Danes je dirkališče zaprtega tipa. Ne moreš priti in odpeljati kroga. Moraš se udeležiti dogodka, kakršnemu v žargonu pravijo Track Day. Vsekakor pa je Laguna Seca eno najbolj priljubljenih dirkališč za tovrstne dejavnosti. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Danes je dirkališče zaprtega tipa. Ne moreš priti in odpeljati kroga. Moraš se udeležiti dogodka, kakršnemu v žargonu pravijo Track Day. Vsekakor pa je Laguna Seca eno najbolj priljubljenih dirkališč za tovrstne dejavnosti. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Če so vam dirkaške videoigre na telefonih ali domačih konzolah vsaj malo blizu, potem poznate Corkscrew v Laguni Seci. Legendarni del dirkaške steze navdušuje avtomobilske navdušence z vsega sveta. Ekipa Avtomobilnosti se je med turnejo po ZDA ustavila tudi v Laguni Seci, kjer smo srečali številne dirkaške navdušence.

"Kot bi sedel na vlakec smrti, le da vozite sami in sami izbirate linijo. Pridrvite s hitrostjo 160 km/h, zavrete, izberete linijo in se poženete tri nadstropja niže. Ne poznam podobne steze nikjer na svetu,“ nam je na kratko Corkscrew opisal profesionalni dirkač Brian Goodwin.

Občutek breztežnosti
Brad Littlefield, tiskovni predstavnik dirkališča Laguna Seca, pa je k temu dodal: "Ne glede na hitrost imate občutek breztežnosti. O tem govorijo po vsem svetu. To je nekaj enkratnega."

A kako visok je dejansko ta padec? Odgovori, ki smo jih zbrali med preizkuševalci steze, so bili različni. "Tri nadstropja, sedem, pet in pol," so se glasili odgovori. Uradni podatek je zadnji, pet nadstropij in pol, kar v bolj znanih merskih enotah pomeni 18 metrov višinskega padca na komaj 137 metrih dolžine, in to v kombinaciji z dvojnim ovinkom.

Gre za najbolj znano dirkališče v Ameriki, ki ga poznamo tako po klasičnih dirkaških dvobojih kot tudi po tragičnih nesrečah. Oboje pa je bilo večkrat povezano z atraktivnim, morda najzahtevnejšim, gotovo pa najnevarnejšim zavojem Corkscrew. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Gre za najbolj znano dirkališče v Ameriki, ki ga poznamo tako po klasičnih dirkaških dvobojih kot tudi po tragičnih nesrečah. Oboje pa je bilo večkrat povezano z atraktivnim, morda najzahtevnejšim, gotovo pa najnevarnejšim zavojem Corkscrew. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Tom Chavez, inženir v podjetju za razvoj samovozečih avtomobilov, nam je povedal, da se pred vstopom v Corkscrew za linijo izbere drevo, sicer lahko hitro zgreši vrh, zbiratelj avtomobilov Mark F. Eldridge pa je z ovinkom že tako domač, da ga lahko prevozi miže: "Če ga dobro poznaš, točno veš, kje moraš zaviti. Vedeti moraš, s kakšno hitrostjo je treba priti vanj. Steza se spusti, potem pa dvigne. Če si prehiter, ko zavijaš, pnevmatike ne zdržijo, zato moraš zapustiti stezo. Če napačno popravljaš, te obrne."

Trening, trening, trening
Uradni predstavnik za stike z javnostjo pravi, da ovinek videoigre, ki jih poznamo, zelo dobro posnemajo. Ima svoje pasti, ampak, ko se izuriš, ga lahko prevoziš mojstrsko. "Če ne zavreš pravočasno, greš gotovo s steze," še pravi in pojasnjuje, kako je sploh prišlo do zgradnje znamenitega ovinka: "Ko so zgradili stezo, je bila pot s hriba samo ena. Na vznožju je stalo veliko drevo. Traktorist je vprašal, kako naj pride dol. Kakor veste in znate, je odgovoril načrtovalec. In ovinek se je vpisal med najznamenitejše dirkaške ovinke."

Prvi navdušenci nad športnimi avtomobili v teh krajih so se pojavili že v 40. in 50. letih 20. stoletja, v časih cestnih dirk v Pebble Beachu. Tam je bilo veliko vojakov, ki so se vrnili iz druge svetovne vojne. Všeč so jim bili evropski športni avtomobili. Tako so se začele cestne dirke v Pebble Beachu. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prvi navdušenci nad športnimi avtomobili v teh krajih so se pojavili že v 40. in 50. letih 20. stoletja, v časih cestnih dirk v Pebble Beachu. Tam je bilo veliko vojakov, ki so se vrnili iz druge svetovne vojne. Všeč so jim bili evropski športni avtomobili. Tako so se začele cestne dirke v Pebble Beachu. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Nor manever Zanardija
3,6 kilometra dolg krog je bil v bližini kalifornijskega Montereya sicer zgrajen leta 1957. Na tem ovinku se je pripetilo že marsikaj. Tu so dirkači dobivali prvenstva. Alex Zanardi je v zavoju Corkscrew leta 1996 izvedel nor manever, ko je atraktivno prehitel Bryana Herteja, tu se je zgodila smrtna nesreča Urugvajca Gonzala Rodrigueza, pa spektakularen dvoboj Caseyja Stonerja in Valentina Rossija.

Zgodila pa se je tudi kakšna nedirkaška zmaga. Chavez nam je zaupal: "Ko sva se z ženo odločila za poroko, sem se šalil, da bi nama sešili usnjeni obleki za poroko na ovinku Corkscrew. Strinjala se je. Pripeljala sva se na motorju. Vsi so sredi kroga razjahali motorje in sva se poročila. Bila sva prva, ki sta se poročila na ovinku 8A."

Zakonca Chavez sta hitro dobila posnemovalce.