Kuhalnice imajo v notranjosti ročajev nevidno nameščene magnetke, da jih lahko pritrdimo tudi na kovinske površine. Foto: Oblikovalski studio Mashoni
Kuhalnice imajo v notranjosti ročajev nevidno nameščene magnetke, da jih lahko pritrdimo tudi na kovinske površine. Foto: Oblikovalski studio Mashoni
Kolekcija Ribrand
Kolekcijo sestavlja; set kuhalnic za mešanje, lopatica za strganje in vilice za nabadanje, set treh krožnikov, deske kvadratne, pravokotne in okrogle oblike ter leseni hišici za shranjevanje soli in popra. Foto: Oblikovalski studio Mashoni
Prva kolekcija kuhinjskih pripomočkov Ribrand se imenuje Izbrano za hrano (Wood for food). Foto: Oblikovalski studio Mashoni
Celotna kolekcija je izdelana iz javorjevega lesa. Izdeluje pa jo lokalni ribniški obrtnik. Foto: Oblikovalski studio Mashoni

"V poplavi kuharskih oddaj, knjig in spletnih dnevnikov se nam je zdelo primerno, da svojo prvo kolekcijo Izbrano za hrano (Wood for food) posvetimo kuhanju," pravijo Janez Mesarič, Maša Majce Mesarič in Petra Bukovinski, diplomirani oblikovalci z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, ki svoje ustvarjalne sposobnosti uresničujejo znotraj oblikovalskega studia Mashoni.

Tako so skovali blagovno znamko Ribrand, katere ime je sestavljeno iz prvih treh črk mesta Ribnica in angleške besede 'brand', ki pomeni znamka. "Izgovarja pa se kot 'rebrand', kar pomeni prenovo nečesa, kar že obstaja. In natanko to želimo doseči: oplemenititi ribniško dediščino izdelovanja lesenih izdelkov z novim, sodobnim pristopom. Tradicijo, ki velja za 'staro', želimo ponovno oživiti in preoblikovati v zgodbo, ki je popolnoma nova," razložijo sogovorniki.

Sodobni pristop
Znamka Ribrand je nastala na pobudo Janeza Mesariča in v sodelovanju z Rokodelskim centrom Ribnica, v katerem Mesarič poučuje industrijsko oblikovanje. "Na nekem sestanku v okviru rokodelske šole je prišlo do ideje, da združimo moči in skupaj ustvarimo svojo znamko, ki bo s sodobnim pristopom nadaljevala ribniško tradicijo," pripoveduje Mesarič, čigar družina izvira iz Ribnice, zato je kot otrok odraščal obkrožen s kulturo izdelovanja suhe robe in v njej od nekdaj videl možnosti za oblikovanje sodobnejše serije lesenih izdelkov.

Hudič je v podrobnostih
Ker so v kuhinji nepogrešljive kuhalnice, deske, krožniki in solnice, so se oblikovalci prvo Ribrandovo kolekcijo Izbrano za hrano (Wood for food) odločili nadgraditi in z enostavnimi rešitvami izpopolniti osnovno obliko. Kolekcijo sestavlja set kuhalnic za mešanje, lopatica za strganje in vilice za nabadanje, set treh krožnikov, deske kvadratne, pravokotne in okrogle oblike ter leseni hišici za shranjevanje soli in popra. "Vsak izdelek je funkcionalen in dodelan," razlagajo in dodajo, da so želeli zanimanje uporabnika vzbuditi predvsem z detajli.

"Deske za rezanje imajo zasekane robove pod določenim kotom, zato se lažje privzdignejo. Ti detajli niso zgolj estetske narave, ampak imajo predvsem uporabno funkcijo. Kuhalnice, ki so v osnovi zelo preproste, imajo v notranjosti ročajev nevidno nameščene magnetke, da jih lahko pritrdimo tudi na kovinske površine ali pa jih kot kompaktni komplet elegantno pospravimo v kuhinjski predal. Zaradi kvadratne oblike ročaja pa na posodi stojijo bolj stabilno. Hiški, ki predstavljata dom za fino mleto sol in poper, skrivata domiseln način odpiranja. Krožnički pa so na dveh stranicah prisekani, zato jih lahko enostavno dvignemo."

Oblikovano in izdelano v Sloveniji
Kolekcija kuhinjskih pripomočkov Izbrano za hrano je narejena iz javorjevega lesa, "ki je dovolj elastičen, hkrati trden ter manj občutljiv na vodo". Geometrijska oblika, ki je na določenih delih poudarjena s pastelno barvo, doda kolekciji trendovsko svežino, ki smo jo do zdaj občudovali le pri skandinavskih oblikovalcih. "Kolekcija je narejena za ljudi, ki znajo ceniti dobro oblikovanje in izdelke z dodano vrednostjo," ne skrivajo oblikovalci.

Vse izdelke izdeluje lokalni ribniški obrtnik, ki ima potrebno znanje in sodobno opremljeno delavnico. "Z izpostavitvijo dobre prakse povezovanja sodobnega slovenskega oblikovanja z domačo obrtjo želimo v svet poslati jasno sporočilo, da imamo dolgoletne izkušnje in znanja za ustvarjanje uspešnih in prepoznavnih zgodb. Prepričani smo, da lahko postavimo dober zgled in prispevamo k večjemu zavedanju o tem, kako pomembno je ohranjati in hkrati nadgrajevati svojo tradicijo. Naše poslanstvo je torej ustvariti večjo prepoznavnost ribniškega območja in posledično Slovenije ter obenem pokazati domačim obrtnikom, kaj je potrebno za uspešno zgodbo - ustvariti zavedanje, da je za razvoj suhorobarstva potreben ponoven premislek današnjih potreb kupcev in vnos svežih idej, ki lahko tradicijo nadgradijo."

Fotografije: Oblikovalski studio Mashoni