Mestno gledališče Ptuj je najmanjše slovensko gledališče in ustvarja predstave brez lastnega igralskega ansambla. Foto: Radio Maribor/Irena Kodrič Cizerl
Mestno gledališče Ptuj je najmanjše slovensko gledališče in ustvarja predstave brez lastnega igralskega ansambla. Foto: Radio Maribor/Irena Kodrič Cizerl

Tudi sicer bo vojna predstavljala rdečo nit repertoarja nove sezone. "Vem, da je to nekako mračnjaško, a če pogledamo svet okoli sebe, se na eni strani te vojne dejansko dogajajo, po drugi strani pa je vojna naenkrat postala beseda, ki jo ljudje, tudi pri nas, kar preveč na lahko uporabljajo," je dejal direktor ptujskega gledališča Peter Srpčič.

Sorodna novica Dino Pešut: Če bi se zares poglobili v analizo, bi najbrž spoznali, da je vsaka družina nesrečna

Na Ptuju bo tako tokrat nekaj manj smeha, kot je bilo to običajno v preteklih sezonah. Po besedah direktorja so se komedij pogosto lotevali tudi zato, ker so morali preživeti, ker je zdaj njihovo osnovno financiranje urejeno, pa se lotevajo tudi resnejših umetniških tematik.

Najzahtevnejša predstava prihajajoče sezone
Sezono 2023/24 bo 21. septembra odprla torej predstava Pohorski bataljon po besedilu hrvaškega dramatika mlajše generacije Dina Pešuta. Gre za delo, ki skuša ponazoriti človeško izkušnjo ljudi, ki so končali v nemogočih razmerah. Pohorski bataljon je tudi najzahtevnejša predstava sezone ptujskega gledališča in prvič do zdaj nastaja v koprodukciji z Mestnim gledališčem ljubljanskim (MGL). Tako bo po jesenskih uprizoritvah na Ptuju ljubljanska premiera simbolično prav 8. januarja ob 15. uri, torej v trenutku, ko je padel zadnji borec tega bataljona.

Še ena uprizoritev po besedilu hrvaškega avtorja
Za oktober je napovedana premiera uprizoritve Franz po besedilu prav tako hrvaškega avtorja Tomislava Zajca. Govori o avstrijskem oporečniku iz časa druge svetovne vojne, ki se je uprl temu, da bi služil vojsko, kar je zaradi svojih etičnih pomislekov plačal z glavo. Za režijo bosta družno poskrbela Srpčič in Borut Veselko, predstava pa bo nastala v samostojni produkciji ptujskega gledališča.

Direktor ptujskega gledališča Peter Srpčič. Foto: Televizija Slovenija/zajem zaslona
Direktor ptujskega gledališča Peter Srpčič. Foto: Televizija Slovenija/zajem zaslona

Jančarjev Severni sij v Ekartovi režiji
Prva premiera novega leta bo pripadla predstavi Severni sij po znamenitem besedilu Draga Jančarja, v kateri bo režiser Primož Ekart osvetljeval povsem človeške usode. Uprizoritev bo nastala v koprodukciji z Zavodom Imaginarni in ljubljanskim Cankarjevim domom. "To je nekakšen vsebinski sklop, ki se bo dotaknil tematike vojne in človeka v tej brezizhodni situaciji, saj v vojni ni zmagovalcev, pač pa samo poraženci," je povedal direktor gledališča.

Bajke in povesti o Gorjancih za odraslo občinstvo
V ptujskem gledališču bo sicer še pred koncem leta 2023 premiero v različici za odrasle doživela predstava Bajke in povesti o Gorjancih po motivih Janeza Trdine, ki bo v primerjavi z mladinsko predstavo daljša, kompleksnejša in zahtevnejša. Tudi ta bo nastala v koprodukciji s Cankarjevim domom in Slovenskim stalnim gledališčem (SSG) iz Trsta.

In še drugi dve koprodukciji s tržaškim gledališčem
Druga premierna uprizoritev sezone, ki jo bo prav tako režiral direktor ptujskega gledališča, je V samoti bombaževih polj Bernarda Marie Koltesa, ki bo nastala v sodelovanju s SSG-jem Trst. Uprizoritev govori o tem, da je narava odnosov v sedanjem času pogosto transakcijska, v njem pa si nasproti stojita kupec in prodajalec.

Sezono bo sklenila še tretja koprodukcija s tržaškim gledališčem. To bo predstava Kakor v nebesih, ki jo bo besedilu Kaya Pollacka režiral Samo M. Strelec.

Uspešna pretekla sezona ptujskega gledališča

V Mestnem gledališču Ptuj imajo za sabo uspešno sezono. Z nedavnega Borštnikovega srečanja v Mariboru so odnesli kar pet nagrad. Janez Škof in Tamara Avguštin sta ju prejela za vlogi v predstavi Frančišek, Branko Šturbej za vlogo v predstavi Kdo se boji Virginie Woolf, Branko Hojnik za scenografijo predstave Frančišek, nagrada za oblikovanje svetlobe in videa je pripadla kolektivu Son:DA za uprizoritev Kdo se boji Virginie Woolf.

Predstava Frančišek v režiji Jerneja Lorencija je bila v preteklem tednu uspešna tudi na mednarodnem ViminaciumFestu v Požarevcu v Srbiji, od koder so odnesli dve nagradi, in sicer za najboljšo predstavo festivala ter za najboljšega igralca, ki jo je prejel Škof.