"Rayon sem videl kot nekoga, ki hoče živeti kot ženska, ne pa, da samo uživa v nošenju ženskih oblek," je o vlogi v nekem intervjuju povedal Leto. Foto:
Mimogrede: ruska televizija je odpovedala televizijski prenos podelitve, na kateri je Leto omenil tudi politično vrenje v Ukrajini. Foto: Reuters
Tudi Hilary Swank je za svojo vlogo transseksualnega lika (v Fantje ne jočejo) dobila oskarja.

Več ogorčenih posameznikov se v teh dneh sprašuje, zakaj so vlogo Rayon sploh dali heteroseksualnemu moškemu, druge pa je zmotilo to, da se Leto v svojem zahvalnem govoru, v katerem je načel celo vrsto različnih tem, ni zahvalil transseksualni skupnosti. "Niti slučajno me ne zanima še enkrat gledati v žensko preoblečenega moškega, kako igra transžensko," piše Jos Truit na feminističnem blogu Feministing. "Ne glede na to, kaj je film Klub zdravja Dallas dosegel, že samo dejstvo, da moški v transvestitski opravi igra transžensko, utrjuje stereotip, da smo vsi transvestiti."

Recenzija:

Klub zdravja Dallas


Nekatere kolumniste je zmotil stereotipen prikaz Jaredovega lika, ki je, kot piše revija Time, "samo še en primer tega, da so hollywoodski liberalci - tako industrija kot mediji - pokazali, kako slabo razumejo in kako malo sočutja imajo do manjšine, za katero si mislijo, da so se ji oni in Leto poklonili. Kmalu - in gotovo ne bo trajalo desetletja, glede na hiter napredek razumevanja spolne identitete - bo Letova vloga jezikave, tragične-pa-vseeno-trapaste Rayon spadala v sramotni panteon nekje z Mammy McDanielove." (Pri tem imajo v mislih Hattie McDaniel, ki je leta 1940 dobila oskarja za najboljšo igralko v stranski vlogi za lik matronaste hišne sužnje Mammy v epopeji V vrtincu. To je bil prvi oskar za temnopolto osebo v zgodovini.)

Spolna usmerjenost in spolna identiteta
V debato se je vključila tudi Katie Glover, urednica revije Frock, najbolj brane publikacije za transseksualno in transvestitsko skupnost. "Ko smo prvič slišali za Klub zdravja Dallas, je zvenelo super, saj se je zdelo, da bo Rayon ena prvih transprotagonistov. Bolj bodo transseksualci vidni in prisotni v javnosti, lažje jih bo svet sprejel," je pojasnila za The Independent. "Vseeno pa je znotraj skupnost lik zelo sporen. Najprej je tu dejstvo, da utrjuje stereotipno predstavo, da so vsi transljudje istospolno usmerjeni, spolni delavci in/ali na drogah. Okej, nekateri so geji, ampak v nič večjem odstotku kot druga populacija; nekateri morda jemljejo droge, ampak samo dejstvo transseksualnosti te še ne potisne v odvisnost niti te ne naredi homoseksualca. Nič ni narobe s tem, če si istospolno usmerjen, ampak večina transseksualcev ni. Ljudje mislijo, da je transseksualnost stvar spolne usmerjenosti, pa je v resnici vprašanje spolne identitete."

In nato je tu še jeza zaradi tega, ker je vlogo dobil Jared Leto. Zakaj je ni dobil transseksualni igralec, se sprašujejo in nekateri to celo primerjajo s tem, da bi najeli belca za vlogo črnca in ga nato spreminjali s pomočjo filmske maske. "Če bi se kaj takega zgodilo, bi bilo globoko žaljivo za temnopolto skupnost, in številni na vlogo Jareda leta gledajo na podoben način," pravi Gloverjeva.

Jared Leto seveda ni prvi, ki je za vlogo transseksualnega lika dobil oskarja: prva je bila Hilary Swank, ki je leta 1999 dobila oskarja za svojo vlogo transmoškega Brandona Teena v drami Fantje ne jočejo.

Leto debati nastavi zrcalo
Z zgoraj naštetimi očitki so v zadnjih mesecih kritiki postregli tudi Letu osebno. "Transmizoginija si ne zasluži nagrad," je zavpila neka ženska iz občinstva po projekciji filma na festivalu v Santa Barbari, ki je dodala še, da si Leto "ne zasluži" igrati transženske. "Ker sem moški, si ne zaslužim te vloge?" je odgovoril igralec. "Če bi bil torej igralec slučajno gej ali lezbijka, si ne bi zaslužil vloge heteroseksualca?" Leto je menda po okrogli mizi z jezno gledalko pogovor nadaljeval na štiri oči.