Začetnik kupejevski limuzin s tretjo generacijo potrjuje sloves elegantnega in atraktivnega posebneža. Foto: David Šavli
Začetnik kupejevski limuzin s tretjo generacijo potrjuje sloves elegantnega in atraktivnega posebneža. Foto: David Šavli

Pred njim smo imeli samo limuzine in samo kupeje, s CLS-om pa smo dobili limuzinske kupeje. Se pravi avte, ki imajo tako kot limuzine dva para bočnih vrat, ter klasični limuzinski zadek, a v njihovi kabini se počutiš športno utesnjeno, kot v kupeju. In bistven je dizajn, ki je “gran turismo”, eleganten, primeren za visoko družbo, a hkrati tako drzen, da preprosto ni mogoče, da vam ne bi ukradel pogleda.

A če je prvi CLS vznemiril z zadkom kakega ameriškega mišičnjaka iz sedemdesetih let, nas je drugi pustil hladne z bolj oglatimi linijami. Zdaj se Mercedes vrača s podobo zmagovalca, z bahavo masko in izzivalno ritko. Postal je zrel avto, ki bo pritegnil prav vse! Takole na pogled se celo zdi, da dražji AMG-jev štirivratni divjak, tako imenovani GT 4-door coupe, ob tem CLS-u kar ne zmore prikazati prave ostrine.

S pristnim kupejevskim duhom
Sploh, ker že tak CLS v notranjosti nazorno kaže svoj pristen kupejevski duh, sedeži tesno oprimejo in črn strop je športno blizu, toda nemški know-how se čuti tudi tako, da kljub športnosti sploh ni malo udobja. Peljali smo celo petčlansko družino in prav nič čudno se ne bi zdelo, če bi šli štirje poslovneži s CLS-om na poslovno potovanje.

Seveda si menedžer tega kupeja ni bo omislil zaradi skupnih potovanj, vendarle bo hotel prave športne vozne lastnosti in dobil jih bo! S štirikolesnim pogonom, mehko hibridno kombinacijo dizelskega in majhnega elektromotorja, a predvsem s pravimi nastavitvami podvozja in krmiljenja, ki vozniku dajo pravi občutek. In s tem se je še enkrat potrdil znani nauk, da triprostorska oblika ne pomeni vedno zgolj dolgočasne limuzinske klasike.

Ključni tehnični podatki:

- na testu Mercedes-Benz CLS 350 d 4matic

Mere:
- dolžina: 5 m
- medosna razdalja: 2,9 m
- obračalni krog: 11,6 m
- prtljažnik: 520 l
- masa: 1.875 kg

Pogon:
- trilitrski šestvaljni dizelski motor
- moč: 210 kW
- navor: 600 Nm
- 9-stopenjski samodejni menjalnik
- pogon na vsa štiri kolesa
- pnevmatike: 255/60 R18
- poraba: 7,7 l/100 km = 10,4 EUR/100 km
- posoda za gorivo: 50 l
- doseg: 649 km
- izpusti CO2: 170 g/km

Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi:
- nakupna cena: 78.930 EUR
- stroški finančnega lizinga: 5.035 EUR/5 let
- stroški registracije: 10.719 EUR/5 let
- stroški goriva: 7.819 EUR/75.000 km
- strošek 1 kompleta pnevmatik: 829 EUR
- vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 35.681 EUR

- stroški skupaj: 1.133 EUR/mesec