Igralki Milena Zupančič in Polona Juh na vaji. Foto: Stane Sršen/RTV Slovenija
Igralki Milena Zupančič in Polona Juh na vaji. Foto: Stane Sršen/RTV Slovenija
Režiser Dušan Jovanovič je radijski debitant. Foto: Stane Sršen/RTV Slovenija
V studiu programa ARS. Foto: Stane Sršen/RTV Slovenija
Igralec Alojz Svete na vaji. Foto: Stane Sršen/RTV Slovenija

Na Radiu Slovenija je v produkciji 3. programa - programa ARS - v Uredništvu igranega programa nastal ciklus sedmih radoživih ljubezenskih radijskih iger različnih slovenskih avtorjev in režiserjev. Prvo v nizu z naslovom Riba za 3 avtorja Vinka Möderndorferja so poslušalci na valovih 1. programa Radia Slovenija premierno poslušali že dan po valentinovem, in sicer v torek ob 21.05.

Möderndorfer o ljubezenskem trikotniku
Möderndorfer je napisal in zrežiral svojo radoživo ljubezensko radijsko igro o ljubezenskem trikotniku. Tvorita ga dva popolnoma različna moška (eden je mlajši, pragmatičen, odločen in ozemljen prodajalec avtomobilov, drugi pa prihaja iz akademskih logov in je profesor slavistike v zrelih letih, vendar pomehkužen in neodločen mamin sinček) in ženska, ki hkrati ljubi oba in nobenega. Z obema spretno manipulira, med tako diametralno nasprotnima značajema pa se v vsaki situaciji drugače odloči. Zaplete se zlasti, ko zanosi z enim izmed njiju, stanuje pa pri drugem.

Igra se konča na način, ki ironično nakazuje njeno nenehno popotovanje od strani do strani, večno neodločenost in neizpolnjenost, ki lahko takšen ljubezenski trikotnik zelo dolgo obdrži pri življenju. V radijski igri Riba za 3 nastopajo Polona Juh v vlogi Neže, Janez Hočevar v vlogi Matije in Jernej Šugman v vlogi Tončija.

Žlahtna komedija v slovenski eter
V uredništvu igranega programa so že pred časom začeli uresničevati idejo o komedijskem ciklusu, ki bi slovenski eter razveselil z žlahtno komedijo, saj je dejansko manjka v celotnem, zlasti medijskem prostoru. K sodelovanju so povabili nekaj odličnih slovenskih komediografov in jih omejili zgolj z dolžino radijske igre in s temo – z ljubeznijo. Tako je znotraj projekta, katerega vodja je Lučka Gruden, dramaturginja pa Vilma Štritof, nastalo nekaj zares duhovitih besedil.

Pisali so Tone Partljič in Vinko Möderndorfer, oba Ježkova nagrajenca (slednji je napisal in zrežiral celo dve), Dušan Jovanovič, ki je z režijo svoje igre tudi debitiral na radiu, Milan Jesih, Metod Pevec in Pavel Lužan, prav tako Ježkov nagrajenec. Stilsko se radijske igre med seboj precej razlikujejo: preigravajo tako vsakodnevne situacije (Möderndorfer, Partljič, Pevec, Jovanovič) kot tudi ljubezensko igro, nekatere vsebujejo satirično ost (Lužan) ali prehajajo v sanjske in mitske svetove (Jesih).

Izvedbo radijskih iger so režiserji – Grega Tozon, Jože Valentič, Vinko Moederndorfer, Dušan Jovanovič, Slavko Hren in Tugo Štiglic - zaupali na radiu že uveljavljenim slovenskim dramskim igralcem, vrhunsko usposobljeni tehnični ekipi Radia Slovenija in glasbeni oblikovalki večine od sedmih "radoživih ljubezenskih" Darji Hlavka Godina. Tako bodo poslušalci prepoznali glasove in interpretacije Polone Juh, Milene Zupančič, Mojce Fatur, Alojza Sveteta, Jerneja Šugmana, Janeza Hočevarja in številnih drugih vrhunskih igralcev.

Ciklus vseh sedmih radoživih ljubezenskih radijskih iger bodo poslušalci premierno spremljali vsak torek, od sredine februarja do konca marca, ob 21.05 na 1. programu Radia Slovenija.

Jovanovič o nebrzdani erotični sli
Priložene fotografije so nastale ob realizaciji radijske igre avtorja Dušana Jovanoviča Ženska za vse življenje. Po dinamiki ta igra spominja na njegovo gledališko igro Življenje podeželskih plejbojev po drugi svetovni vojni iz leta 1972.

Sproščena igra se v slogu commedie dell'arte prepušča nebrzdani erotični sli. V takšnem ozračju, kjer še zmeraj odmevajo in se uresničujejo ideje seksualne revolucije, junakinja, ki moškega izbere za vse življenje tudi brez te izkušnje, izpade smešno. Kljub veliko možnostim izbire partnerja, nekaterim tudi izkoriščenim, stavi na tisto, kar podaljšuje njeno željo po erotični izkušnji z njenim moškim. On se namreč temu izogiba, medtem pa brez pomislekov spi z drugo žensko. In odtegovanje uresničenja erotične želje prepriča junakinjo, da je edini, za kogar lahko postane ženska za vse življenje ...