaj uradno še 49 kolesarjev, medtem ko jih ima zasedba svetovne serije lahko največ 30.

Od Gerainta Thomasa do L'Equipa govorijo, da Evenepoel ne mara Jumba Visma, a kakšnega pojasnila ali argumenta ni razkritega. Foto: ASO/Luis Angel Gomez / SprintCycling
Od Gerainta Thomasa do L'Equipa govorijo, da Evenepoel ne mara Jumba Visma, a kakšnega pojasnila ali argumenta ni razkritega. Foto: ASO/Luis Angel Gomez / SprintCycling

Ineos s pripravljeno pogodbo za Evenepoela

Za nedeljsko medijsko bombo je tokrat poskrbel L'Equipe, ki se sklicuje na več virov, da Remco Evenepoel preprosto ne bo dirkal za nizozemsko ekipo pod vodstvom Pluggeja, saj glede na razkrite podrobnosti združevanje bolj spominja na nizozemski prevzem najboljše belgijske ekipe. Snubljenje Ineos Grenadiers ni skrivnost, prav tako nezadovoljstvo Evenepoelovega očeta, ki je hkrati njegov menedžer, z Lefeverjem.

"Vsi v poslu vedo, da Remco ne bo nikoli dirkal za Pluggeja," je več ljudi iz Remcove bližine zatrdilo francoskemu časopisu. Enako je potrdil tudi menedžer, ki je seznanjen z zadevo: "Takoj ko bo združitev končana in bo podjetje prevzel Plugge, bodo prenehale veljati vse pogodbe z Lefévèrovimi kolesarji. Pred podpisom nove pogodbe s Pluggejem bo moral Evenepoel le parafirati svojo pogodbo z Ineosom. To bo storil v petih minutah."

Roglič uradno odhaja, predtem nemogoča združitev je čisto resna zadeva blizu uresničitve, hkrati pa so grenadirji Jima Ratcliffa na preži, da le pripelje Remca Evenepoela. Mogoče v tem primeru niti ne bo potem presenečenje, če bo slovenski šampion res podpisal za Boro Hansgrohe.