V 5. etapi je bil prepričljivo boljši Vingegaard, v 6. je udarec vrnil Pogačar, ki je nato v 9. in 13. etapi pridobil še drobec psihološke prednosti in prgišče sekund, medtem ko so razplet 14. etape razglasili za neodločenega, četudi se je načrt Jumbo Visme izjalovil. Foto: AP/Pool L'Equipe
V 5. etapi je bil prepričljivo boljši Vingegaard, v 6. je udarec vrnil Pogačar, ki je nato v 9. in 13. etapi pridobil še drobec psihološke prednosti in prgišče sekund, medtem ko so razplet 14. etape razglasili za neodločenega, četudi se je načrt Jumbo Visme izjalovil. Foto: AP/Pool L'Equipe

Incident z motorjema 500 metrov pod vrhom prelaza Joux Plane je bila glavna tema pogovorov v Morzinu po sobotni, 14., etapi. Vsak se je spraševal, kaj če ... Skorajda enotno mnenje je, da je Tadej Pogačar v skupnem seštevku izgubil šest sekund, mogoče pa v končni sliki še dve dodatni sekundi, če bi bela in rumena majica nadaljevala na spustu brez spogledovanja in bi se na koncu udarila za etapno zmago. Končni etapni zmagovalec Carlos Rodriguez je v trenutku zapleta z motorjema imel po GPS-u 36 sekund zaostanka.

V ospredju je veliki dvoboj, zadaj pa je v boju za tretje mesto ostala le še trojica Carlos Rodriguez, Jai Hindley in Adam Yates, ki pa je hkrati prvi Pogačarjev pomočnik. Superpomočnik Vingegaarda Sepp Kuss je že šesti, a z 8:15 zaostanka. Foto: AP
V ospredju je veliki dvoboj, zadaj pa je v boju za tretje mesto ostala le še trojica Carlos Rodriguez, Jai Hindley in Adam Yates, ki pa je hkrati prvi Pogačarjev pomočnik. Superpomočnik Vingegaarda Sepp Kuss je že šesti, a z 8:15 zaostanka. Foto: AP

Brez pritožbe s strani emiratov

Torej, če bi Jonas Vingegaard vodil z dvema, namesto z 10 sekundami ... Vendar Pogi in šefi pri UAE Emirates niso izgubljali energije s tem. "Zapleten položaj. V zadnjih 600 metrih je Pogačar uprizoril močan napad, da bi ustvaril razliko. Na koncu ni samo napaka motoristov, temveč vseh nas," je dejal Matxin Fernandez, glavni športni vodja ekipe.

"Motorjev ne bi smelo biti. A to je Tour, toliko ljudi. Tudi oni opravljajo svoje delo. Ne gledamo nazaj, temveč naprej," je komentiral Mauro Gianetti, izvršni direktor ekipe, ki je takoj dal vedeti, da ne bo nobene pritožbe. "Seveda ni lepo, a kar je je. Ne vemo, kaj bi se zgodilo v resnici. Razlika bi bila najbrž pri bonifikacijah, ker je Tadej hitrejši sprinter, a je ob tem zapletu izgubil zbranost," Švicar ni želel premlevati incidenta, temveč usmerja pogled proti zaključku drugega tedna na 110. Dirki po Franciji.

"V 19 letih na Dirki po Franciji pošteno povedano nisem še nikli videl toliko ljudi ob cestah. Ne vem, ali je vpliv Netflixa, a vsi vzponi so nori. Kar tudi malo povzroča skrbi, saj kdaj zaradi tega ne more priti do napadov. Toliko ljudi je na sredi ceste. Iskreno upam, da to ne bo imelo vpliva na razplet dirke."

Seb Piquet, Radio Tour in uradni spraševalec v prvih TV-intervjujih za The Cycling Podcast

Ena proti ena po oceni Maassna

Razplet 14. etape je prinesel drugo spremembo: pri Jumbo Vismi vendarle priznavajo, da gre v tako izenačenem boju zdaj za sekunde. "Lahko, da bodo še minutne razlike, če se kdo zlomi, a v tem trenutku deluje, da so bonifikacijske sekunde izredno pomembne," priznava športni direktor Grischa Niermann.

Enako razmišlja tudi drugi športni direktor nizozemske ekipe Frans Maassen: "Škoda zaradi motorjev, ker nista mogla tam napasti. Bilo je toliko ljudi. Boj med varnostjo in dirko. Želeli smo udariti po Pogačarju, ki pa je tudi udaril po nas. Ena proti ena. Zdaj gre za sekunde, a možno, da bo en dan šlo v minute. Videli smo, da so odlični kolesarji, kot so Pidcock, Bilbao in Simon Yates izgubili minute. To se lahko zgodi tudi vodilnima." Vseeno Nizozemci še verjamejo, da lahko zlomijo dvakratnega zmagovalca Toura na kraljevi 17. etapi v sredo.

Galerija slik, ki jih je posnel fotograf L'Equipa za vse akreditirane fotografe na motorju, a pri tem zakuhal zaplet, ki je Pogačarju najbrž odvzel šest sekund v boju z Vingegaardom.

Sepp Kuss: Brez obžalovanja

Predtem so čebele na čelu z Vingegaardom dva tedna ponavljale, da bodo etape v Alpah resnično pisane na njegovo kožo in bodo lahko ustvarili razliko na dolgih klancih. Sicer je za karavano šele prva od treh čisto gorskih etap v Alpah, a po petih rundah skorajda boksarskega obračuna je razlika zdaj pičlih 10 sekund.

"Zagotovo je šlo po načrtu. Veliko ekip nas je spraševalo, zakaj vozimo 20 sekund za begom. A smo želeli narediti težek dan in poskušati na zadnjem klancu. Brez obžalovanja, dali smo vse od sebe. Jonas je bil še vedno zelo močan, a je Tadej bil še vedno ob njem. Veliki dvoboj," je Sepp Kuss pokomentiral ekipno taktiko rumeno-črnih. A na novinarski konferenci vodilnega je Jonas Vingegaard vztrajal pri svojem stališču, da bo na koncu razlika še vedno odmerjena v minuti, če ne minutah.

8:1 v sekundah zadnjih dveh etap

V petek je UAE Emirates skuril celotno ekipo skozi ves dan za končni dobiček osmih sekund, v soboto je Jumbo Visma ponovila vajo za zgolj eno pridobljeno sekundo in še to po zapletu z motorjema. A na vrsti je še težja etapa in zadnja s ciljem na kategoriziranem vzponu. Na prejšnjih treh je Pogačar proti Vingegaardu v skupni sliki pridobil vsaj 8 sekund.

Prerez 15. etape s petimi uradnimi vzponi, a če se podrobno pogleda, je na trasi še vsaj pet
Prerez 15. etape s petimi uradnimi vzponi, a če se podrobno pogleda, je na trasi še vsaj pet "zastonj" klancev za skupno 4483 višinskih metrov v 179 kilometrih. Foto: ASO

Druga najtežja etapa letošnje pentlje

Les Gets, slovito smučarsko in še bolj gorskokolesarsko središče, prvič gosti francosko pentljo. S starta (formalni ob 13.05; km 0 ob 13.20) se gre navzgor, nato še nekaj neoznačenih čisto pravih prelazov, uradno pa je pet kategoriziranih klancev. Forclaz de Montmin, prelaza Croix Fry in Aravis ter dvodelni zahtevni ciljni vzpon v Saint-Gervais-les-Bainsu.

Najprej kratek, a izjemno strm Côte des Amerands (888 mnv; 2,7 km z 10,9 %), zatem ciljni vzpon Le Bettex (1372 mnv; 7 km s 7,7 %). Prav ob koncu je najbolj strmo (do 14 odstotkov), najhitrejše se pod vznožjem Mont Blanca pričakuje šele okoli 18.17.

Skupno 4483 višinskih metrov v 179 kilometrih, več vzpona in še težji profil ima zgolj kraljeva, 17. etapa prek Col de la Loza in s ciljem na gorskem letališču Courchevel.

Prerez zaključnih 12,5 km, ki ponujajo odličen teren za zaključni napad. Tako za etapno zmago kot v boju za rumeno majico ob koncu drugega tedna Toura 2023. Foto: ASO
Prerez zaključnih 12,5 km, ki ponujajo odličen teren za zaključni napad. Tako za etapno zmago kot v boju za rumeno majico ob koncu drugega tedna Toura 2023. Foto: ASO

Koliko moči je ostalo vodilnima ekipama?

Kako se bo razpletal dan, kjer naj bi temperature le padle malce pod mejo 30 stopinj? Odvisno od načrtov in preostalih moči pri Jumbo Vismi in UAE Emirates. Po eni strani so se oboji v zadnjih dveh dneh močno trošili, a po drugi strani prihaja v ponedeljek drugi prosti dan, v torek pa še kronometer, ko bodo pomočniki odvozili le toliko, kot bo potrebno. Marsikdo bo lahko vožnjo na čas izkoristil za reaktivacijo in bo v ponedeljek popolnoma prost kolesa.

Vseeno večina stavi na uspešen pobeg, saj se taktika čebel z gorskim vlakom ni obrestovala, medtem ko so v 5. etapi ustvarili težave s pošiljanjem kolesarjev v beg. Emiratom doslej ni uspelo dobro krotiti etap, kjer so prevzeli nadzor nad glavnino, tako da bi se lahko osredinili na sam zaključek. Se bo Pogačar še petič otresel Vingegaarda, ki pa je na Joux Planu prvič na letošnji veliki pentlji našel dovolj moči, da ga je znova ujel? Če zdaj šteje sekunda za oba, se obeta vsaj v zaključku resna šesta runda. Tako za rumeno majico kot za psihološko prednost pred torkovim kronometrom.

Mrtvi tek favoritov na Touru se nadaljuje