Robniki so dokumentarna zbirka najdenih in obdelanih koncertnih ter nekaterih studijskih posnetkov slovenske popularno-eksperimentalne glasbe. (Avtorica kolaža je Petra Cvelbar.) Foto: Sigic
Robniki so dokumentarna zbirka najdenih in obdelanih koncertnih ter nekaterih studijskih posnetkov slovenske popularno-eksperimentalne glasbe. (Avtorica kolaža je Petra Cvelbar.) Foto: Sigic

Digitalizacija pomembnega dela slovenske glasbene zapuščine je bila opravljena pod okriljem Slovenskega glasbenoinformacijskega centra (Sigic). Glasbenik in publicist Bratko Bibič se je pri izboru posnetkov osredinil na skladbe in zvočna dela, ki še niso bila digitalizirana in oziroma ali objavljena. Nekatera izmed izbranih del pa so bila izvedena in posneta zgolj v živo. Za digitalizacijo posnetkov sta poskrbela Bibič in Mario Marolt, so sporočili s Sigica.

Sedem in pol ur dolga kompilacija obsega 55 posnetkov, ki so nastali v letih od 1976 do 1988. Večina posnetkov je nastala na ljubljanskih prizoriščih, za projekt so jih zbrali iz fonotečnega arhiva Radia Študent in osebnih zbirk. Gre za nabor arhivskih posnetkov, ki so večinoma prvič javno objavljeni in dostopni.

Projekt, ki je nastal v koprodukciji Sigica in Zavoda Alceda, je v obliki posamičnih posnetkov dostopen na portalu Digitalna knjižnica Slovenije (dlib), ki deluje pod okriljem Narodne in univerzitetne knjižnice (NUK). Posnetkov zaradi danosti tega programa ni možno poslušati zvezno, temveč le z aktivacijo vsakega posebej. Nabor najdete tukaj.

Glasbeni kritik in publicist Igor Bašin je v prispevku, naslovljenem Sprehod čez Robnike (še kar traja) za Sigic zapisal, da kompilacija prinaša razgiban (i)zbor raznolikih in nepredvidljivih glasbenih in zvočnih govoric, ki jih je težko popredalčkati. Med drugim je mogoče slišati svobodno igro z zvoki, svobodno improvizirano godbo in t. i. rock v opoziciji, vsak koncertni posnetek pa ima svojo zgodovinsko vrednost. Nabor v večini prvikrat javno dostopnih posnetkov zgladi "vsiljeno motnjo diskontinuitete, predstavo, da se je alternativna scena porodila s pankom in njegovimi nadaljnjimi pojavi in surogati, ter kontrakulturo sedemdesetih poveže z alternativo 80. le v kontinuiteto, ki traja," je zapisal Bašin.

Dodal je še, da "kakor koli že bi skušali opisati zaobjete godbe na kompilaciji in umestiti avtorje in izvajalce, je popolnoma jasno to, da so bili vsi sestavni del in oporniki ljubljanske oziroma slovenske alternativne scene, kar iz zgodovinske distance spodbuja k preizpraševanju vlog, krajev, pomenov in pojavov tedanje scene, ki je bila z množico takšnih in drugačnih akterjev, skupin in grupacij izrazito inkluzivna".

Iz druge polovice 70. let so na kompilaciji pristali posnetki s koncerta skupine Salamander v Narodni galeriji leta 1976, Jerka Novaka in Etbina Stefančiča z vrta gostilne Rožnik istega leta, zasedbe NOM OM iz Festivalne dvorane prav tako istega leta, Boštjana Perovška & Saete iz Galerije ŠKUC leta 1979 in skupine Srp z istega prizorišča prav tako leta 1979.

Iz 80. let pa kompilacija prinaša med drugim posnetke zasedbe Sončna pot s koncerta v Kinu Union, zasedbe Begnagrad z več prizorišč, dvojca Andrej Rozman Roza - Marko Kovačič iz Festivalne dvorane, Marka Breclja, Ivana Volariča - Fea in eksperimentalnega glasbenika Maria Marzidovška ter zasedb Srp, D'Pravda, Miladojka Youneed, Quatebriga in Lolita.