Orkester Slovenske filharmonije. Foto: Cankarjev dom/Jaka Babnik
Orkester Slovenske filharmonije. Foto: Cankarjev dom/Jaka Babnik

Prvi koncert abonmaja SOS so v Slovenski filharmoniji naslovili z Za brihtne glave, potekal pa bo v znamenju nemške glasbe in skladatelja mlajše generacije Mateja Bonina. Kot gost bo z orkestrom nastopil nemški dirigent in pianist Michael Wendeber, ki je znan tako po bogatem repertoarju tako klasičnih kot novejših glasbenih del.

Kot solist bo izvedel uvodni Koncert za klavir in orkester št. 1 v C-duru Ludwiga van Beethovna, temu pa bodo sledile sodobnejše skladbe Wolfganga Rihma, Mateja Bonina in Karla Amadeusa Hartmanna, za katere v filharmoniji upajo, da bodo poslušalcem prinesle svežo slušno izkušnjo.

Rihm velja za enega najbolj plodovitih nemških skladateljev, katerega opus obsega skoraj vse vokalne in instrumentalne glasbene zvrsti. Orkester bo pod vodstvom Wendeberga interpretiral njegovo Simfonijo št. 1, napisano v dvanajsttonski tehniki, ki jo je v 20. letih prejšnjega stoletja razvil Arnold Schönberg.

Dirigent Michael Wendeberg. Foto: Cankarjev dom/Magdalena Höfner
Dirigent Michael Wendeberg. Foto: Cankarjev dom/Magdalena Höfner

Iz opusa Amadeusa Hartmanna, ki sodi med največje simfoniste 20. stoletja, bo orkester izvedel prvo simfonijo Sinfonia tragica, v kateri je mogoče prepoznati podobnosti Clauda Debussyja, Igorja Stravinskega in celo Richarda Wagnerja, so sporočili iz filharmonije.

Bonin bo na sporedu zastopan s koncertantnim delom Eppur si muove št. 4, solista v skladbi bosta Oskar Laznik na saksofonu in Simon Klavžar na tolkalih. Diplomant ljubljanske Akademije za glasbo, ki se je kasneje izobraževal na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti v Gradcu, je kljub mladosti že prejel nekaj nagrad, med drugim je zmagal v kategoriji skladateljev do 30 let na 62. mednarodni skladateljski tribuni Rostrum v Talinu leta 2015 in leta 2014 prejel nagrado Gargonza Arts Award na priporočilo skladatelja in dirigenta Petra Eötvösa.

Kot še piše v koncertnem listu, sodi v generacijo skladateljev, ki virtuozno obvladujejo modernistične kompozicijske tehnike in zvočno osvobojeni material. Med svoje najpomembnejše skladateljske zglede prišteva Pierra Bouleza in Georgesa Aperghisa.

Od klasične opere do sodobne glasbe
Wendeberg se posveča tako klasičnemu repertoarju kot sodobni glasbi, izvaja tudi operna dela. Dirigiral je Estonskemu nacionalnemu simfoničnemu orkestru v Talinu, vodil koncerte v Birminghamu, Bremnu, Helsinkih, Berlinu in v Pariški filharmoniji. Sodeloval je tudi že z zasedbami, kot so Državna kapela iz Berlina, Mlada nemška filharmonija, Klangforum Wien, Remix Ensemble Porto, Ensemble intercontemporain, Birminghamska skupina za sodobno glasbo, Musikfabrik iz Kölna, Sinfonietta iz Basla in Ensemble Modern ter nastopil na različnih festivalih.

Kot pianist je osvojil vrsto državnih in mednarodnih priznanj, nastopil pa je na številnih festivalih in z orkestri, ki so jih vodili uveljavljeni dirigenti, kot so Jonathan Nott, Marek Janowski in Daniel Barenboim.