Foto: EPA
Foto: EPA

Tožbo proti KLM-u zaradi t. i. zelenega zavajanja je vložila aktivistična skupina Fossielvrij, sodišče pa je razsodilo, da je KLM kršil zakon z zavajajočim oglaševanjem v 15 od 19 okoljskih izjav, ki so jih preučili. Med njimi so tudi trditve, da se prevoznik "pomika k bolj trajnostni prihodnosti", in zapisi na spletni strani KLM-a o prednostih nadomeščanja potnikov za ogljični odtis svojega poleta, poroča Guardian.

"Današnja razsodba je prelomna zmaga v boju proti zelenemu zavajanju," je povedala Hiske Arts iz Fossielvrija. "Sodišče ne bi moglo biti jasnejše: podjetja ne smejo trditi, da se borijo proti nevarnim podnebnim spremembam, ko pa v resnici krizo podžigajo."

Sodišče je več KLM-ovih trditev glede svojih okoljskih ambicij označilo za zavajajoče, ker so premalo konkretne. V povezavi z oglasnim panojem na amsterdamskem letališču Schiphol, ki prikazuje otroka na gugalnici, pa je sodišče razsodilo, da KLM s sloganom "Pridružite se nam pri ustvarjanju bolj trajnostne prihodnosti" ni pojasnil, kako je letenje povezano s kakršno koli koristjo za okolje. Ta vtis je še poudarjalo ozadje neba, gora in voda, so obrazložili.

Sodišče sta zmotila tudi KLM-ova predstavitev svoje politike glede trajnostnih goriv in "prodajanje" akcije zasajanja dreves kot nadomestilo za ogljične izpuste. "Ti ukrepi le zanemarljivo zmanjšajo negativen vpliv na okolje in dajejo napačen vtis, da je letenje s KLM-om trajnostno," so razsodili.

Za še štiri izjave, ki so zmotile aktiviste, je sodišče sklenilo, da so sprejemljive. Nizozemskemu letalskemu prevozniku sicer netočnih izjav ni treba popraviti ali opozoriti svojih potnikov, da letenje (vsaj še trenutno) ni trajnostno. Je pa sodišče KLM-u položilo na srce, da mora v prihodnje "bolj iskreno in konkretno" komunicirati s svojimi strankami, ko gre za prevoznikove zelene ambicije.

Okoljski aktivisti so razsodbo pozdravili, a opozorili, da to ni dovolj. "Spopadanje z zelenim zavajanjem je trenutno igra mačke in miši," je povedala Rosanne Rootert iz organizacije Reclame Fossielvrij. "Za vsako zavajajočo kampanjo, ki se ustavi, se pojavi deset novih. In odzoveš se lahko šele, ko je škoda že storjena in so ljudje že videli oglase.”