Foto:
Foto:
Andrej Jereb
Posadka Andrej Jereb/Miran Kacin se je morala boriti tudi z nizkimi temperaturami. Foto: GrP
Andrej Jereb
Andreja Jereba čaka kratek počitek, potem pa bo začel s pripravami na grški rally Akropolis, kjer je nastopil že lani. Foto: GrP
Andrej Jereb in Miran Kacin
Slovenska dirkača sta že v prvi sobotni preizkušnji predrla pnevmatiko. Foto: RTV SLO
Andrej Jereb
Andrej Jereb in Miran Kacin sta v dveh dneh prevozila 1.350 km.
Andrej Jereb
Dirkanje na snegu in ledu je le za največje mojstre volana. Foto: RTV SLO
Andrej Jereb
Andrej Jereb bo letos sodeloval na treh relijih za svetovno prvenstvo. Foto: RTV SLO
Dvojica Jereb - Kacin
Dvojica Jereb - Kacin si je lahko samo dvakrat ogledala traso hitrostnih preiskušenj. Foto: RTV SLO
Andrej Jereb
Skica novega Jerebovega dirkalnika
Dirkalnik Andreja Jereba
Številni novinci so imeli velike težave, ko so se spopadali s pastmi švedskih cest. Kako jih bo s tem dirkalnikom obvladal Jereb?
Miran Kacin in Andrej Jereb
Andrej Jereb s sovoznikom Miranom Kacinom
Andrej Jereb
Reli na Švedskem bo od 9. do 11. februarja.
Jereb se je vrnil zadovoljen

Nedelja, 11. februar 2007
Danes malo čez 15. uro sva z Miranom zapeljala v cilj rallyja za svetovno prvenstvo po Švedski. Zaključim lahko, da je za nama izredno naporen dirkaški teden. Vse se je začelo že z ogledi proge, nato pravim rallyjem in v avtomobilu sva te dni prevozila preko štiri tisoč kilometrov. Današnji dan so na Švedskem zaznamovale predvsem izredno nizke temperature. Spustile so se do 22 stopinj Celzija pod ničlo, kar je nekaterim avtomobilom povzročilo težave. V notranjosti avtomobila so temperature sicer precej znosnejše, toda mrzla zunanjost še dodatno otežuje nastop na tem rallyju. V okolici Hagforsa so danes potekale štiri hitrostne preizkušnje, nato pa smo se vrnili v Karlstad. Tu je bila na hipodromu, kjer smo v četrtek rally začeli, izpeljana še zaključna hitrostna preizkušnja. Ta zahteven rally sem končal na desetem mestu v skupini N, danes sva z Miranom pridobila kar šest mest. Rally je bil za naju izredno naporen in poučen, saj si pred prvim prihodom na Švedsko dejansko ne moreš predstavljati tako edinstvenih in zahtevnih pogojev. Zagotovo je bil to eden mojih najtežjih rally vikendov v karieri, saj se je bilo potrebno vsega naučiti od samega začetka. Sedaj si bomo v dirkaškem smislu privoščili nekaj počitka, a že kar kmalu bomo morali začeti s pripravami na grški rally Akropolis. Tam se bova z Miranom prvič letos potegovala za točke svetovnega prvenstva skupine N – PWRC. Ob koncu rallyja bi se rad zahvalil še vsem navijačem, ki so me tekom vseh teh dni vzpodbujali in mi dajali dodatno moč za bitko s snegom in ledom.

Sobota, 10. februar 2007
Švedski reli je z drugim tekmovalnim dnem pokazal svoj najtrši obraz. Z Miranom sva prevozila najdaljši dan letošnjega relija, saj sva se iz Karlstada zjutraj odpeljala že pred šesto uro, nazaj pa se vrnila malo pred osmo uro zvečer. Pogoji so bili danes zelo podobni včerajšnjim. Temperature so se spustile nekaj stopinj pod ledišče, kar je na hitrostnih preizkušnjah prineslo še prav posebno vzdušje. Današnji dan se za naju ni začel najbolje, saj sva zjutraj že na prvi hitrostni preizkušnji predrla pnevmatiko. Nisva je zamenjala med preizkušnjo, saj se je to zgodilo že v zadnjem delu le-te in tako po prazni nadaljevala do cilja. Preostali dan je minil v nabiranju izkušenj in spoznavanju res neverjetno posebnih značilnosti dirkanja po snegu in ledu. Nisem še dobil pravih občutkov, tudi naš dirkalnik je zelo nemiren, kar mi ne daje pravega zaupanja med vožnjo. Po drugem dnevu sva uvrščena na sedemnajsto mesto, ki ga na preostalih petih hitrostnih preizkušnjah ne bova mogla bistveno izboljšati. Z Miranom se bova zato osredotočila na prihod do cilja ter začela nato razmišljati o našem naslednjem reliju za svetovno prvenstvo. Tam bova lahko posegla po višjih uvrstitvah, česar ob prvem obisku Švedske niti nisva mogla pričakovati.

Petek, 9. februar 2007
Ko sem danes prišel nazaj v hotel v Karlstadu, sem lahko le sklenil, da je za menoj eden najtežjih dni v celotni tekmovalni karieri. Po dolgem času sem se znašel v situaciji, ki je bila zame kot voznika rallya povsem nova. Dirkanje po zasneženih in poledenelih cestah je dejansko popolna novost, ki zahteva celovit in dokaj drugačen pristop. Na lastni koži sem se moral učiti tega edinstvenega načina dirkanja. Vozniška tehnika mora biti drugačna, žal pa je tako, da dejansko ne vem, ali določene stvari spreminjamo v pravo smer. Šele ko jih preizkusiš na hitrostni preizkušnji, vidiš rezultate dela pri nastavitvah dirkalnika. Nisem še dobil pravega občutka, kako je potrebno voziti po snegu in ledu, z Miranom se tega učiva sproti. Rada bi z vsako prepeljano hitrostno preizkušnjo stopnjevala ritem in se tako približevala hitrejšim posadkam. Današnji pogoji so bili sicer zelo dobri, dopoldan je sijalo sonce, le proti večeru je začelo rahlo snežiti. Jutri nas čaka najtežji dan, ki bo tudi najdaljši, obenem pa bo trajal od zgodnjih jutranjih ur do poznega večera. Posebnost rallyja po Švedski so tudi dolge etape. Vsak dan se zjutraj iz Karlstada z dirkalniki odpravimo v 90 kilometrov oddaljeni Hagfors, kjer so nato hitrostne preizkušnje razporejene v širši okolici tega mesta. Zvečer se nato ponovno vračamo v Karlstad. Upam na uspešen jutrišnji dan.

Četrtek, 8. februar
Danes sva prvič zapeljala na pravo hitrostno preizkušnjo in tako premierno preizkusila to edinstveno snežno-ledeno podlago. Dopoldne sva se udeležila zadnjega uradnega testa pred relijem (takoimenovani shakedown). Bil je nepopisno hiter, sicer pa dolg štiri kilometre. Nisem imel najboljšega občutka, enostavno nimam dovolj zaupanja v dirkalnik in njegovo obnašanje na taki podlagi, pri tako visokih hitrostih. Popoldne sva se z Miranom udeležila promocijskega srečanja vseh voznikov svetovnega prvenstva PWRC, nato pa se po krajšem počitku že začela pripravljati na prvo pravo dejanje švedskega relija. Pod žarometi je na hipodromu v Karlstadu potekala prva hitrostna preizkušnja. Zbralo se je res veliko število ljudi, nekaj tisoč pa jih je kljub mrazu ob progi vztrajalo vse do konca. Odpeljala sva solidno, a še vedno nisem bil zadovoljen z vožnjo, prav tako pa ne z lastnimi občutki. Jutri se pravi reli pričenja, upam da bomo že dopoldan naredili korak naprej in se počasi udomačili na ledu in snegu.

Sreda, 7. februar
Današnji dan je bil zelo podoben včerajšnjemu. Z Miranom sva ves dan presedela v avtomobilu in si ogledala še drugo polovico hitrostnih preizkušenj. V obeh dneh sva prevozila kar 1.350 kilometrov. Danes je v okolici Karlstada rahlo snežilo, zato so bili pogoji za delo še toliko težji. Sva kar precej utrujena, a že povsem z mislimi pri jutrišnjem dnevu. Dopoldne bomo opravili zadnje testiranje pred relijem (tako imenovani shakedown), popoldne nas čaka nekaj promocijskih aktivnosti, zvečer pa že prva hitrostna preizkušnja blizu središča Karlstada.

Torek, 6. februar
V avtomobil sva se usedla in iz njega izstopila v mraku. Kar dvanajst ur, od šeste ure zjutraj do šeste ure zvečer, sva preživela v avtomobilu. Danes je bil namreč na sporedu prvi dan ogleda proge. Potrebno je bilo prevoziti izbrane hitrostne preizkušnje, izbor naredijo organizatorji, in pripraviti dobre zapiske. V dirkaškem žargonu to imenujemo radar. Na svetovnem prvenstvu velja pravilo, da si lahko posamezno hitrostno preizkušnjo ogledaš le dvakrat.

Noro hiter švedski reli
Prvič s sovoznikom Miranom Kacinom zapiševa vse zavoje in posebnosti, ob drugem prehodu te preizkušnje pa prej zapisano le še preveriva. To je to. Kar uspeš narediti, na to se lahko med dejanskim relijem zaneseš. Kar sva videla danes, je le potrdilo naša pričakovanja. Reli po Švedski je noro hiter, povprečne hitrosti bodo zelo visoke, posamezni odseki pa so še posebej izrazito hitri. Danes sta cestno podlago ves čas prekrivala sneg in led. Imam občutek, da ga bo dovolj in da te ledene podlage ne bomo predrli.

Brez vožnje po snežnih bankinah
Ob cesti pa zagotovo ne bo bankin, saj snega ni dovolj. Teh bankin si dirkači tu zelo želimo, saj precej olajšajo dirkanje. Po eni strani so varovalo v primeru prehitre vožnje skozi zavoj, občasno pa bi se lahko na njih ob izhodu iz zavoja celo naslonili. To je sicer tvegano početje, o kakršnem z Miranom ne razmišljava. Po napornem dnevu se bova poizkušala čim bolje odpočiti in jutri natančno opraviti še drugi dan ogleda proge.

Ponedeljek, 5. februar 2007
Z Miranom sva na Švedskem preživela odličen dan. Mene kot pravega Primorca sicer že pošteno zebe, čeprav temperature niso prav posebej nizke. Vremenske napovedi za prihodnje dni so zelo različne. Nekateri napovedujejo sneg, drugi sončno vreme. Snega pa tu v okolici ni prav veliko, kar bo še dodatno otežilo pogoje za dirkanje. Toda do četrtka, ko bo v Karlstadu zvečer potekala prva hitrostna preizkušnja, nas čaka še kar nekaj časa.

Najpomembnejši dogodek današnjega dne je bil vsekakor test najinega dirkalnika, med katerim sva se prvič spoznala s pnevmatikami z žebljički. Test je bil zelo dobro organiziran na cesti blizu Karlstada. Nisva vozila le midva z Miranom, ampak na primer tudi svetovni prvak v prvenstvu PWRC Nasser Al-Attiyah, Norvežan Henning Solberg, Čeh Martin Prokop in še nekaj znanih dirkačev. Iskreno lahko povem, da sem navdušen nad temi pnevmatikami za vožnjo po zasneženi in poledeneli podlagi. Nudijo izreden oprijem. Najtežje je samega sebe prepričati, da lahko po snegu in ledu voziš tako hitro. To sem sicer dobro vedel že pred prihodom na Švedsko, a šele ob dejanskem prvem stiku s tovrstnim dirkanjem dobiš pravi občutek.

Zelo sem zadovoljen z današnjim testom, saj sem dobro stopnjeval hitrost, občutke in tudi pravo mero agresivnosti. Hitrosti so bile zelo visoke, gibale so se okoli 160 kilometrov na uro. Dejansko sem uvidel povsem novo razsežnost avtomobilističnega športa. Kot so mi povedali tudi konkurenti, me čaka ob prvem nastopu na Švedskem zelo težko delo. Vsi novinci so imeli tu težave, daleč od najvišjih mest je ob prvem prihodu na ta reli na primer končal tudi svetovni prvak Loeb.

Moja osnovna usmeritev ostaja nespremenjena. Rad bi čim bolj stopnjeval ritem hitrosti in doseženih časov ter se tako približeval vodilnim skandinavskim dirkačem. Jutri se bo na Švedskem že začel uradni del relija. Potekal bo prvi del ogleda trase relija, med katerim bo potrebno biti zelo zbran in natančen. Vsako hitrostno preizkušnjo lahko prevoziva le dvakrat, hitrosti pa so zelo omejene in tudi natančno nadzorovane.

Nedelja, 4. februar 2007
Po mesecu dni priprav in dogovarjanj sva se s sovoznikom Miranom odpravila proti Švedski. Mesec januar je bil zame zelo natrpan. Že konec decembra smo se začeli pripravljati na naš prvi nastop v sezoni 2007, takoj po novem letu pa smo ritem priprav še dodatno dvignili. Ob vseh vsakdanjih obveznostih smo načrtovali promocijske aktivnosti, s katerimi bi, kar se da dobro, predstavili naš letošnji projekt. Ob tem je bilo potrebno uskladiti videz avtomobila in vse dogovore s pokrovitelji. Ob koncu januarja smo v Ljubljani pripravili zelo uspešno tiskovno konferenco in upam, da nas bo javnost v takem številu spremljala tudi med prihajajočim relijem po Švedski.

Letošnji projekt treh nastopov na svetovnem prvenstvu mi res veliko pomeni. Je prava priložnost za naju z Miranom in nagrada za dobro dozdajšnje delo. Trenutno sva povsem osredinjena na najin prvi nastop, ki bo tudi največja neznanka. Dirkanje po snegu in ledu je edinstveno, sam pa se v takih pogojih še nikoli nisem preizkusil. Reli po Švedski bo zato velika izkušnja in preizkus v razmerah, ki jih v relijskem športu kar težko srečaš. Danes sva z letalom odpotovala proti Švedski, najin cilj je mesto Karlstad. Tu bo središče relija, medtem ko so servisna cona in hitrostne preizkušnje locirane okoli 90 kilometrov severneje.

Jutri bova predvidoma opravila testiranje, ki bo predvsem namenjeno spoznavanju oprijema gum s posebnimi žebljički. Komaj čakam, da jih preizkusim, saj bom šele nato vedel, kaj lahko z Miranom konec tedna na reliju sploh pričakujeva.

Andrej Jereb

Jereb se je vrnil zadovoljen