Uporablja se lahko v vseh Mercedesovih električnih vozilih in na podlagi številnih dejavnikov načrtuje najhitrejšo in najbolj priročno pot, vključno s postanki za polnjenje.

Ni nujno, da je treba baterijo vozila vedno polniti do 100-odstotne zmogljivosti. Navigacija z inteligenco EQ vam sporoči, koliko časa oziroma za koliko naj se napolni baterija vozila, da bo čas potovanja optimalen. Foto: Mercedes-Benz AG
Ni nujno, da je treba baterijo vozila vedno polniti do 100-odstotne zmogljivosti. Navigacija z inteligenco EQ vam sporoči, koliko časa oziroma za koliko naj se napolni baterija vozila, da bo čas potovanja optimalen. Foto: Mercedes-Benz AG

Pametna navigacija z inteligenco EQ združuje navigacijski sistem s podatki o vozilu in omogoča optimizacijo poti, ki je prilagojena električnim vozilom in njihovim potrebam. Sistem uporablja informacije o stanju napolnjenosti baterije, razpoložljivih polnilnicah in porabi energije vozila. Z zbranimi podatki lahko načrtuje najbolj učinkovito pot in zagotovi doseg cilja z optimalno porabo energije.

Navigacija z inteligenco EQ pot načrtuje namesto vas

Običajni računalnik v električnih vozilih doseg izračunava na podlagi preteklih podatkov, sistem pametne navigacije z inteligenco EQ pa upošteva tudi posebnosti med vožnjo. Tilen Lenarčič, produktni specialist za osebna vozila znamke Mercedes-Benz pojasnjuje: »Naša navigacija pri vodenju med drugim upošteva tako topografske, vremenske in prometne značilnosti poti kot uporabnikove individualne nastavitve polnjenja, izbrani način rekuperacije, izbrani vozni način, način vožnje, aktivne porabnike in obremenitev vozila. Navigacija pri vodenju tudi podrobno nadzoruje, kaj se dogaja na naslednjih 250 kilometrih vožnje, hkrati pa upošteva celotno načrtovano pot. Zato lahko rečemo, da navigacija gleda v prihodnost.«

Zakaj je to pomembno? Z vse večjim številom električnih vozil na cestah so avtomobilski klubi po Evropi začeli pridobivati veliko podatkov, povezanih z električnimi avtomobili in njihovo vožnjo. Električna vozila so se izkazala za zelo zanesljiva, najpogostejši vzrok, da obstanejo na cesti in potrebujejo pomoč, pa je izpraznjena baterija, kažejo najnovejši podatki hrvaškega (HAK), slovenskega (AMZS) in nemškega (ADAC) avtokluba.

Ena od funkcij pametne navigacije z inteligenco EQ je zato vizualizacija v informacijsko-razvedrilnem sistemu MBUX, ki deluje na podlagi umetne inteligence. Vozniku v realnem času prikazuje, ali razpoložljiva zmogljivost baterije zadošča, da doseže cilj, ali je bolje, da se vrne na začetno točko polnjenja. Z uporabo pametne navigacije se nevarnost, da bi s prazno baterijo obstali na cesti, močno zmanjša. »Avtomobil namreč stalno spremlja dogajanje na poti, porabo energije in razpoložljivost polnilnic na poti. Če se parametri spremenijo, navigacija prilagodi vodenje in postanke za polnjenje,« razloži Lenarčič.

V nekaterih okoliščinah sta kratka postanka za polnjenje z večjo močjo ugodnejša kot enkratno polnjenje za daljši čas. Poleg tega navigacija z inteligenco EQ samodejno prilagodi nastavitve polnjenja vozila in jih optimizira za hitro polnjenje na poti. Foto: Mercedes-Benz AG
V nekaterih okoliščinah sta kratka postanka za polnjenje z večjo močjo ugodnejša kot enkratno polnjenje za daljši čas. Poleg tega navigacija z inteligenco EQ samodejno prilagodi nastavitve polnjenja vozila in jih optimizira za hitro polnjenje na poti. Foto: Mercedes-Benz AG

Sistem poskrbi za največjo moč polnjenja baterije

Delovanje pametne navigacije z inteligenco EQ je povsem preprosto. Uporabniki Mercedesovih-Benzovih vozil EQS in EQE v navigaciji pritisnejo simbol polnilne postaje ali uporabijo glasovni ukaz za iskanje polnilne postaje. Nato izberejo želeno polnilnico, vse drugo je zmožen narediti avtomobil sam.

Pri hitrosti polnjenja baterije in za podaljšanje življenjske dobe baterije se je kot zelo pomembno izkazalo, da avtomobil na podlagi podatkov v navigaciji baterijo še pred prihodom do polnilne postaje pripravi na optimalno polnjenje. Pri električnih vozilih Mercedes-Benz zato ni nevarnosti, da bi polnili pregreto baterijo. Sistem za uravnavanje delovne temperature namreč poskrbi za optimalno moč polnjenja baterije od začetka.

Lenarčič v povezavi s tem dodaja: »Naši najnovejši avtomobili EQS in EQE omogočajo nastavitev stopnje napolnjenosti baterije ob prihodu do polnilnice in ob prihodu na končno destinacijo, kar je posebej pomembno pri dolgih razdaljah. Navigacija EQ nato sama izbira polnilna mesta glede na vnesene nastanitve. Poleg tega je pri vseh modelih EQS in EQE mogoče določiti tri načine polnjenja in končno napolnjenost – doma, v službi in na poti. S tem lahko zmanjšamo obremenitev baterije (npr. doma in v službi imamo nastavljeno na polnjenje do 80 %) in ohranimo baterijo v stanju, ki omogoča njeno daljšo življenjsko dobo.«

Eden od ključnih podatkov, ki jih zagotavlja pametna navigacija z inteligenco EQ, je razpoložljivost zmogljivosti baterije. Tako voznik ve, ali je baterija dovolj napolnjena, da doseže cilj. Foto: Mercedes-Benz AG
Eden od ključnih podatkov, ki jih zagotavlja pametna navigacija z inteligenco EQ, je razpoložljivost zmogljivosti baterije. Tako voznik ve, ali je baterija dovolj napolnjena, da doseže cilj. Foto: Mercedes-Benz AG

Sistem spremlja cene polnjenja in delujoče polnilnice

Cene polnjenja na polnilnih postajah se spreminjajo. Tudi to namesto vas spremlja pametna navigacija z inteligenco EQ, ki že vnaprej izračuna potrebne stroške polnjenja za posamezni postanek. Voznik ima pri pridobivanju podatkov o cenah polnjenja na poti dve možnosti. Prva je registracija v storitev Mercedes me Charge. V tem primeru so v navigaciji navedene fiksne tarife glede na paket polnjenja, ki ga ima uporabnik zakupljenega na vozilo. Če polnilnica ni del mreže Mercedes me Charge, uporabnik podatke pridobi od operaterja polnilnic. Podatki se v sistem vnesejo prek navigacije, obdeluje pa jih podjetje Digital Charging Solutions, ki deluje skupaj z upravljavci polnilnih postaj.

Pomembna prednost uporabe pametne navigacije z inteligenco EQ je tudi zmožnost pridobitve informacije, ali polnilna postaja deluje ali pa je njeno delovanje iz katerega koli razloga onemogočeno. Ve tudi, ali je polnilna postaja prosta. Ob prihodu do polnilne postaje uporabnik prejme točno informacijo o potrebnem času polnjenja, aplikacija Mercedes me pa ga obvesti, kdaj je doseženo stanje napolnjenosti, da lahko nadaljuje vožnjo in čim prej prispe na cilj.

Najpogostejši vzrok, da voznik električnega vozila obstane na cesti, je izpraznjena baterija. Pri električnih vozilih Mercedes-Benz EQS in EQE se s pametno navigacijo z inteligenco EQ ta možnost močno zmanjša. Foto: Mercedes-Benz AG
Najpogostejši vzrok, da voznik električnega vozila obstane na cesti, je izpraznjena baterija. Pri električnih vozilih Mercedes-Benz EQS in EQE se s pametno navigacijo z inteligenco EQ ta možnost močno zmanjša. Foto: Mercedes-Benz AG