"Človek v ekstremnih okoliščinah preventivno blokira določene možganske centre, da lahko "razvije" gon po uničenju Drugega za ohranitev lastne biti." Foto: Kibla

Umetnico so opisali kot predano aktivistko in izrazito zagovornico živali vseh rodov, tudi tistih vzrejnih, "namenjenih preživetju izključno ene - racionalne (sic!) - vrste".

Kafkovska preobrazba človeka v žival
V performativu Druga vrsta se ukvarja s psihološkim fenomenom klavniškega sindroma. V Kibli so fenomen razložili takole: "Človek v ekstremnih okoliščinah preventivno blokira določene možganske centre, da lahko "razvije" gon po uničenju Drugega za ohranitev lastne biti." Ob tem se umetnica sprašuje, ali gre za genocid racionalnega nad iracionalnim. Postavlja pa se tudi vprašanje, ali je odgovor moč poiskati v kafkovski preobrazbi človeka v žival, ali pa v sublimaciji skopitve živali na račun človeka.

Mogoče je zato rojstvo tako skeleče
Ob predstavitvi dogodka so zapisali dr. Tomaža Grušovnika:
"Iz lupine se leví lupina, samo zato, da postane placenta in skotí naslednjo lupino,
ki bo ob rojstvu nove lupine sama odpadla kot povrhnjica ...
!Rez
Mogoče onkraj lupin ni ničesar, mogoče je nagubanost vse, kar je,
in mogoče je zato rojstvo tako skeleče."

Kdaj se iz individuuma rodi umetnik?
Performans Druga vrsta je sicer zadnji v seriji dogodkov v okviru mednarodne razstave Osebno/Personal, ki je do 8. februarja 2019 na ogled v Kibla Portalu. Serija odgovarja na mnoga vprašanja, ki se vrtinčijo okrog tega, kaj naj bi bil umni človek oz. Homo sapiens, ali je človek kulturno bitje, in kdaj se iz individuuma rodi umetnik?

Projekt Osebno se ne vrača nazaj k civilizaciji, temveč se obrača proč in zre naprej v kulturo delovanja, ustvarjanja, bivanja, obstoja, torej bistva življenja v obliki neodtujljive pravice vsakega, da živi kot svobodno in tudi kulturno bitje. Šele nato se lahko zgodi umetnost, v estetski, intelektualni in družbeni vlogi, so še zapisali.