Avtorja sta po navdihu besedila Cement (vzhodno)nemškega dramatika in pesnika Heinerja Müllerja pripravila še plesno predstavo Hidra, ki jo bodo v Španskih borcih uprizorili člani plesne skupine En-Knap Group.

Grafična podoba je delo Neje Engelsberger. Foto: Zavod En-knap
Grafična podoba je delo Neje Engelsberger. Foto: Zavod En-knap

Plesna predstava je torej epilog treh gledaliških predstav, ki so nastale v roku enega leta in predstavljajo tri raznolike pristope k podobnim tematikam – kot so odnos med intimnimi in družbenimi razmerji, ljubeznijo in revolucijo, nedokončan proces emancipacije, politika spomina. Prav teh tem se dotakne tudi plesna predstava, ki je nastala po predlogi odlomka Heraklej 2 ali Hidra, ki je del dramskega besedila Cement.

Dogajanje v času zgodovinske mrtve točke
"V tem odlomku, ki bi ga danes prehitro opredelili kot postdramskega, lahko prepoznamo odmev težav, s katerimi se je nemški književnik in režiser Heiner Müller zagotovo soočal v času zgodovinske mrtve točke, na kateri je bil svet pred padcem berlinskega zidu. Na eni strani se razkriva skoraj popolna kontinuiteta družbene elite iz časa nacizma – razcvet neona, finančnega sektorja in bombnih preprog kot napoved časa, v katerem živimo danes –, na drugi strani pa mit o socialističnem junaku delavskega razreda in revolucije," so zapisali v Španskih borcih.

Več dramskih besedil Heinerja Müllerja (1929‒1995) je prevedenih v slovenščino in so doživela različne uprizoritve na naših odrih: Filoktet, Cement, Kvartet, Stroj Hamlet, Macbeth po Shakespearu in Komedija z ženskami. Foto: Discogs
Več dramskih besedil Heinerja Müllerja (1929‒1995) je prevedenih v slovenščino in so doživela različne uprizoritve na naših odrih: Filoktet, Cement, Kvartet, Stroj Hamlet, Macbeth po Shakespearu in Komedija z ženskami. Foto: Discogs

Milan Ramšak Marković (1978) je v gledališkem listu zapisal, da je Hidro, čeprav se na prvi pogled zdi, da gre za zgodbo o (antičnem) junaku, mogoče obravnavati kot prostor onkraj toka časa – kot pokrajino, sliko, ki utripa z neko svojo notranjo dinamiko in vabi, da se skupaj soočimo z usodo glavnega junaka in s prostorom, ki se odpira pred njim, okoli njega, pod njim in v njem.

Zgodba, ki se pojavlja in izginja
"Igra, h kateri vabi besedilo, je v veliki meri povezana s preusmerjanjem pozornosti – s pripovedi, torej z enega vsiljenega zornega kota, v središču katerega je junak, na prostor, v katerem vse podrobnosti nenadoma postanejo enako pomembne. Zgodba se pojavi in spet izginja v vse večji zmešnjavi pesniških podob, za katere se zdi, da govorijo bolj o sedanjem trenutku kot o času, v katerem je besedilo nastalo," je še mogoče prebrati v besedilu Ramšak Markovića.

Sebastijan Horvat (1971), ki je s plesno skupino En-Knap Group ustvarjal že leta 2008, se s to plesno predstavo torej tako znova vrača k plesni umetnosti.

V plesni predstavi nastopajo člani mednarodne skupine En-Knap Group Mattia Cason, Luke Thomas Dunne, Katja Kolarič, Rada Kovačević, Tamas Tuza in Carolina Alessandra Valentini. Igor Samobor bere besedilo v videu, v njem pa je mogoče videti še Damjano Černe, Evo Jesenovec, Iztoka Drabika Juga, Julijo Travančić, Katjo Gabrijelčič ter delavke in delavce podjetja Diotec Semiconductor Trbovlje. Scenografijo, video in fotografijo je ustvaril Igor Vasiljev, glasbo Drago Ivanuša, svetlobo je oblikoval Jaka Šimenc, kostume pa Belinda Radulović.

Premiera predstave Hidra bo drevi ob 20. uri na odru centra kulture Španski borci.