Odstranjevanje mostu je zahtevno. Foto: EPA
Odstranjevanje mostu je zahtevno. Foto: EPA

Guverner zvezne države Maryland Wes Moore je dejal, da je operacija izjemno kompleksna. Po poročanju Guardiana je pojasnil, da gre za ladjo, veliko skoraj kot Eifflov stolp, na kateri leži porušen most.

Most se je porušil 26. marca, potem ko se je vanj zaletela 300-metrska zabojniška ladja Dali. To je po besedah Moora državna, ne le lokalna gospodarska katastrofa.

Pristanišče v Baltimoru je namreč eno najprometnejših pristanišč v ZDA, kar pomeni, da bo nesreča prizadela "kmeta v Kentuckyju, prodajalca avtomobilov v Ohiu in lastnika restavracije v Tennesseeju", je dejal.

Neposredno s pristaniščem je povezanih okoli 15.000 delovnih mest, posredno pa še dodatnih 140.000. Skozi to pristanišče gre več avtomobilov in poltovornih vozil kot skozi katero koli drugo v ZDA, pristanišče pa je tudi pomembno vozlišče za kmetijsko opremo.

Lani so v pristanišču pretovorili več kot milijon zabojnikov oziroma več kot 50 milijonov ton tujega blaga, vrednega okoli 80 milijard dolarjev, piše Guardian.

Minister za transport Pete Buttigieg ni mogel podati časovnice za odstranitev ostankov mostu ali njegovo obnovo. Kot je dejal, so most gradili pet let, kar pa ni kazalnik tega, koliko časa bo trajalo, da ga zamenjajo.

Operacija odstranjevanja mostu je dobila pospešek s prihodom ogromnega žerjava, ki lahko dvigne 1000 ton, na prizorišču pa je še šest drugih žerjavov na reki. Sodeluje tudi več deset ladij.

V času nesreče je na mostu delalo osem delavcev, od katerih sta preživela le dva. Trupla dveh so našli v vozilu pod vodo, še štirih delavcev, ki naj bi umrli, pa še niso našli.

Zdaj je glavna strukturna naloga odpreti prehod za manjše ladje, da lahko pridejo v pristanišče in ga zapustijo. Omogočanje plovbe večjim ladjam proti pristanišču in iz njega bo trajalo precej dlje.