Zahtevo za insolventnost je v Avstriji vložila tamkajšnja hčerinska družba Fiskerja. Foto: AP
Zahtevo za insolventnost je v Avstriji vložila tamkajšnja hčerinska družba Fiskerja. Foto: AP

Kalifornijska matična družba Fisker je ustavitev proizvodnje napovedala v torek v Gradcu. Družba je "prostovoljno vložila vlogo za začetek postopka prestrukturiranja prek samoupravnega postopka v skladu z avstrijskim insolvenčnim zakonikom", so zapisali v sporočilu za javnost.

Postopek bo podjetju Fisker Austria omogočil nadaljnje poslovanje pod zaščito sodišča, vključno s plačilom zaposlenih in prodajo vozil.

Model Ocean je v Gradcu izdelovala Magna Steyr, prekinitev proizvodnje pa je bila napovedana marca. Skupina Magna je pretekli teden v četrtletnem poročilu zapisala, da ne pričakuje nadaljevanja proizvodnje, zaradi česar bo v Gradcu zaprla okoli 500 delovnih mest.

Graška Magna je že lani odpustila 450 zaposlenih, prve letošnje odpovedi pa so po pisanju današnje izdaje časopisa Večer začele veljati konec aprila. Koliko slovenskih delavcev, ki se vozijo na delo v Gradec, je med odpuščenimi, ni znano.

"Prizadevamo si zmanjšati vpliv na prizadete zaposlene, saj zanje iščemo alternativne zaposlitvene možnosti v Magni," po poročanju Večera pravijo na sedežu Magne Europe v Frankfurtu. Da v avtomobilski industriji vlada kriza, je pred časom v intervjuju potrdil tudi prvi mož Magne Steyr Roland Prettner, ki je dejal, da bodo "naslednja tri leta v Gradcu zelo težka".

V Gradcu naj bi avtomobile za Jaguarja sestavljali še do konca letošnjega leta, za BMW in Toyoto pa do konca leta 2026. Na proizvodnih trakovih naj bi do leta 2029 ostalo terensko vozilo Mercedes G tudi v električni različici.

Podjetje Fisker, ki ga je ustanovil avtomobilski oblikovalec Henrik Fisker, se po neuspehu svoje prodajne strategije bojuje za preživetje. Naraščajoče obrestne mere in težave z dobavitelji so dodatno obremenile zagon.

Fiskerju se ni izšlo vse po načrtih z vozilom ocean. Foto: AP
Fiskerju se ni izšlo vse po načrtih z vozilom ocean. Foto: AP

V Hočah brez kolektivne pogodbe

V Magnini lakirnici v Hočah se jim medtem še ni uspelo dogovoriti o novi kolektivni pogodbi za zaposlene, je za današnji Večer potrdil predsednik Konfederacije sindikatov delavcev Gvido Novak. To je Magna enostransko odpovedala konec decembra lani, konec junija pa poteče šestmesečni odpovedni rok.

"Najpozneje do konca junija moramo skleniti novo kolektivno pogodbo, saj slovenska zakonodaja nalaga delodajalcem, da če zaposlene zastopa reprezentativni sindikat, delodajalec ne more enostransko brez soglasja posegati v višino plač zaposlenih. A za zdaj na predlagani dnevni red sestanka od Magne še ni odziva," je dejal Novak. Pričakuje, da bo do sestanka prišlo, saj si ne more predstavljati, da bi kanadsko-avstrijski delodajalec v Sloveniji kršil delovne predpise.

Magna pa se s težavami spoprijema tudi na Madžarskem, kjer naj bi za polno zmogljivost proizvodnje na novi lokaciji primanjkovalo vode, potrebne za izdelavo baterij, in na Kitajskem, kjer naj bi za povečanje proizvodnje avtomobilov primanjkovalo polprevodnikov.