Foto: AP
Foto: AP

Žvižgač trdi, da podjetje daje prednost dobičku pred varnostjo in da ga je, potem ko je izrazil pomisleke, neprostovoljno premestilo na drugo delovno mesto. Kot trdita odvetnici žvižgača Sama Salehpourja, ki v Boeingu dela več kot deset let, ga je podjetje neprostovoljno premestilo v program 777, tudi tam pa je opozoril na več težav, zaradi česar so mu zagrozili z odpovedjo.

"Namesto da bi upoštevali njegova opozorila, so v Boeingu dali prednost čim hitrejšemu pošiljanju letal na trg, kljub znanim, dobro utemeljenim težavam, ki jih je izpostavil Salehpour," sta povedali odvetnici Debra Katz in Lisa Banks. Ob tem sta opozorili na kritične napake na skoraj 1500 Boeingovih letalih.

Salehpour je, kot je razvidno iz njegove pritožbe, naslovljene na FAA, opozoril na bližnjice v Boeingovih postopkih sestavljanja letal, zaradi katerih nastaja preveliko neujemanje med posameznimi letalskimi deli, to pa lahko povzroči prezgodnjo odpoved kakšnega dela brez kakršnega koli opozorila, ustvari nevarne razmere in na koncu lahko vodi v katastrofalne nesreče.

Odvetnici sta prepričani, da je zaskrbljenost njune stranke glede nedavnih incidentov, povezanih z napakami na Boeingovih letalih 737 max 9, še toliko pomembnejša.

Boeing, ki je pod drobnogledom zaradi številnih varnostnih težav, je medtem izdal podrobno poročilo, ki govori v korist modelu, in dodal, da "popolnoma zaupa" v Dreamlinerja. Ob tem so v podjetju zanikali obtožbe, da so se maščevali inženirju, saj so povračilni ukrepi pri njih strogo prepovedani.

Kot so dodali, so zaradi težav, na katere so opozorili zaposleni pri modelu 787, upočasnili proizvodnjo in za skoraj dve leti ustavili dobavo. "Za floto v uporabi sta obsežni analizi Boeinga in FAA-ja pokazali, da kratkoročnih skrbi glede varnosti letenja ni," je poudaril letalski proizvajalec.

Incident z odpadlimi vrati

Obtožbe žvižgača so se začele po januarskem incidentu, ko je letalo prevoznika Alaska Airlines Boeing 737 max 9 moralo zasilno pristati, potem ko je z njega med poletom odpadel panel z vrati.

FAA je zaradi tega zamrznil Boeingovo proizvodnjo letal tega modela, ob Boeinga pa zahteval, da dokaže izboljšanje delovanja in nadzora kakovosti. Družba bo sicer prihodnje leto dobila novo vodstvo, potem ko je zdajšnji glavni izvršni direktor Dave Calhoun prejšnji mesec napovedal, da se konec leta poslavlja s položaja.

V torek je Boeing poročal o občutno nižjih številkah dobav letal v prvem četrtletju, pri čemer je opozoril na ustavitve proizvodnje kot del okrepljenih varnostnih ukrepov po januarskem incidentu Alaska Airlinesa. V prvem letošnjem četrtletju je podjetje dobavilo 83 komercialnih letal, kar je 36 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani.