Naslovnica albuma Leva scena. Foto: Discogs/Prodok/Mačji disk
Naslovnica albuma Leva scena. Foto: Discogs/Prodok/Mačji disk

"Napaljen (razburjen) kot Ali En v devetdesetih" se je ob hiphop glasbenika v skladbi Haram obregnil mariborski rimoklepač Mito. Prelom, ki ga je ustvaril Ali En z albumom Leva scena, je bil eden pomembnejših na domači glasbeni sceni, in to velja še 30 let po izidu tega albuma. "Dva albuma sta v slovenski popularni glasbeni kulturi povzročila tektonske premike: Pljuni istini u oči skupine Buldožer in Leva scena Alija Ena," beremo tudi v napovedniku oddaje Profil, v kateri je bil gost Dalaj Eegol, nekdanji Ali En, ki je z albumom Leva scena postavil pomemben mejnik današnji hiphop sceni pod Alpami.

"Pozno najstniška jeza se je pozneje omilila, postala besedno manj surova, vendar se Eegol ni nehal odzivati na odklone v družbi, naj je šlo za ekološka vprašanja, nasilje med štirimi stenami ali stranpoti kapitala, cerkve in politike. A to je zgolj en vpogled v njegovo razgibano umetniško kariero, v kateri je postal znan kot didžej, skejter, čefur, televizijski voditelj in intermedijski umetnik, ki danes nastopa pod imenom Recycleman," še piše v napovedniku oddaje.

"Na Levi sceni sem popljuval 30 slovenskih izvajalcev, od katerih jih 25 še danes ustvarja"
Dalaj Eegol se je večkrat preimenoval na svoji glasbeni poti, "kot neko nadgradnjo tistega, kar je prej počel, zaključek neke knjige", pravi. "Uradno sem tako star kot hiphop, ki je lani praznoval 50- letnico. Dejansko sem z glasbo povezan celo življenje," je dejal v intervjuju, v katerem je opisal, kako se je prepletel s skejtersko in glasbeno sceno, v kateri je deloval kot didžej in raper. "Ujel sem neki val, ne da bi vedel, oziroma val je mogoče ujel celo mene. Vse se je križalo – rapanje še ni bilo tako, kot danes mislimo. Bilo je subkultura, ki se je počasi tudi v Ameriki širila, a bolj udarno. V Sloveniji smo bili pa glasbeno zelo na tekočem, predvsem zaradi radijskih urednikov, ki so bili povezani z Londonom in so prevzeli neki entuziazem še iz generacije, ki je poslušala Radio Luksemburg," je pojasnil Eegol.

Kako se Dalaj Eegol spominja nastajanja albuma Leva scena? "Obožujem glasbo. Brez glasbe ni življenja zame. Meni se je zdelo nesramno do kakovostne glasbe, da se je v Sloveniji na radiu večinoma vrtelo to, kar se še zdaj vrti. Pop Design, Agropop, zelo slabi komadi. Tudi če smo bili samo raperji – treba je bilo nekaj povedati! Nihče ni nič govoril, med prijatelji smo si pa govorili, kako grozna je glasba na radiu, zakaj nihče nič ne reče. Vse to sem zapakiral v komad Leva scena in potem dal tako tudi naslov albumu, v katerem sem popljuval 30 slovenskih izvajalcev, od katerih jih 25 še danes ustvarja."

Več pa v intervjuju v oddaji Profil, v katerem ga je gostil Gregor Bauman.

Dalaj Eegol