La Musicienne je delo Poljakinje Tamare de Lempicke (1898–1980), pripadnice art decoja, ki je veljala tudi za prvo umetnico, ki se je je prijel sloves glamurozne zvezde. Foto: Wikimedia
La Musicienne je delo Poljakinje Tamare de Lempicke (1898–1980), pripadnice art decoja, ki je veljala tudi za prvo umetnico, ki se je je prijel sloves glamurozne zvezde. Foto: Wikimedia
Adolescenca
Mojster nadrealizma Salvador Dali (1904-1989) je eden najbolj prepoznavnih umetnikov 20. stoletja. Na sliki Adolescenca je upodobil krajino z ženskim obrazom - njene ustnice in nos izrisuje hrbet sedeče ženske, njene oči pa sta del dveh gričev v ozadju. Foto: Wikimedia

ukradeni sliki Salvadorja Dalija in Tamare de Lempicke, varno vrnili iz rok kriminalne združbe.

Rop je pred sedmimi leti izvedla skupina oboroženih zamaskirancev, ki je okoli opoldneva stopila v Muzej realistične umetnosti Scheringa v kraju Spanbroe, ki leži v bližini Amsterdama. S pištolami so grozili receptorju in varnostniku, nato stopili do teh dveh slik, ju sneli s stene, zbežali iz muzeja in se odpeljali z manjšim črnim avtomobilom. Muzej je sicer medtem leta 2011 prenehal s svojo dejavnostjo.

Odtujeni Adolescenca in Glasbenica
Gre za Dalijevo Adolescenco in de Lempickino La Musicienne. Dalijeva umetnina je nastala leta 1941 in meri 45,7 x 30,5 centimetra, de Lempickino pa umeščajo v leto 1929 in meri 116 x 73 centimetrov ter je znana tudi po tem, da jo je bilo mogoče leta 1990 videti v Madonninem videospotu za pesem Vogue.

Detektiv Arthur Brand se je primeru dejavno posvečal osem mesecev po tem, ko je do njega prišel namig o teh dveh pogrešanih umetninah. Po njegovih besedah je v zvezi s slikama - ne vedoč, da sta ukradeni - stik z njim po telefonu navezala kriminalna združba, ki ju je sprejela kot začasno plačilo neke druge kriminalne združbe.

Kriminalci, nenaklonjeni uničevanju umetnin
Potem ko se mu približno pet ali šest tednov po pogajanjih niso več javili, je od druge združbe izvedel, da so po novem njim ponujali ti dve sliki, ponovno brez informacije, da sta ukradeni. In tako so, kot se je izrazil detektiv naenkrat "obtičali med kladivom in nakovalom" v strahu pred pravnimi posledicami in hkratno nenaklonjenostjo ideji, da bi sliki uničili.

Tako je ta združba naposled angažirala tretjo osebo, ki se je sestala z Brandom, ko jim je ta obljubil, da ne bo obvestil policije, če bosta sliki predani njemu. Tako je Dali priromal nazaj pred približno dvema tednoma, de Lempicka pa kak teden pozneje.

Zmagoslavje umetnosti
Richard Ellis
, ustanovitelj oddelka za umetnost in starine pri Scotland Yardu, je prišel na Nizozemsko, da vrne umetnini v roke njunih zakonitih lastnikov. Brand je povedal še, da ne ve, kdo so lastniki in ali bosta deli ostali na Nizozemskem.

"Naredili so nekaj, kar lahko samo cenimo," je dejal Brand o kriminalni združbi, ki je umetnini vrnila nepoškodovani. Pojasnil je še, da se običajno vrne le okoli 5 odstotkov ukradenih umetniških del. "Vsi smo tako srečni, da sta se deli vrnili, saj gre za zelo pomembna kosa." Dodal je še, da sta umetnini "edina zmagovalca v tej igri".