Ansambel Le Phénix z baročnimi glasbili v studiu 13 Radia Slovenija. Foto: ARS/Jernej Pogačnik
Ansambel Le Phénix z baročnimi glasbili v studiu 13 Radia Slovenija. Foto: ARS/Jernej Pogačnik

Iz prenovljenega studia 13 Radia Slovenija boste lahko drevi ob 20. uri poslušali in si ogledali že 33. koncert v Komornem studiu. Izvedle ga bodo izjemne glasbenice ansambla kljunastih flavt Le Phénix, ki je edinstven v našem prostoru, saj flavtistke igrajo na originalne renesančne in baročne kljunaste flavte.

Ansambel Le Phénix vodi uveljavljena slovenska flavtistka na kljunastih flavtah in dolgoletna profesorica na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani Mateja Bajt. Na univerzi za glasbo na Dunaju je diplomirala na koncertni in pedagoški smeri pri profesorju Hansu Marii Kneihsu. Leta 1997 je z odliko končala magistrski študij na koncertni smeri kljunaste flavte. Za izjemno uspešnost je prejela nagrado avstrijskega Ministrstva za znanost. Mateja Bajt je leta 1998 končala tudi izredni študij s poudarkom na komorni in sodobni glasbi za kljunaste flavte. Med letoma 2009 in decembrom 2022 je kot prva profesorica poučevala kljunasto flavto tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani, sicer vodi poletne šole ter seminarje za učitelje in učence kljunaste flavte.

Stalni članici ansambla kljunastih flavt Le Phénix sta flavtistki na kljunastih flavtah in pedagoginji Kristina Martinc in Una Košir, ki sta pri profesorici Bajt končali magistrski študij kljunaste flavte. Ansambel Le Phénix je marca 2017 izvedel koncert na Evropskem dnevu stare glasbe v organizaciji Ars Ramovš, ki smo ga z gradu v Brežicah neposredno prenašali na programu Ars, sicer pa izvaja koncerte na specializiranih festivalih pri nas in v tujini

Ansambel kljunastih flavt Le Phénix izvaja skladbe iz bogate zakladnice renesančne polifonije in plesne homofone glasbe, baročne glasbe za kljunaste flavte ter tudi vokalnih del, saj je bila pogosta praksa, da so različne instrumentalne zasedbe izvajale glasbo, nastalo za vokalne ansamble.

Ansambel Le Phénix z renesančnimi glasbili v studiu 13 Radia Slovenija. Foto: ARS/Jernej Pogačnik
Ansambel Le Phénix z renesančnimi glasbili v studiu 13 Radia Slovenija. Foto: ARS/Jernej Pogačnik

Flavtistke bodo na koncertu v studiu 13 predstavile skladbe iz sloga ars subtilior iz 14. in prehoda v 15. stoletje Johannesa Ciconie, angleškega renesančnega skladatelja Thomasa Morleya in valeškega skladatelja Elwaya Bevina, ki je ustvarjal v pozni renesansi in zgodnjem baroku.

Mateja Bajt, vodja ansambla Le Phénix, je tudi profesorica na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Foto: ARS
Mateja Bajt, vodja ansambla Le Phénix, je tudi profesorica na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani. Foto: ARS

Flavtistke bodo predstavile tudi izbor skladb – motetov in plesov – slovenskega zgodnjebaročnega skladatelja Isaaca Poscha, ki je v drugem desetletju 17. stoletja ustvarjal na Koroškem, Kranjskem in Štajerskem do smrti pred 400 leti. Pri izvedbi Poschevih skladb bo kot gostja igrala flavtistka na kljunastih flavtah Eva Majcen, študentka ljubljanske Akademije za glasbo. Glasbenice bodo v nadaljevanju koncerta predstavile dinamične in občutene skladbe iz zrelega in poznega baroka, ki so jih napisali francoski skladatelj François Couperin v poznem 17. in zgodnjem 18. stoletju, ter ustvarjalca iz obdobja poznega baroka v prvi polovici 18. stoletja: Francoz Joseph Bodin de Boismortier in véliki nemški ustvarjalec Johann Sebastian Bach.

"Ansambel Le Phénix je začel delovati v okviru Akademije za glasbo v Ljubljani leta 2011. Začeli smo igrati v kvartetu, ansambelska sestava ostaja variabilna glede na glasbo, ki jo ustvarjamo. Predstaviti želimo čudovit in obsežen repertoar za konsort kljunastih flavt, predvsem renesančno glasbo, ki se redko pojavlja na koncertnih odrih, zato želimo zapolniti to vrzel. Kljunasto flavto želimo približati širšemu poslušalstvu, jo predstaviti na profesionalnem nivoju in poskrbeti za njeno popularizacijo tudi v Sloveniji," je povedala Mateja Bajt. Izpostavila je še, da za izvajanje uporabljajo "izvirna glasbila – kopije ohranjenih originalnih instrumentov, tako renesančnih kot baročnih, za moderno glasbo, ki jo tudi izvajamo, pa uporabljamo moderne kljunaste flavte.''