Domen Savič: 'O novinarskem delu se pogovarjamo izključno iz logike minimaliziranja produkcije z željo maksimizirati dobiček.' Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Domen Savič: 'O novinarskem delu se pogovarjamo izključno iz logike minimaliziranja produkcije z željo maksimizirati dobiček.' Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Domen Savič
Domen Savič namerava akcijo nadaljevati toliko časa, da bo dosegla spremembe v kakovosti dela medijev. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
003 Dajmo medije v medije - gost Domen Savič

medijskih vsebin pri odločanju v življenju in okolju, v katerem živi," je prepričan komunikolog Domen Savič.

Savič je prepričan, da je kakovost slovenskih medijev vedno slabša: "Leta 2008, ko sem končal svojo kariero novinarja, sem bil prepričan, da smo dosegli dno novinarstva. Zdaj pa vidim, da so takrat mediji v primerjavi z današnjim časom funkcionirali precej bolje."

Vzor vidi v filmu Vsi predsednikovi možje
To je eden izmed številnih vzrokov, da je začel akcijo Medije v medije, s katero želi izboljšati kakovost medijev. Pri tem večkrat izpostavlja film Vsi predsednikovi možje, ki "novinarstvo predstavlja v najbolj profesionalni obliki. Novinarji nadzorujejo centre moči, v našem imenu se bojujejo proti nepravilnostim v središču naše družbe. Novinarstva nimamo zato, da nas zabava in obvešča o estradnih temah, ki se samo posredno tičejo kakovosti življenja v naši družbi, ampak, da opozarja na kakovost življenja in ponuja rešitve. Pri tem mora vztrajati, da se problemi rešijo."

Savič: V ozadju slaba logika znižanja stroškov
Eden od vzrokov položaja je logika dobička, Savič razlaga: "O delu se pogovarjamo izključno iz logike minimaliziranja produkcije z željo maksimizirati dobiček. To je slabo, ko se enkrat začneš pogovarjati, kje boš dobil najcenejšega ponudnika za proizvodnjo dobrine - v tem primeru novic - sistem stopi v tekmo, v kateri ne moreš zmagati. To je dirka proti dnu, kjer v fokus postaviš, koliko denarja ne boš zapravil, v nasprotju s tem, kakšne vsebine boš delal."

V medijih ni vse, kar se dogaja v družbi
Kakšen pomen ima pri tem vprašanju vzgoja za medije? Domen Savič odgovarja: "Dolžnost vsakega posameznika je, da se nauči, kako delovati v družbi. Mediji nam s svojimi projekcijami izoblikujejo, kaj v družbi sploh vidimo. Mediji so svetilka, s katero v temi svetimo po gozdu. Vidimo samo tisto, kar je v snopu te svetilke. Ljudi je treba navaditi, da se tega zavedajo. V medijih ni vse, kar se je zgodilo v družbi. Ljudje pa se morajo zavedati tudi, kako subjektiven je pogled tistega, ki poroča v medijih. To je le en segment resničnosti. Za določene teme, ki ljudi zanimajo, se morajo toliko potruditi, da se o tej temi bolj pozanima, ker je ta tema uporabna."

Problem niso tisti, ki delajo slabo, ampak ...
Sam se vidi kot aktivnega državljana, pri tem pa poudarja: "Najslabše, kar lahko storiš, je to, da ne narediš ničesar. Problem naše družbe ni pet ljudi, ki delajo slabe stvari, problem tistih 100 ljudi, ki ne delajo nič, oziroma tem petim pustijo, da delajo slabe stvari." Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora, v katerem Savič med drugim odgovarja tudi na vprašanje predsednika društva novinarjev Slovenije Matije Stepišnika o apatičnosti državljanov.
Vabljeni k poslušanju/branju:
- podcast (klik na poslušanje celotne oddaje)
- statistika, ki je bila izhodišče pogovora
- zanimivost o medijih, ki jo je pripravil partner oddaje SURS

003 Dajmo medije v medije - gost Domen Savič
Foto: Picktochart/Slavko Jerič