Mazda nam je predstavila svoj povsem nov SUV model CX-60, s katerim posega v premijski razred vozil. Prinaša šestvaljne motorje, prvi priključni hibrid, pogon zadaj in tehnologije, ki so edinstvene tudi v premijskem razredu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mazda nam je predstavila svoj povsem nov SUV model CX-60, s katerim posega v premijski razred vozil. Prinaša šestvaljne motorje, prvi priključni hibrid, pogon zadaj in tehnologije, ki so edinstvene tudi v premijskem razredu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Veliko proizvajalcev bi svoje avtomobile rado uvrščalo v razred premijskih avtomobilov. Da se ponudi premijski avto niso dovolj zgolj višja cena in zagotovilo, da je avto premijski, kupec mora to začutiti in občutiti sam.

Tu se pogosto zatakne. Nekaj, kar je nekomu všeč, ni nujno drugemu. Tudi materiali, otip in počutje so si različni. Potem je odvisno, s kom primerjaš. Prav tu imajo težave predvsem korejski, pa tudi japonski izdelovalci avtomobilov. Njihove vrednote so precej drugačne od naših, evropskih. Da smo v Evropi precej razvajeni, verjetno ni treba poudarjati.

Mazda CX-60 je najzmogljivejši serijski avtomobil znamke. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mazda CX-60 je najzmogljivejši serijski avtomobil znamke. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Nadaljevanje zgodbe manjših mazd

Zagotovo drži, večji, kot je avtomobil, bolj premijski je, ali pa vsaj mogočen. S kakovostjo pri Mazdi večjih težav nimajo. Tudi njihovi manjši avtomobili so ljudem všeč, predvsem zaradi dobrega počutja v notranjosti in prijetnih materialov. Nova mazda CX-60 tako zgolj nadaljuje zgodbo manjših modelov. Slednji se opirajo na "Kodo design", ki v prevodu pomeni duša v gibanju, z njo pa želijo opisati dejstvo, kako vzbudi objekt, ki je v gibanju pozornost opazovalca. Ali drugače povedano – želeli so narediti obliko, ki bi bila toliko všečna, da bi ljudje avtomobil ne le opazili, ampak tudi pogledali za njim.

Enako je z modelom CX-60. Ljudje očitno zaupajo Mazdini "duši", zato se je za novinko v predprodaji, ko avtomobila še niti v živo videli niso, kaj šele preskusili, odločilo več kot 13.000 kupcev. Po prvih kratkih preskusnih vožnjah jih lahko potolažimo – dobro so se odločili!

Že oblikovno gledano gre za precejšnje spremembe, fokus oblikovalcev in inženirjev pri Mazdi pa je bil minimalizem, japonska tradicija, kar vidimo v detajlih, ki so narejeni tudi ročno. Foto: Mazda
Že oblikovno gledano gre za precejšnje spremembe, fokus oblikovalcev in inženirjev pri Mazdi pa je bil minimalizem, japonska tradicija, kar vidimo v detajlih, ki so narejeni tudi ročno. Foto: Mazda

Motorni pokrov umerjen tudi za šestvaljnike

Oblika je sicer relativna stvar, vendar pa dolg prednji del avtomobila, prostorna kabina in kratek zadek v večini primerov oblikovno vedno dobro izpadejo. Pri CX-60 je nos avtomobila daljši z razlogom – vanj bodo po novem vstavljali tudi vrstne šestvaljnike, tako bencinske kot dizelske! A najprej bo CX-60 na voljo s priključnim hibridom, kar je prav tako novost v Mazdini ponudbi. Kombinacijo sestavljajo 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor, ki zagotavlja 141 kW in električni motor, ki doda 129 kW. Skupne sistemske moči je 241 kW, ali preračunano 327 'konj', kolikor pri Mazdi še nikoli niso ponudili v serijskem osebnem avtomobilu. Na račun baterije s kapaciteto 17,8 kWh, bo zgolj na elektriko mogoče prevoziti dobrih 60 kilometrov. Še bolj navdihujoči so podatki o zmogljivosti. CX-60 v dolžino meri več kot 4,7 metra, in ne glede na različico skoraj vedno tehta več kot dve toni. Pospešek z mesta do 100 km/h je kljub temu krajši od šestih sekund, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 200 km/h.

Ko bosta pozneje na voljo šestvaljna motorja, tako bencinski kot dizelski, bo končna hitrost sicer večja, bo pa tudi pospešek do 100 km/h precej daljši, saj električni navor ni dosegljiv s klasičnim motorjem na notranje zgorevanje.

V nasprotju z zunanjo obliko, ki jo odlikujejo čiste linije, dolg pokrov motorja, večji proporci in dinamično oblikovan zadek, je v kabini vse digitalno. Foto: Mazda
V nasprotju z zunanjo obliko, ki jo odlikujejo čiste linije, dolg pokrov motorja, večji proporci in dinamično oblikovan zadek, je v kabini vse digitalno. Foto: Mazda

Dober paket

Tako kot so impresivni podatki hibridne različice (ki smo jo tudi edino preskusili) je impresivna tudi notranjost. Kakovostna izdelava, izbrani materiali ter resnično pravi les, pričarajo kuliso, ki brez dvoma pritiče premijskim avtomobilom. Tudi zaradi notranjosti se voznik in potniki v novinki počutijo odlično. Če dodamo še prej omenjene zmogljivosti, se zdi priključno-hibridna mazda CX-60 resnično dober paket. Morda bo koga zmotilo, da se preveč občuti prehod iz električnega delovanja na bencinskega in obratno, a je takšno delovanje treba vzeti v zakup še pri marsikaterem bolje kotiranem avtomobilu. Za prestavljanje skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik, ki zares odlično deluje tudi pri odločnem pospeševanju. Ko pa tega ne počnemo, se priključno-hibridna Mazda CX-60 odkupi s povprečno porabo goriva. Ta je ob polno napolnjeni bateriji po tovarniških podatkih za 100 prevoženih kilometrov zgolj 1,5 litra, kar pa bo zelo težko dosegljivo. A tudi, če bo poraba nekaj litrov višja, bo povprečje za tako velik in mogočen SUV še vedno odlično.

Mazdo CX-60 je v Sloveniji že mogoče naročiti. Trenutno je na voljo priključno-hibridna različica, ki stane dobrih 54.000 evrov, spomladi bo na voljo tudi dizelska različica, ta naj bi stala 48.000 evrov.