Stinger ni le osebni projekt oblikovalca Petra Schreyerja. Foto: David Šavli
Stinger ni le osebni projekt oblikovalca Petra Schreyerja. Foto: David Šavli
Zaradi oblike je prtljažnik razmeroma plitek, odrasli pa smo v arteonu na zadnji klopi sedeli bolj udobno. Foto: David Šavli

To se kaže v tem, kako je oblikovan novi ceed. Naredili so ga, da bi kradli kupce focusov RS in golfov GTI, ne pa zato, da bi bil stinger tekmec premijskim audijem, beemvejem in mercedesom. Kako na stingerja gledajo bogati kupci, naj zato v resnici sploh ne bi bilo tako pomembno. Vseeno menimo, da prav nebistveno ni, kajti stinger sam po sebi vendarle ne daje vtisa, da ne spada v visoko družbo. Prepričani smo, da če bi na primer skrili značko, bi se vanj zagledale tudi tiste stranke, ki po besedah Kijinega šefa marketinga spadajo v višji stan.

Povsem nedvoumno pa je, da je stinger zelo aktualen! Namreč, v razredu, v katerega spada, je danes nujno, da je avto videti športno nastopaško. Samo poglejte stingerjeve tekmece – arteona, insignio in novega peugeota 508. Klasične limuzine danes zanimajo le še peščico, pa še ti interesenti potem raje izberejo karavansko različico. Zato ne verjamemo, da je pri razvoju stingerja šlo zgolj za osebni projekt oblikovalca Petra Schreyerja, ki je nepričakovano obrodil sadove. Če nam Kia že hoče prodati romantično zgodbo, potem naj raje reče, da so najeli zelo pametno "šlogarico".

Aktualnost pa nam sporoča tudi to, da je športni videz danes pomembnejši kot športne vozne lastnosti. Zato mora biti stinger v prvi vrsti potovalno udoben in v tem pogledu se dobro odreže. Nekoliko se sicer čuti hendikep glede oblike, prtljažnik je nekoliko preplitek, in odrasli smo v arteonu na zadnji klopi sedeli bolj udobno.

Udobje gor ali dol, športni videz pri stingerju niso zgolj prazne obljube, med vožnjo se dejansko čuti, da so ga delali z upoštevanjem beemveja 4 gran coupe. Ko namreč v stingerju vključimo program šport, ta jasno pokaže, da ga je zasnoval nekdanji BMW-jev inženir, in to tisti znamke M. Stinger se izredno rad zapodi v ovinke, v njih resnično uživa, nagrado pa seveda pobere voznik. In potem je tu še šestvaljni motor, ki v programu šport že kar nostalgično prijetno rohni. Pri vsem tem je samo en bistven problem – ta motor je požrešen. Pod deset litrov ne gre niti med avtocestno vožnjo, v mestu manj kot dvanajst ne pričakujte. To je veliko celo za čistokrvne športnike.

Ključni tehnični podatki:
- na testu Kia Stinger (3,3 T-GDI avt GT)

Mere:
- dolžina: 4,8 m
- medosna razdalja: 2,9 m
- obračalni krog: 11,2 m
- prtljažnik: 406 l
- masa: 1909 kg

Pogon:
- 3,3-litrski 6-valjni dizelski motor
- moč: 272 kW
- navor: 510 Nm
- 8-stopenjski samodejni menjalnik
- pogon na zadnji kolesi
- pnevmatike: 255/35 R19 96Y
- poraba: 11,1 l/100 km = 10,5 EUR/100km
- posoda za gorivo: 60 l
- doseg: 540 km
- izpusti CO2: 225 g/km

Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi:
- nakupna cena: 64990 EUR
- stroški finančnega leasinga: 9790EUR/5 let
- stroški registracije: 11369 EUR/5 let
- stroški vzdrževanja: 981 EUR/5 let
- stroški goriva: 11343 EUR/75.000 km
- strošek 1 kompleta pnevmatik: 960 EUR
- vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 30606EUR

- stroški skupaj: 1153 EUR/mesec