Koncert je del abonmaja Same mogočne skladbe. V Gallusovi dvorani Cankarjevega doma bo na sporedu še v petek.

Britansko-avstralski dirigent Toby Thatcher, predstavnik mlajše generacije dirigentov, je študiral oboo na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu. Bil je asistent dirigenta v Sydneyjskem simfoničnem orkestru ter pri Londonskem filharmoničnem orkestru. V lanski sezoni je deloval kot asistent dirigenta Francoskega nacionalnega orkestra, v letošnji pa kot gostujoči asistent dirigenta znova sodeluje z londonskimi filharmoniki. Foto: Toby Bieber
Britansko-avstralski dirigent Toby Thatcher, predstavnik mlajše generacije dirigentov, je študiral oboo na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu. Bil je asistent dirigenta v Sydneyjskem simfoničnem orkestru ter pri Londonskem filharmoničnem orkestru. V lanski sezoni je deloval kot asistent dirigenta Francoskega nacionalnega orkestra, v letošnji pa kot gostujoči asistent dirigenta znova sodeluje z londonskimi filharmoniki. Foto: Toby Bieber

V prvem delu koncerta bodo filharmoniki poustvarili Fantastično uverturo Franza Schrekerja ter Koncert za rog in orkester št 1 v Es-duru, op. 11 Richarda Straussa, v katerem se bo v vlogi solista predstavil prvi rogist orkestra Jože Rošer, so sporočili iz filharmonije.

Kopač je zaslovel z 12 klavirskimi preludiji, ki so še vedno priljubljeni tako za pedagoške kot tudi koncertne namene. Nastali so še v času njegovega študija kompozicije, ki ga je sprva opravljal pri Lucijanu Mariji Škerjancu in zatem pri Urošu Kreku. Dokončal je tudi študij klavirja na ljubljanski Akademiji za glasbo pri Hildi Horak.

V smislu konceptualizma kot poudarjanja misli, idej skozi izkušnje posameznika in etike kot filozofske discipline, ki se ukvarja s problemom moralnega oziroma nemoralnega, sem razumel Abelardovo pojmovanje njegovega sveta in ga zvočno posredoval današnjemu času in družbi.

Peter Kopač

V svojem opusu se je posvetil predvsem solističnim in komornim delom, simfonije pa so iz poznega ustvarjalnega obdobja. Kot glasbeni pedagog je skladal tudi priložnostna dela in kot dolgoletni organizator cikla Noči slovenskih skladateljev redno spremljal nove glasbene tokove, a je vztrajno sledil lastnemu glasbenemu jeziku, ki se prej spogleduje s tradicijo kot pa z modernističnimi zvočnimi ekscesi, piše v koncertnem listu.

Štiristavčno Simfonijo Abelard je ustvarjal pred pandemijo, v njej pa je zvočno parafraziral svoje razumevanje francoskega sholastičnega filozofa, učitelja, teologa, skladatelja in pesnika Petra Abelarda (1079–1142), ki je v svojih delih zaslovel s konceptualističnim in etičnim pogledom na svet in srednjeveško družbo.

"V smislu konceptualizma kot poudarjanja misli, idej skozi izkušnje posameznika in etike kot filozofske discipline, ki se ukvarja s problemom moralnega oziroma nemoralnega, sem razumel Abelardovo pojmovanje njegovega sveta in ga zvočno posredoval današnjemu času in družbi," je zapisal Kopač.

Ob tem je še zapisal: "Leto 2020 predstavlja lagodnost človeškega življenja s pomočjo tehnologije, ki jo je ustvaril človeški um, ki ga je zasužnjila in ga končno pahnila v katastrofo. Ohromila je njegovo čustveno življenje in za vedno spremenila medsebojne odnose med ljudmi. Virus! Umetno ustvarjen ali kazen narave? Zahteval je razsežnost milijonskih žrtev pandemije. Današnji svet globalizacije, srednjeveški svet fizične nedosegljivosti in nepojmljivega nasprotja med znanostjo in vero. Enaka tema. Se vrtimo v krogu?"