Foto: EPA
Foto: EPA

Mrliški oglednik okrožja Charleston je dejal, da je Barnett umrl 9. marca zaradi rane, ki si jo je sam zadal, poroča BBC. Policija smrt preiskuje.

62-letni Barnett je za Boeing delal 32 let, leta 2017 pa se je upokojil zaradi zdravstvenih razlogov.

Od leta 2010 je delal kot menedžer na področju kakovosti v tovarni v North Charlestonu, kjer izdelujejo letalo 787 Dreamliner, najsodobnejše letalo, ki se uporablja predvsem za dolge polete.

Leta 2019 je Barnett dejal, da so delavci pod pritiskom pri proizvodnji namerno vstavljali nezadostno kakovostne dele v letala.

Kmalu po začetku dela v Južni Karolini ga je začelo skrbeti, da je pritisk za izdelavo novih letal povzročil hitenje pri proizvodnji in prizadel varnost letal. Boeing to zanika.

Barnett je za BBC dejal, da delavci niso spoštovali postopkov za sledenje delom v tovarni, zaradi česar so izginjali deli z okvaro.

V nekaterih primerih so bili po njegovih besedah iz zabojnikov za odpadke odstranjeni ne dovolj kakovostni deli in uporabljeni pri izdelavi letal, da bi se izognili zamudi pri proizvodnji.

Dejal je, da je odkril tudi resne težave s sistemi s kisikom, zaradi katerih četrtina mask za dihanje v nujnem primeru ne bi delalo.

Na pomanjkljivosti je opozoril nadrejene, ki pa niso ukrepali, je dejal.

FAA ugotovil nepravilnosti

Boeing je Barnettove trditve zanikal, a preiskava državnega regulatorja, Zvezne uprave za letalstvo (FAA), iz leta 2017 je nekatere Barnettove pripombe potrdila.

Preiskava je pokazala, da je v tovarni izginilo najmanj 53 "neskladnih" delov. Boeingu je bilo ukazano, da sprejme ukrepe za popravo stanja.

Glede težav s cilindri s kisikom je podjetje sporočilo, da so leta 2017 ugotovili, da nekatere jeklenke s kisikom, ki so jih dobili od dobavitelja, niso ustrezno delovale, zanikali pa so, da so jih dejansko namestili v letala.

Po upokojitvi se je Barnett lotil dolgih pravnih postopkov zoper Boeing. Obtožil ga je, da so ga očrnili in mu ovirali kariero, ker je opozarjal na omenjene težave. Boeing to zanika.

V času smrti je bil Barnett v Charlestonu zaradi pravnih zaslišanj v zvezi s primerom.

Prejšnji teden so ga zaslišali tako Boeingovi odvetniki kot njegov. V soboto bi moral imeti nadaljnja zaslišanja, ko se ni pojavil, pa so ga iskali v hotelu, v katerem je bil nastanjen.

Mrtvega so našli v njegovem vozilu na parkirišču hotela. Njegov odvetnik je njegovo smrt označil za "tragično". V Boeingu so sporočili, da jih je Barnettova smrt užalostila.

Barnett je umrl v času, ko so proizvodni standardi tako v Boeingu kot njegovem ključnem dobavitelju Spirit Aerosystems pod drobnogledom.

Januarja je prišlo namreč do nenavadnega incidenta, ko je s čisto novega letala Boeing 737 kmalu po vzletu z letališča v Portlandu odpadel panel z vrati. Poročilo je ugotovilo, da so manjkali štirje ključni vijaki, ki bi morali držati panel.

Prejšnji teden pa je FAA sporočil, da je šesttedenski pregled odkril več primerov, ko naj podjetje ne bi spoštovalo zahtev za nadzor kakovosti proizvodnje.