V Ljubljani so ustanovili inštitut za disleksijo, ki je namenjen preučevanju, izobraževanju, krepitvi talentov ter obvladovanju učnih težav oseb z disleksijo.

Eden izmed povzročiteljev disleksije je skotopični sindrom. Foto: MMC RTV SLO
Eden izmed povzročiteljev disleksije je skotopični sindrom. Foto: MMC RTV SLO

Značilnosti disleksije tudi v odrasli dobi ne poniknejo, čeprav se z odraslimi osebami strokovnjaki redko ukvarjajo. Značilnosti disleksije je mogoče prepoznati, bolje razumeti ter obvladati, saj poznamo strategije učenja in obnašanja, izboljšajo delo in življenje ter pripomorejo k odkrivanju talentov, so zapisali v slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje.

Osebe s skotopičnim sindromom ne vidijo dobro črk na papirju in zato težko berejo. Foto: Perceptual Development Corp.
Osebe s skotopičnim sindromom ne vidijo dobro črk na papirju in zato težko berejo. Foto: Perceptual Development Corp.

Inštitut bo deloval v prostorih univerze na Poljanski cesti v Ljubljani, namenjen pa bo prepoznavanju drugačnosti in učnih težav, pa tudi odkrivanju nadarjenih, ki jih velja spodbujati. Posvečali se bodo vsem starostnim skupinam.

Mednarodno združenje za disleksijo (International Dyslexia Association) ugotavlja, da se od 13 do 14 odstotkov šolske populacije sooča s težavami, zaradi katerih potrebuje posebno obravnavo. Vsaj nekaj simptomov disleksije pa ima od 15 do 20 odstotkov prebivalstva, med katere sodi počasno in nepravilno branje, slabo črkovanje, slabo pisanje ali zamenjava besed.

Skotopični sindrom
Testiranja skotopičnega sindroma in svetovanja so se že začela, a so plačljiva. Kot poudarjajo na univerzi za tretje življenjsko obdobje, so kar štiri leta sodelovali v evropskih projektih za preučevanje disleksije pri odraslih, njeni strokovnjaki pa imajo dvajsetletne izkušnje s testiranjem skotopičnega sindroma v Sloveniji.

Skotopični sindrom je motnja pri percepciji barv, ki povzroča popačeno sliko, predvsem kontrast, in s tem težave pri branju. Črke bežijo po papirju, se prekrivajo, papir se blešči in v naporu, da bi v takšnih okoliščinah prebral napisano, bralca začne boleti glava. Pojavlja pa se lahko tudi utrujenost in omotičnost.