Za pot med Džakarto in Bandungom bo potrebnih 36 minut. Foto: Reuters
Za pot med Džakarto in Bandungom bo potrebnih 36 minut. Foto: Reuters

Nova hitra železnica v dolžini 142 kilometrov je eden od vodilnih infrastrukturnih projektov predsednika Joka Widodoja in prva take vrste v jugovzhodni Aziji. Delovati bi morala že leta 2019, a je prišlo pri njeni gradnji do številnih zamud zaradi težav pri zagotavljanju zemljišč, pandemije in naraščanja stroškov.

Po besedah Widodoja je ime hitrega vlaka Whoosh, ki bo lahko razvil hitrost do 350 kilometrov na uro, navdihnil zvok drvečega vlaka. Kot je dejal na slovesnosti ob odprtju, gre posodobitev množičnega javnega prevoza na okolju prijazen način. Ker bo vlake poganjala elektrika, bo to tudi zmanjšalo ogljični odtis države.

Oblasti so ob odprtju napovedale, da bodo podaljšale brezplačne vožnje, s katerimi so začeli v drugem tednu septembra, cene vozovnic pa določili sredi oktobra. Enosmerna vozovnica za celotno pot naj bi se sicer po poročanju BBC-ja gibala med 16 in 22 dolarji, medtem ko vožnja z avtobusom na isti relaciji trenutno stane okoli pet dolarjev.

"To je tako drago," je Aninda Dewayanti iz Bandunga povedala za BBC. "Obstajajo druge možnosti prevoza s primerljivimi cenami. Raje bi vzela navaden vlak ali avtobus," je pojasnila.

Železnico dokončali z državnimi sredstvi

Železnico je zgradil konzorcij indonezijskih in kitajskih podjetij Kereta Cepat Indonesia China (KCIC) kot del kitajske pobude Pas in cesta, s katerim želi Peking z nizom infrastrukturnih projektov povezati Azijo z Afriko in Evropo.

Indonezija je največje gospodarstvo jugovzhodne Azije in si dejavno prizadeva za posojila Kitajske, ki je njena največja trgovinska partnerica.

Whoosh prihaja z nekaj leti zamude. Foto: Reuters
Whoosh prihaja z nekaj leti zamude. Foto: Reuters

Projekt je bil deležen kritik, da je predrag in da bodo indonezijske javne finance še dolgo nosile njegovo breme, potem ko je Widodo pristal na financiranje iz državnih sredstev, da bi zmanjšali zamude pri gradnji.

23-letna Amelia Rahima iz Džakarte je nad novo pridobitvijo navdušena. "Upajmo, da se ga bodo mnogi dejansko odločili uporabiti, saj bi bila sicer to potrata po vseh vloženih financah in izzivih, s katerimi so se soočali pri gradnji," je povedala za indonezijski BBC.

Po mnenju indonezijskega analitika Dedija Dinarta iz svetovalne družbe Global Counsel bo hitri vlak privlačen predvsem za poslovneže in turiste. "To prinaša negotovost glede tega, ali se bo ta obsežna infrastrukturna naložba, ki jo financirata tako Kitajska kot državni proračun, izkazala za dobičkonosno," je dejal.

Indonezija je najprej nagibala k japonski tehnologiji hitrih vlakov šinkansen, a kot piše Asia Nikkei je leta 2015 Widodo v zadnjem hipu sprejel predlog Kitajske, ki naj ne bi prinašal finančnega bremena za državno blagajno, kar pa se je spremenilo, ko je prišlo do podražitve projekta in je morala razliko kriti država.