Dogajanje na borzi. Foto: STO/Siniša Kanižaj
Dogajanje na borzi. Foto: STO/Siniša Kanižaj

Direktorica STO-ja Maja Pak Olaj je na novinarski konferenci poudarila, da je Slovenska turistična borza (Slovenian Incoming Workshop – SIW) zagotovo najpomembnejši poslovni dogodek leta na področju turizma, na katerem se srečujejo slovenski turistični ponudniki s tujimi agenti in organizatorji potovanj. "To je tisti dan v letu, ko se sklepajo novi posli," je poudarila.

Borza se je začela v torek in se bo sklenila v četrtek, osrednje dogajanje pa je danes, ko v Ledeni dvorani na Bledu potekajo sestanki in neformalna srečanja, ki jih čez dan pričakujejo več kot 4000.

Vse več organizatorjev s tujih trgov

Sodelujejo predstavniki 150 slovenskih turističnih ponudnikov in 154 tujih turističnih agencij ter organizatorjev potovanj iz 33 držav. Največ, 18, agentov prihaja iz Italije, 17 iz ZDA, 15 iz Združenega kraljestva in 12 iz Češke. 36 organizatorjev potovanj je z oddaljenih trgov, precejšen je tudi odziv skandinavskega trga, s katerega je na SIW prišlo sedem podjetij.

Kot je pojasnila Pak Olaj, po pandemiji šele zdaj zaznavajo močnejše okrevanje sosednjega italijanskega in bolj oddaljenih azijskih trgov. Še naprej je močan interes Američanov, kar je tudi posledica kontinuiranih in ciljno usmerjenih promocijskih dejavnosti na trgu ZDA. Nove priložnosti pa se odpirajo tudi s širjenjem nabora letalskih povezav z ljubljanskega letališča.
"Veseli smo, da gostimo tako veliko število mednarodnih partnerjev, kar dokazuje, da interes za Slovenijo je in da ima Slovenija močno pozicijo v svetu," je izpostavila Pak Olaj. Prepričana je, da bodo nova partnerstva, ki se danes oblikujejo na SIW-u, pomembno prispevala k nadaljnjemu razvoju in rasti slovenskega turizma.

Skoraj 60 odstotkov udeležencev je novih

Direktor Turizma Bled Blaž Veber je vesel, da se je borza po 20 letih znova vrnila na Bled, in to s tako velikim številom udeležencev. "Nekateri so naši stari znanci, skoraj 60 odstotkov pa je novih, kar nas izredno veseli. Torej še vedno je neki potencial, ki ga Slovenija kot destinacija ima, kar nas navdaja tudi z optimizmom za naprej," je poudaril.

Gostitelj borze ima edinstveno priložnost, da agentom predstavi ponudbo kraja. V sklopu borze potekajo poslovni sestanki in srečanja, bogat spremljevalni program, ki ga pripravlja Turizem Bled, pa predstavlja priložnost za krepitev in vzpostavitev partnerskih povezav ter spoznavanje turistične ponudbe.

Izjemen pomen SIW-a je izpostavila tudi generalna direktorica direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Dubravka Kalin. Pohvalila je ključne premike, ki so bili v slovenskem turizmu narejeni v preteklih letih. "Zavedamo pa se, da lahko marsikaj postorimo, da nam bo šlo še bolje," je dejala in ob tem tega nanizala nekatere načrtovane zakonske spremembe.

Kot je povedala, je slovenski turizem v pomembnem investicijskem ciklu. "Trenutno se vrti za 280 milijonov evrov investicij, odprtih imamo nekaj več kot 100 gradbišč tako na področju javne turistične infrastrukture kot hotelov," je dejala in napovedala, da pripravljajo tudi nove razpise za sofinanciranje iz evropskih sredstev.

Na nemškem trgu Slovenija predstavljena kot trajnostna, kakovostna destinacija

Današnjega dogodka se je med drugim udeležil tudi Karlheinz Jungbeck, predsednik sekcije za turizem nemškega avtomobilskega združenja ADAC, ki ima skoraj 22 milijonov članov in s katerim je ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport konec lanskega leta s podpisom memoranduma okrepilo sodelovanje. Cilj partnerstva sta spodbujanje trajnostnega turizma in promocija Slovenije kot privlačne destinacije za goste iz Nemčije.

Jungbeck je prepričan, da obstaja veliko priložnosti za promocijo Slovenije, pri čemer pa bodo skušali nagovoriti samo določen del članstva. Slovenija je namreč premajhna, da bi bila destinacija za množični turizem. "Zato jo na nemškem trgu izpostavljamo kot trajnostno, visoko kakovostno destinacijo," je pojasnil.