Smučarji bodo sicer vse do 7. aprila – če bosta vreme in obisk ugodna, pa tudi še naslednje konce tedna – lahko vijugali na drugi strani Kanina. Foto: MMC RTV SLO
Smučarji bodo sicer vse do 7. aprila – če bosta vreme in obisk ugodna, pa tudi še naslednje konce tedna – lahko vijugali na drugi strani Kanina. Foto: MMC RTV SLO
Nesreča na Kaninu ni bila kaznivo dejanje

Čeprav smo na poročilo čakali skoraj dva meseca, to pravzaprav ni prineslo nobenih novih informacij. Še vedno tudi ni jasno, ali bodo do začetka poletne sezone sploh zbrali dovolj denarja za popravilo dostavne žičnice.

Vprašljiva tudi poletna sezona na Kaninu
Ugibanj, kaj se je nesrečnega januarskega popoldneva zgodilo in ali je bil za nesrečo res kriv samo veter, najbrž nikoli ne bo konec. "Že dva meseca turistični delavci nimamo nobenih informacij. Namesto da bi dali karte na mizo, v Bovcu nastajajo razne teorije zarote. Večji lastniki so trije – občina ter novogoriška HIT in Euroinvest –, zalaga pa samo občina, kakšen odnos je to? Naj se napiše neka nova zgodba z nekimi novimi ljudmi. Mi smo seveda odvisni od Kanina tudi poleti, kaj naj povemo gostom, ki nas sprašujejo, ali bo dostavna žičnica poleti delala?" se sprašuje Adis Hrovat iz podjetja Bovec Rafting Team, ki turistom ponuja različne športne užitke predvsem v poletni sezoni.

Odgovora ne poznajo niti v vodstvu ATC-ja Kanin, kjer so lani z gondolo poleti prepeljali 16.000 pohodnikov – pol toliko kot smučarjev. Če so sprva krožile informacije, da naj bi popravilo stalo med 30.000 in 50.000 evri, je danes v. d. direktorja ATC-ja Kanin Aleš Uršič zatrdil, da naj bi za popravilo potrebovali celo več – med 50.000 in 80.000 evri: "Tega finančnega vira v tej dolini ni, tudi občina pravi, da ga nima. Treba ga bo poiskati na državni ravni, a trenutno smo šele v fazi razgovorov, zato kaj več v tem trenutku težko rečem." Čas za poletno sezono pa se izteka, saj je dobavni rok jeklenice, ki jo je delno treba zamenjati, kar tri mesece, a je do zdaj še niso naročili.

Sobodajalci ob pol milijona zaslužka
Neobratovanje Kanina je kljub organiziranemu brezplačnemu prevozu na italijansko stran smučišča povzročilo izpad okoli 20.000 prenočitev na Bovškem, kar sicer predstavlja le 10 odstotkov celoletnega turizma. "Zdaj se trudimo po vseh močeh s pripravo na poletno sezono in upamo, da bo takrat žičnica že delala," pravi David Štulc iz Lokalne turistične organizacije Bovec. Bolj kot na kratkoročno rešitev Kanina pa številni opozarjajo na dolgoročno reševanje – omenjajo tudi prenovo, ki jo je zasnovalo andorsko podjetje. O mogočih rešitvah naj bi prav prihodnji teden Hotel Kanin v lasti novogoriškega HIT-a sklical nekakšno srečanje.

Sezona na Nevejskem sedlu še do 7. aprila
Smučarji bodo sicer vse do 7. aprila – če bosta vreme in obisk ugodna, pa tudi še naslednje konce tedna – lahko vijugali na drugi strani Kanina. A ker so se naši smučarji znašli in karte, kupljene v predprodaji, prodajali kar pred italijansko blagajno, bo zdajšnjih 400.000 evrov dolga Promotourju še globljih, s tem pa tudi težave ATC-ja. "Mi smo v vseh teh letih od povezave Kanina in Selle Nevee dolžnik italijanskemu partnerju, še večji bomo letošnje leto. Zdaj moramo poiskati rešitev, tudi kar se tiče kritja tega dolga, oz. prepričati partnerja, da z izterjavo počaka," pojasnjuje Uršič in dodaja, da jim ni uspelo izplačati niti zadnjih plač.

Medtem nekateri v dolini rešitev vidijo v zamenjavi vodstva, zato je po spletu in Bovcu zaokrožila tudi peticija, ki pa jo je podpisalo le nekaj več kot sto občanov. "Te zadeve so postale kar moderne. Kolikor mi je znano, so te peticije hodile po gostilnah. Jaz tega ne odobravam na tak način, predvsem pa to ni dobro za celoten turizem in za iskanje možnega partnerja za posodobitev Kanina. Mislim, da je treba združiti moči in prepričati državo, da je Bovec pomemben za samo Slovenijo," se je na očitke odzval Uršič.

Mariša Bizjak, Televizija Slovenija

Nesreča na Kaninu ni bila kaznivo dejanje