V letu 2020 so muzeji in galerije v svojih prostorih pripravili 893 razstav, ki si jih je skupaj ogledalo nekaj več kot 989.000 obiskovalcev. Dodatno so pripravili 185 vsebinsko zaključenih celot za virtualni prostor. Na odrih kulturnih domov, gledališč in glasbenih ustanov je bilo lani izvedenih 11.222 kulturnih prireditev.

Odrska produkcija se je lani skrčila na okrog 45 odstotkov glede na leto 2019. Foto: MMC RTV SLO/Ivana Zajc
Odrska produkcija se je lani skrčila na okrog 45 odstotkov glede na leto 2019. Foto: MMC RTV SLO/Ivana Zajc

Iskali so druge načine interakcije z občinstvom
Pri 93 slovenskih muzejih, galerijah in ustanovah z muzejskimi zbirkami, zajetih v raziskovanje, so se pozanimali, kolikšen je bil vpliv pandemije covida-19 na izvajanje njihove dejavnosti v lanskem letu. Skoraj 94 odstotkov jih je sporočilo, da je bila muzejska oz. galerijska dejavnost okrnjena, hkrati pa jih je 73 odstotkov tudi odgovorilo, da je situacija spodbudila druge oblike dejavnosti v muzejih in galerijah.

Muzeji in galerije v Sloveniji so v letu 2020 pripravili 893 razstav (v 2019 so jih 1406), 755 občasnih (v letu 2019 so jih 1114) in 137 stalnih (v letu 2019 jih je bilo 292). Vseh razstav skupaj si je ogledalo nekaj več kot 989.000 obiskovalcev (v 2019 jih je bilo 2,8 milijona), kar je povprečno 1108 na razstavo (v letu 2019 pa 1992).

Prvič štejejo tudi e-razstave
Muzeje in galerije so letos prvič vprašali po številu e-razstav, kuratorsko oblikovanih in vsebinsko zaključenih celot, posebej narejenih in objavljenih za virtualni prostor. Po zbranih podatkih je bilo v letu 2020 objavljenih 185 takih e-razstav, obseg ogleda pa je ocenjen na več kot 650.000.

Muzeji in galerije so s prodajo vstopnic lani iztržili približno 1,8 milijona evrov (v 2019 približno 3,9 milijona evrov). Ob tem so muzeji in galerije po podatkih Sursa izdali skoraj 269.000 brezplačnih vstopnic (v 2019 je bilo teh več kot 549.000).

Brezplačnih prireditev je bilo 2906 ali okrog 26 odstotkov vseh. Foto: Denis Kuleshov
Brezplačnih prireditev je bilo 2906 ali okrog 26 odstotkov vseh. Foto: Denis Kuleshov

Prazni odri
Na odrih kulturnih domov, gledališč in glasbenih ustanov v Sloveniji je bilo v letu 2020 izvedenih 11.222 kulturnih prireditev, ki si jih je ogledalo približno 1,5 milijona obiskovalcev. Odrska produkcija se je tako skrčila na približno 45 odstotkov glede na leto 2019.

Skoraj 98 odstotkov kulturnih ustanov z odrsko dejavnostjo je za leto 2020 sporočilo, da je bilo zaradi pandemske krize njihovo izvajanje okrnjeno, hkrati jih je približno 71 odstotkov odgovorilo, da so dane razmere spodbudile druge oblike dejavnosti.

Največ prireditev je bilo izvedenih v kulturnih domovih in centrih za kulturo, kar 75 odstotkov. V gledališčih in obeh operah jih je bilo izvedenih 24 odstotkov, v glasbenih ustanovah pa le približno odstotek.

Poleg 11.222 prireditev, ponujenih v prostorih kulturnih domov, gledališč in glasbenih ustanov, je bilo v letu 2020 pripravljenih 3974 e-prireditev. Največ je bilo filmskih in videoprojekcij (27,9 odstotka), sledila so dramska in druga gledališka dela, kamor se uvrščajo tudi lutkovne predstave in predstave eksperimentalnega gledališča (27,6 odstotka).

Za posamezno vstopnico je bilo treba odšteti povprečno 9,80 evra (v kulturnih domovih povprečno 9,40 evra, v gledališčih in operah 9,90, v glasbenih ustanovah pa 16,20 evra). Foto: EPA
Za posamezno vstopnico je bilo treba odšteti povprečno 9,80 evra (v kulturnih domovih povprečno 9,40 evra, v gledališčih in operah 9,90, v glasbenih ustanovah pa 16,20 evra). Foto: EPA

Poskočilo število brezplačnih prireditev
Vse prireditve skupaj so pritegnile 1.492.240 obiskovalcev, vsaka povprečno 133. Brezplačnih prireditev je bilo 2906 ali približno 26 odstotkov vseh; večino brezplačnih prireditev so ponudili kulturni domovi.

Z vstopninami so obravnavane ustanove za prireditve v letu 2020 iztržile približno 5,3 milijona evrov (to je le približno tretjina zaslužka iz leta 2019).