Danny Elfman je bil v svoji karieri za oskarja nominiran štirikrat – za filme Milk, Big Fish, Možje v črnem in Dobri Will Hunting. Foto: AP
Danny Elfman je bil v svoji karieri za oskarja nominiran štirikrat – za filme Milk, Big Fish, Možje v črnem in Dobri Will Hunting. Foto: AP

Glasbena revija Rolling Stone poroča, da je Danny Elfman spolno nadlegoval Nomi Abadi, za grammyja nominirano pianistko in skladateljico; do incidentov je prišlo v letih 2015 in 2016.
Elfman obtožbe zanika, Nomi Abadi pa je zdaj proti njemu vložila tožbo zaradi kršenja pogodbe: ni namreč izplačal poravnave, ki mu je bila naložena.

Policijsko poročilo iz novembra 2017 razkriva, da je glasbenica Elfmana policiji prijavila, ker se je pred njo večkrat razgalil in masturbiral. Policija je incident kategorizirala kot "nespodobno razgaljanje". Elfman je v izjavi za Rolling Stone vse te obtožbe kategorično zanikal, češ da ni naredil ničesar od zgoraj navedenega. Svoj odnos z Nomi Abadi je opisal kot platoničen, čeprav je Abadi po njegovih besedah izkazala zanimanje za romantično zvezo. Njene obtožbe naj bi bile maščevanje, ker jo je zavrnil.

Reportaža v glasbeni reviji navaja še, da naj bi Elfman mlajšo kolegico silil v golo fotografiranje, češ da naj bi šlo za "umetniški projekt". Prav tako ji je poslal fotografijo kozarca, polnega neznane tekočine, s pripisom "Da ti bo razmigalo domišljijo". Abadi trdi, da je sugeriral, da gre za kozarec njegove sperme, Elfman pa, da ni tega nikoli rekel in da je bil "provokativni pripis mišljen kot šala". Tekočina v kozarcu je bila, kot je pojasnil zdaj, vlažilna krema.

Danny Elfman je že od leta 2003 poročen z igralko Bridget Fonda. Foto: AP
Danny Elfman je že od leta 2003 poročen z igralko Bridget Fonda. Foto: AP

Elfman: "Maščuje se mi, ker sem jo zavrnil"
"Kako naj se odzovem na obtožbe, ki so tako resne, da to, da sem nedolžen, ni zadostna obramba? Mučno je pomisliti, da bo 50-letne kariere konec z eno samo rundo medijskega poročanja, in to zaradi zlonamernih in v celoti neresničnih obtožb neprimernega vedenja,"
je Elfman izjavil za Rolling Stone. "Obtožbe gospodične Abadi preprosto ne držijo. Dovolil sem ji, da se mi približa, pri tem pa se nisem zavedal, da sem njena "simpatija iz otroških dni" in da hoče razdreti moj zakon in nadomestiti mojo ženo. Ko je ta oseba ugotovila, da se hočem od nje distancirati, mi je dala jasno vedeti, da bom moral plačati, ker sem jo zavrnil. Dovolil sem, da je nepremišljeno prijateljstvo dobilo daljnosežne posledice, in ta napaka v presoji je moja krivda. Naredil nisem ničesar nespodobnega ali napačnega, in moji odvetniki bodo z goro dokazov potrdili resničnost mojih besed. To je zadnje, kar bom izjavil na to temo."

Nomi Abadi za revijo Rolling Stone obtožb ni komentirala, so pa njeni prijatelji spregovorili o tem, da je Elfmana občudovala kot mentorja in ga – v kontekstu dela – pogosto obiskal v snemalnem studiu.
Nomi Abadi za revijo Rolling Stone obtožb ni komentirala, so pa njeni prijatelji spregovorili o tem, da je Elfmana občudovala kot mentorja in ga – v kontekstu dela – pogosto obiskal v snemalnem studiu. "Rekel je, da ji hoče pokazati svojo avtentično naravo; očitno je to pomenilo, da mora biti pogosto gol." Foto: AP

Privolila v poravnavo, ker "druge izbire ni imela"
Nomi Abadi in Elfman sta julija 2018 podpisala pogodbo o nerazkrivanju podatkov, v kateri je navedeno, da mora skladatelj domnevni žrtvi plačati 830 tisoč dolarjev. Po poročanju revije je Abadi dokument podpisala, ker "se ji je zdelo, da nima veliko izbire." "Presodila je, da bo njene kariere konec, če začne javno razglašati, da je Elfman sluzavec. In prav je imela. Žal mi je, ampak industrija še vedno deluje na ta način," je komentirala njena prijateljica, ki v reportaži ostaja neimenovana. V pogodbi je bilo določeno tudi, da bi del vsote šel naravnost na naslov nekaterih dobrodelnih organizacij. Nikjer v dokumentu sicer ni navedeno, kaj je bil razlog za poravnavo, a je za revijo Variety vir blizu situaciji potrdil, da je bil razlog opisana obtožba spolnega nadlegovanja: "Ne privoliš v plačilo 830 tisočakov za nepomembno zadevo."

Privolil v poravnavo, ker se je "ustrašil gibanja #MeToo"
Elfmanov predstavnik za javnost je za revijo Rolling Stone komentiral, da je bila poravnava reakcija na gibanje #MeToo. "Ker mu je druga stran na vrhuncu gibanja #MeToo zagrozila, da bo šla v javnost z neresničnimi obtožbami, je bil Elfman pred težko izbiro. Ali naj privoli v poravnavo in tako nadaljuje svojo kariero in preživlja družino ali pa naj se spusti v bitko za resnico, v kateri se takrat ni dalo zmagati. Danny je izbral svojo družino. Žalostno je, čeprav ne presenetljivo, da je bila ta neutemeljena zgodba obujena od mrtvih, ko so se plačila nehala. Gole obtožbe ne pomenijo in ne bi smele pomeniti krivde, in Danny bo opral svoje ime z dokazi, ki so prisotni v besedah tožnice."

Zaščitni znak filmov Tima Burtona
Danny Elfman je že od osemdesetih let naprej eden najvplivnejših in najbolj iskanih skladateljev v svetu filma. V štiridesetletni karieri je spisal glasbo za več kot sto filmov, tudi za številne celovečerce Tima Burtona (Batman, Edward Škarjeroki, Beetlejuice), za Netflixovo uspešnico Wednesday in za številne stripovske spektakle (Doctor Strange in multivesolje norosti), za oskarjevske nagrajence (Dobri Will Hunting) in za ogromne uspešnice (Petdeset odtenkov sive). Poleg tega, da je zložil glasbo za Burtonovo predbožično moro, je tudi posodil glasu liku Jacka Skellingtona. Leta 2015 je prejel nagrado "Disneyjeva legenda", lani pa nagrado Združenja skladateljev in tekstopiscev za življenjsko delo.

Obtožbe bodo najverjetneje pustile madež na Elfmanovi karieri, obenem pa osvetljujejo skladateljski svet, sektor glasbene industrije, ki ga je gibanje #MeToo bolj ali manj obšlo. Nomi Abadi je aktivistka in borka proti toksični kulturi v glasbeni industriji, in je v preteklosti že govorila, da ima prvoosebne izkušnje s tovrstnimi incidenti. Tokrat je kot storilec prvič javno imenovan Elfman. Ustanovila je tudi Ligo za zaščito skladateljic (FCSL), organizacijo za opolnomočenje žensk v tem poklicu, ki si prizadeva predvsem za razkrivanje slabih delovnih razmer v snemalnih studiih.