Škodin SUV je dobil tudi matrične žaromete nove generacije, ki obljubljajo 15 odstotkov večjo svetlobno moč. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Škodin SUV je dobil tudi matrične žaromete nove generacije, ki obljubljajo 15 odstotkov večjo svetlobno moč. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Škoda je v Volkswagnovi skupini črna ovca. Ko si v Wolfsburgu omislijo visokoleteče cilje, pogosto povezana z visokoletečimi cilji iz Bruslja, takrat Škodin šef v Wolfsburgu sicer prikima, potem pa gre nazaj v Mlado Boleslav in tam naredijo stvari po svoje.

Škoda je pač pragmatična znamka, v kateri velja moto "ostani normalen". Ne glede na položaj in na funkcijo ostani normalen, prizemljen in pa v stiku z normalnimi ljudmi. Ko si torej v Bruslju in v Wolfsburgu izmislijo, da bomo šli samo še na elektriko, takrat nam Škoda ponudi tisto, kar si želimo.

Kodiaq nedvomno je tisto, kar si ljudje želimo. To dokazujejo številke. V prvi generaciji je bilo prodanih 866.000 primerkov. V Sloveniji lahko rečem, da je ta avto povzročil pravo evforijo, ker so ga ljudje naročali, ne da bi ga videli in pri tem ustvarili dolgo čakalno vrsto, tako da so imeli potem težave s proizvodnjo in preden se je ta ponovno postavila na zeleno vejo, je preteklo nekaj časa.

Novi kodiaq je na voljo z dvema dizelskima in dvema bencinskima motorjema z močjo od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM). Novost v ponudbi je Kodiaq iV s priključno-hibridnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Novi kodiaq je na voljo z dvema dizelskima in dvema bencinskima motorjema z močjo od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM). Novost v ponudbi je Kodiaq iV s priključno-hibridnim pogonom. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Verjamem, da bo tudi v drugi generaciji prav tako uspešnica. Ali to pomeni, da ga bomo tudi danes čakali tako, kot smo ga čakali leta 2017? Pri Škodi pravijo: "Ne, smo dobro pripravljeni, pravzaprav predprodaja že poteka. Konfigurator že deluje, avto pa bo prišel k nam v mesecu juniju letos."

Veliko novosti

Kodiaqa in superba so pri Škodi snovali praktično sočasno in avtomobila sta seveda tudi zelo tehnično sorodna, zato tudi za kodiaqa velja bolj ali manj vse tisto, kar sem vam predstavil že pred nekaj tedni v poročilu iz lizbonske vožnje novega superba.

Kodiaq je po novem še večji, tako v dolžino, kar prinaša tudi več prostora v kabini, še posebej za potnika v tretji sedežni vrsti. Tudi prtljažnik je večji. Foto: Škoda
Kodiaq je po novem še večji, tako v dolžino, kar prinaša tudi več prostora v kabini, še posebej za potnika v tretji sedežni vrsti. Tudi prtljažnik je večji. Foto: Škoda

Pa naj povzamem glavne novitete. Tako kot superb je zdaj tudi kodiaq dobil priključno hibridno različico, ki zmore na elektriko peljati kar 100 kilometrov. Ko električno energijo porabite, pa greste naprej na bencin. Noviteta je tudi blago hibridni bencinski motor, ki se izkaže z izredno, ampak res izredno mirnim delovanjem. Hvalimo.

Ljubitelji avantur pa bodo kodiaqa zagotovo še naprej izbirali predvsem v varianti z dizlom in štirikolesnim pogonom pa seveda s terenskimi pripomočki.
Tako kot superb je zdaj tudi kodiaq dobil pametna vrtljiva stikala. Kar se tiče pametnih zadevic, smo zdaj v kodiaqu preizkusili noviteto. Na voljo je seveda tudi v superbu, imenuje pa se plačevanje kar z avtomobilom.

Notranjost je bila korenito prenovljena z močnim poudarkom na uporabi trajnostnih materialov. Foto: Škoda
Notranjost je bila korenito prenovljena z močnim poudarkom na uporabi trajnostnih materialov. Foto: Škoda

In kodiaq, oziroma storitev Pay to Park in Pay to fuel, omogoča tudi plačevanje goriva in parkirnine iz avtomobila. Deluje zelo preprosto. V svoj račun MySkoda vnesete kreditno kartico, aktivirate plačilo za parkiranje in plačilo za gorivo, nato pa lahko v podprtih državah plačate parkiranje in točenje goriva neposredno iz infotainmenta v avtomobilu. In pri tem ne potrebujete telefona.

Plačevanje smo preizkusili na mednarodni predstavitvi kodiaqa v Barceloni. Vabljeni k ogledu videoreportaže.