Subaru je v svetovnem prvenstvu osvojil tri posamične in tri konstruktorske naslove in se z legendarnimi imprezami trdno usidral v srca ljubiteljev relija. Foto: EPA
Subaru je v svetovnem prvenstvu osvojil tri posamične in tri konstruktorske naslove in se z legendarnimi imprezami trdno usidral v srca ljubiteljev relija. Foto: EPA
Ikou Mori (Subaru)
Ikou Mori in Subaru sta se takole poslovila od WRC-ja. Foto: Reuters

Vodstvo Fuji Heavy Industries se je odločilo, da se njihovo moštvo Subaru zaradi svetovne finančne in gospodarske krize umakne iz elitnega razreda svetovnega relija. Subaru se je tako pridružil Suzukiju in Hondi, ki sta se že umaknila iz relija oziroma formule ena.

"Naše poslovno okolje se je dramatično spremenilo zaradi hitrega slabljenja svetovnega gospodarstva. V želji, da kar najbolje izkoristimo vse naše finančne in človeške vire ter da okrepimo znamko Subau, se je Fuji Heavy odločil za čimprejšnji umik iz WRC-ja," je odločitev sporočil Ikuo Mori, izvršni direktor lastnika Subaruja.

Bo WRC sploh preživel?
Po umiku japonskih moštev v WRC-ju ostajata za zdaj samo še Citroen in Ford, ki naj bi se zaradi katastrofalnega stanja matičnega podjetja prav tako umaknil iz prvenstva. Skupina PSA je po sezoni 2005 zaradi zmanjšanja stroškov s prvenstva umaknila tako tovarniško moštvo Peugeota kot Citroena, nato pa se je po letu premora vrnil samo zadnji.

Legende za volanom subaruja
Svetovni proizvajalci avtomobilov so na udaru krize, ki se je razdivjala v zadnjih mesecih, za najostrejše reze pa so se prve odločile japonske tovarne. Subaru je ravno z relijem utrdil svojo znamko v Evropi, moštvo, ustanovljeno leta 1989, je s Colinom McRaejem (1995), Richardom Burnsom (2001) in Petrom Solbergom (2003) osvojilo naslov prvaka, ki so mu v letih 1995-1997 dodali še tri konstruktorske naslove. V zadnji sezoni je Subaru zasedel tretje mesto med šestimi moštvi.

T. G.