Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Teden mobilnosti

26.09.2020


Vprašati se moramo, koliko časa nam vzame pot, kako udobno se peljem in koliko nas stane

Ob tednu mobilnosti je Miha Šalehar v torek zjutraj v stiku s poslušalci iskal odgovore na vprašanje, zakaj se ne odločijo raje za vožnjo z vlakom ali avtobusom namesto z avtom. Vprašanje je sicer kar večno, bi lahko rekli, odgovori pa že vrsto let tudi podobni. Ljudje še ne najdejo pravega vzroka in vzpodbude, da bi uporabili druga prevozna sredstva namesto avtomobila. Andrej Brglez ugotavlja, da je bila strategija vlaganja v zadnjih 20, 30 letih usmerjena predvsem v ceste, vse se je vrtelo okoli avtomobila, zdaj pa je čas, da bi začeli razmišljati drugače. Vprašati se moramo, koliko časa nam vzame pot, kako udobno se peljem in koliko nas stane. V vseh tem ključnih parametrih mora biti alternativa boljša od avtomobila, potem jo bomo sprejeli. Glasnejši in zahtevnejši moramo biti do politike – predvsem takrat, ko rabijo naš glas.

V eni od naslednjih oddaj si bomo pobližje ogledali Hyundaievega malčka I 10, danes pa se ozremo dve številki višje. Tam domuje tudi pri nas zelo priljubljeni Hyundai i30. V avtomobilskem razredu, kjer je učencem zelo težko, saj je razrednik neusmiljeni golf, kaže potentni Korejec precej dobre rezultate. No, če smo že pri podrobnostih. Od azijskega pridiha je ostalo bore malo. Načrtovan v Nemčiji, izdelan na Češkem je i30 povsem evropski izdelek namenjen evropskim kupcem. Te dni ga je doletela med sezonska prenova in takole na prvi pogled in seveda skozi zaščitno masko, so snovalci naredili ponoven korak naprej. Oblika je postala bolj celostna, bolj logična če hočete, in če bi zapisali, da je v trenutnem trendu, bi naredili avtu krivico. S prenovo, si upamo zatrditi, bo i30 zagotovo kakšen trend tudi postavil, še posebej v predelu karoserije okoli luči.

Ker avtomobilska tehnika tako skokovito napreduje, so te prenove vsakih nekaj let ne več del obredja, temveč resnično potrebne, če hočejo proizvajalci imeti asistenčne in druge sklope avtomobila v skladu z zadnjimi standardi in seveda tudi okolijskimi zavezami. Pri digitalnih platformah Hyundai predstavlja Bluelink, nekakšne elektronske možgane avtomobila, ki pa jih lahko voznik prenaša naokoli tudi v mobilnem telefonu. Še pohvala; vse aplikacije te razvejane tehnologije delujejo tudi v Sloveniji in so na voljo v materinščini.

Precejšnje novosti so na voljo pri mehanskih sklopih, na  novo je razvit 1,5 litrski bencinski agregat, pod njim ostaja  znani litrski, omenjamo še znanega igralca na diselski strani igrišča, se pravi 1,6 litrski T-GDI. Agregati sodelujejo z najrazličnejšimi menjalniki, omenimo le zanimiv sistem iMT, kjer ročni menjalnik, ob odmiku voznikove noge s plina, vozilo prestavi v prosti tek ter s pomočjo režima, ki mu nekateri pravijo tudi »jadranje«  na dolgih avtocestnih ravninah prihrani na gorivu.

Fiat 500 je postal prvi model znamke z elektrificiranim pogonskim sklopom. Namesto znanega 1.2 litrskega bencinskega motorja so pod pokrov namestili litrski trivaljnik z 52 kilovati moči. Najpomembnejša novost pa je alternator, ki pomaga polniti akumulator in dodatno baterijo hibridnega sklopa, njegova naloga pa je predvsem pomoč pri speljevanju in pospeševanju pri manjši hitrosti. Baterija se polni med zmanjševanjem hitrosti oziroma zaviranjem do hitrosti 20 km/h, ko se bencinski motor ob prestavitvi v prosti tek ugasne. 500 hibrid naj bi porabil vsaj 5 odstotkov manj goriva. Pri zastopniku načrtujejo, da bodo še letos pri nas prodali 80 modelov 500 z blagim hibridom. Cene se začno pri 13.390 evrih.

Večno poletje, ki je za številne uničujoča posledica globalnega segrevanja, ima eno dobro lastnost. Motoristi so navdušeni. Povedano drugače, motoristi iz notranjščine dežele lahko uporabljajo motocikle globoko v jesen in začenjajo zgodaj spomladi, kar je bilo še pred nekaj leti rezervirano le za fante iz Primorske in priobalja … Dva meseca več motorizma precej spremeni optiko uporabe motornega kolesa. To, kar je bilo včasih le prevozno sredstvo za prosti čas, postaja vse bolj legitimno orodje sodobne mobilnosti. Pa ni nujno, da nas tokrat pri razmišljanju odnese v smer skuterjev, ki so za vsakega pravega motorista slepo črevo. Vsakdanji motor je lahko lep, moden, uporaben, prestižen in cenovno še vedno dovolj sprejemljiv, sploh v primerjavi s svojimi štirikolesnimi sorodniki.      Yamaha je pred časom predstavila model MT 09 in z njim začela revolucijo, podobno tisti, ki so jo med avtomobili sprožili križanci. Slečeni motorji, privlačnega oblikovanja in nikakor ne ekstremnih voznih lastnosti so privabili tudi prestižnega bavarskega proizvajalca k obloženi mizi. Njihova rešitev se imenuje BMW F 900 R. Osnova je znana; okoli od letos prenovljenega dvovaljnika so izrisali lep, svojstven in sodoben motocikel, ki je namenjen prav zgoraj omenjenemu. Vsakdanji uporabi, ki vsebuje tako dnevno mobilnost kot tudi komponento motociklizma, ki jo povezujemo z iskanjem svobode. Da je motocikel bavarskega porekla, nam sporočajo preštevilni sladkorčki, privijačeni v njegovo osrčje, med katerimi multimedijski zaslon tako s čitljivostjo kot uporabnostjo in oblikovanjem postavlja visoko lestvico za konkurenco. Motocikel s svojo uporabnostjo ne prestraši niti tistih manj izkušenih niti šibkejšega spola, ob tovarniškem financiranju pa se zdi tudi zahtevana vsota povsem razumna.

Kot rečeno, z F 900 R bo tudi to poletje preoblečeno v jesen lahko še kar trajalo…


Avtomobilsko prometne minute

864 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Teden mobilnosti

26.09.2020


Vprašati se moramo, koliko časa nam vzame pot, kako udobno se peljem in koliko nas stane

Ob tednu mobilnosti je Miha Šalehar v torek zjutraj v stiku s poslušalci iskal odgovore na vprašanje, zakaj se ne odločijo raje za vožnjo z vlakom ali avtobusom namesto z avtom. Vprašanje je sicer kar večno, bi lahko rekli, odgovori pa že vrsto let tudi podobni. Ljudje še ne najdejo pravega vzroka in vzpodbude, da bi uporabili druga prevozna sredstva namesto avtomobila. Andrej Brglez ugotavlja, da je bila strategija vlaganja v zadnjih 20, 30 letih usmerjena predvsem v ceste, vse se je vrtelo okoli avtomobila, zdaj pa je čas, da bi začeli razmišljati drugače. Vprašati se moramo, koliko časa nam vzame pot, kako udobno se peljem in koliko nas stane. V vseh tem ključnih parametrih mora biti alternativa boljša od avtomobila, potem jo bomo sprejeli. Glasnejši in zahtevnejši moramo biti do politike – predvsem takrat, ko rabijo naš glas.

V eni od naslednjih oddaj si bomo pobližje ogledali Hyundaievega malčka I 10, danes pa se ozremo dve številki višje. Tam domuje tudi pri nas zelo priljubljeni Hyundai i30. V avtomobilskem razredu, kjer je učencem zelo težko, saj je razrednik neusmiljeni golf, kaže potentni Korejec precej dobre rezultate. No, če smo že pri podrobnostih. Od azijskega pridiha je ostalo bore malo. Načrtovan v Nemčiji, izdelan na Češkem je i30 povsem evropski izdelek namenjen evropskim kupcem. Te dni ga je doletela med sezonska prenova in takole na prvi pogled in seveda skozi zaščitno masko, so snovalci naredili ponoven korak naprej. Oblika je postala bolj celostna, bolj logična če hočete, in če bi zapisali, da je v trenutnem trendu, bi naredili avtu krivico. S prenovo, si upamo zatrditi, bo i30 zagotovo kakšen trend tudi postavil, še posebej v predelu karoserije okoli luči.

Ker avtomobilska tehnika tako skokovito napreduje, so te prenove vsakih nekaj let ne več del obredja, temveč resnično potrebne, če hočejo proizvajalci imeti asistenčne in druge sklope avtomobila v skladu z zadnjimi standardi in seveda tudi okolijskimi zavezami. Pri digitalnih platformah Hyundai predstavlja Bluelink, nekakšne elektronske možgane avtomobila, ki pa jih lahko voznik prenaša naokoli tudi v mobilnem telefonu. Še pohvala; vse aplikacije te razvejane tehnologije delujejo tudi v Sloveniji in so na voljo v materinščini.

Precejšnje novosti so na voljo pri mehanskih sklopih, na  novo je razvit 1,5 litrski bencinski agregat, pod njim ostaja  znani litrski, omenjamo še znanega igralca na diselski strani igrišča, se pravi 1,6 litrski T-GDI. Agregati sodelujejo z najrazličnejšimi menjalniki, omenimo le zanimiv sistem iMT, kjer ročni menjalnik, ob odmiku voznikove noge s plina, vozilo prestavi v prosti tek ter s pomočjo režima, ki mu nekateri pravijo tudi »jadranje«  na dolgih avtocestnih ravninah prihrani na gorivu.

Fiat 500 je postal prvi model znamke z elektrificiranim pogonskim sklopom. Namesto znanega 1.2 litrskega bencinskega motorja so pod pokrov namestili litrski trivaljnik z 52 kilovati moči. Najpomembnejša novost pa je alternator, ki pomaga polniti akumulator in dodatno baterijo hibridnega sklopa, njegova naloga pa je predvsem pomoč pri speljevanju in pospeševanju pri manjši hitrosti. Baterija se polni med zmanjševanjem hitrosti oziroma zaviranjem do hitrosti 20 km/h, ko se bencinski motor ob prestavitvi v prosti tek ugasne. 500 hibrid naj bi porabil vsaj 5 odstotkov manj goriva. Pri zastopniku načrtujejo, da bodo še letos pri nas prodali 80 modelov 500 z blagim hibridom. Cene se začno pri 13.390 evrih.

Večno poletje, ki je za številne uničujoča posledica globalnega segrevanja, ima eno dobro lastnost. Motoristi so navdušeni. Povedano drugače, motoristi iz notranjščine dežele lahko uporabljajo motocikle globoko v jesen in začenjajo zgodaj spomladi, kar je bilo še pred nekaj leti rezervirano le za fante iz Primorske in priobalja … Dva meseca več motorizma precej spremeni optiko uporabe motornega kolesa. To, kar je bilo včasih le prevozno sredstvo za prosti čas, postaja vse bolj legitimno orodje sodobne mobilnosti. Pa ni nujno, da nas tokrat pri razmišljanju odnese v smer skuterjev, ki so za vsakega pravega motorista slepo črevo. Vsakdanji motor je lahko lep, moden, uporaben, prestižen in cenovno še vedno dovolj sprejemljiv, sploh v primerjavi s svojimi štirikolesnimi sorodniki.      Yamaha je pred časom predstavila model MT 09 in z njim začela revolucijo, podobno tisti, ki so jo med avtomobili sprožili križanci. Slečeni motorji, privlačnega oblikovanja in nikakor ne ekstremnih voznih lastnosti so privabili tudi prestižnega bavarskega proizvajalca k obloženi mizi. Njihova rešitev se imenuje BMW F 900 R. Osnova je znana; okoli od letos prenovljenega dvovaljnika so izrisali lep, svojstven in sodoben motocikel, ki je namenjen prav zgoraj omenjenemu. Vsakdanji uporabi, ki vsebuje tako dnevno mobilnost kot tudi komponento motociklizma, ki jo povezujemo z iskanjem svobode. Da je motocikel bavarskega porekla, nam sporočajo preštevilni sladkorčki, privijačeni v njegovo osrčje, med katerimi multimedijski zaslon tako s čitljivostjo kot uporabnostjo in oblikovanjem postavlja visoko lestvico za konkurenco. Motocikel s svojo uporabnostjo ne prestraši niti tistih manj izkušenih niti šibkejšega spola, ob tovarniškem financiranju pa se zdi tudi zahtevana vsota povsem razumna.

Kot rečeno, z F 900 R bo tudi to poletje preoblečeno v jesen lahko še kar trajalo…


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


18.01.2024

Naj bodo naši najmlajši v avtu varni

V prihodnjih minutah pa k najmlajšim udeležencem v prometu, ki so kot sopotniki v prometu povsem odvisni od nas. Nekateri se še vedno premalo zavedajo, kako zelo pomembno je, da imamo dober otroški varnostni sedež, pa seveda tudi, da je ustrezno nameščen.


11.01.2024

Kaj prinaša novi potniški center v Ljubljani?

Začela se je gradnja novega potniškega centra v Ljubljani, ki seveda prinaša kar nekaj motenj v prometu. Gradnja bo po napovedih trajala dve leti in v tem času se bomo morali prilagajati občasnim zaporam in oviram na gradbišču. Če bi tak ali podoben projekt izpeljali pred recimo vsaj 30 leti, bi bilo danes marsikaj drugače. Ampak kar zadeva mobilnosti, smo zadaj še kje.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov